مدیرکل انتقال خون اردبیل گفت: در رمضان شاهد توزیع مناسب امر اهدای خون از سوی هموطنانمان در استان اردبیل بودیم و هیچ‌گونه ترافیکی در این زمینه به وجود نیامد.
کد خبر: ۶۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷ 15 July 2015

الله‌وردی نوبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: با ایثار مردم و تلاشی که همکارانمان در پایگاه‌های انتقال خون تا پاسی از شب در این ایام به ویژه شب‌های قدر انجام دادند، ما یک روند مناسبی را در اهدای خون از سوی هموطنانمان شاهد بودیم تا امکان تامین خون مورد نیاز مراکز بیمارستانی و افراد نیازمند فراهم آید.

وی با قدردانی از اهالی رسانه در اطلاع‌رسانی و نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون به عنوان یک امر نیکو و خداپسندانه گفت: در سایه همین فرهنگ‌سازی‌ها در ماه مبارک رمضان امسال شاهد توزیع مناسب اهدای خون در طول این ماه شریف بودیم به طوری که به نسبت سال گذشته ازدحامی را در پایگاه‌هایمان به ویژه در لیالی قدر شاهد نبودیم.

مدیرکل انتقال خون اردبیل یادآور شد: مردم به نوبت و به صورت گروهی در این ایام اقدام به اهدای خون کردند تا در ماه مبارک رمضان که همواره با برخی نارسایی‌ها در ذخیره خون روبه‌رو بودیم امسال برطرف شده و با تدبیری مناسب امکان بهره‌مندی بیماران از این فرآورده‌ها فراهم آید.

نوبخت تصریح کرد: ما به غیر از گروه خونی AB که تنها به مدت دو روز کمبود و کسری را در اهدای خون این گروه در استان شاهد بودیم و با فراخوان انجام شده صاحبان این گروه خونی که کمتر از یک درصد هستند اقدام به اهدای خون کردند، ما در سایر گروه‌های خونی با مشکل خاص روبه‌رو نبودیم.

این مسئول گفت:‌ در گروه خونی A مثبت که پرمصرف‌ترین گروه خونی است ما به اندازه کافی ذخیره داشتیم و در حال حاضر هیچگونه مشکلی در تامین خون مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وجود ندارد.

مدیرکل انتقال خون اردبیل با اشاره به برگزاری مسابقه عکس اهدای خون از سوی سازمان انتقال خون ادامه داد: به مناسبت 9 مرداد روز ملی اهدای خون سازمان انتقال خون مسابقه عکسی را برگزار می‌کند که هموطنان می‌توانند در زمان اهدای خون خود به صورت سلفی عکاسی کرده و از 29 تیرماه تا 11 مرداد ماه آثارشان را به دبیرخانه جشنواره عکس سازمان انتقال خون ارسال کنند که به برگزیدگان نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

نوبخت بیان کرد: این امر خود می‌تواند در فرهنگ‌سازی، ترویج و نهادینه کردن امر اهدای خون مفید و موثر باشد که همه باید به تقویت این امر کمک کنند.

وی افزود: اگر اهدای خون به شکل مستمر انجام شود مطلوبیت بیشتری خواهد داشت چراکه بیماران در یک روز محدود نیاز به این فرآورده ندارند بلکه در طول سال نیازمندی آنها استمرار دارد.

مدیرکل انتقال خون اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل یادآور شد: در تابستان به دلیل وقوع برخی از حوادث رانندگی نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌های آن داریم که امیدواریم مردم در اهدای آن با تلاش و جدیت بیشتری همت داشته و به این مجموعه کمک کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار