استان فارس در هفته گذشته رویدادهای خبری زیادی را پشت سرگذاشت که از مهمترین آن‌ها می‌توان به «طبل تو خالی»، «در حاشیه» و «7 نماینده» اشاره کرد.
کد خبر: ۶۴۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 26 August 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: استان فارس در هفته گذشته میزبان سومین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از منظر مقام معظم رهبری بود که این برنامه با حضور مدعوین مختلف در حرم احمدبن موسی(ع) برگزار شد.

طبل توخالی

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در این همایش گفت: ما امروز در خصوص مسئله حقوق بشر عقب هستیم و کار ما تنها اطلاع‌رسانی نیست و باید دید چکار کنیم که کوس رسوایی آمریکا زده شود اما متأسفانه در این مورد ضعف داریم.

 

 آیت‌الله دژکام افزود: آمریکا ابزاری به نام رسانه دارد اما طبل توخالی است و ما باید مدعی حقوق بشر از آنان باشیم.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) نیز گفت: مسئله حقوق بشر منحصر به ایران نیست بلکه در جهان مورد توجه است و کسانی که خودشان به حقوق بشر تجاوز می‌کنند خود را مدافع حقوق بشر نیز معرفی می‌کنند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ که دیگر سخنران این همایش بود خاطرنشان کرد: 7 میلیون نفر تحت نظارت کیفری در آمریکا قرار دارند و 6 میلیون نفر تحت آزادی مشروط و کشتار روزانه در این کشور به‌واسطه سلاح‌های کارخانه‌های فروش اسلحه روزبه‌روز در حال افزایش است.

سفره انقلاب

مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در فرماندهی حفاظت اطلاعات سپاه هم گفت: ایران 40 سال است که در برابر آمریکا ایستاده است اما گلایه ما از عناصر داخلی است که پای سفره انقلاب به جایی رسیدند و نمک خوردند و نمکدان شکسته‌اند تا جایی که منافقان نیز به صحنه آمدند کسانی که تا آرنج دستشان به خون مردم آلوده است.

پدر شهید مصطفی احمدی روشن نیز که در این همایش حضور داشت، گفت: هرگاه مدیریت انقلابی بوده موفق بوده‌ایم چراکه اول باید انقلابی بود تا با مشت به دهان استکبار زد.

در حاشیه!

پزشکان همواره نسبت به بیماران حق و حقوقی دارند که باید آن را رعایت کرده تا مشکلات فرد بیمار بدتر از قبل نشود.

هفته گذشته قصور پزشک جراح در یکی از بیمارستان‌های شیراز روده‌های یک زن را در حین عمل سزارین سوراخ کرد و او برای بار دوم روانه اتاق عمل شد.

انسان جایزالخطاست!

در این زمینه رئیس اداره نظارت و ارزشیابی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: خطای پزشکی گاهی اجتناب‌ناپذیر و خاص شیراز یا شهر دیگری نیست.

وی ادامه داد: نیاز است که چنین مواردی از طریق پزشک، بیمار، دانشگاه و مراجع رسیدگی حقوق بیماران مورد رسیدگی قرار گیرد و به این نکته توجه شود که رسانه‌ای شدن این موارد بسیار محدود، موجب سلب اعتماد شهروندان می‌شود.

چه خبر از شورای شهر

شورای شهری‌ها نیز که نماینده مردم در پارلمان محلی هستند این هفته در نشست علنی خود مسائلی را بررسی کرده که نتیجه آن تحقق حقوق اجتماعی شهروندان است.

لایحه نصب دکل‌های مخابراتی در شهر از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود که این لایحه برای بررسی بیشتر به تصویب شد تا شهرداری ظرف یک ماه مطالعات لازم را انجام دهد.

 

در این نشست همچنین لایحه شهرداری در خصوص اجازه خرید و تجهیز یک دستگاه اتوبوس نو و ویژه جانبازان و ایثارگران توسط شورای شهر، تصویب و لایحه تعریف بسته سرمایه‌گذاری جدید و یا فروش پلاک‌های متعلق به شهرداری نیز به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.

طرح کمیسیون گردشگری و زیارت در خصوص مدیریت و نگهداری مجموعه‌های تاریخی شهر شیراز نیز در نشست هفته پیش شورای شهر برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های برنامه‌وبودجه و گردشگری ارجاع داده شد.

فارس گردی رئیس!

این هفته اما رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور سفری به استان فارس داشت تا از قلعه دختر و کاخ اردشیر که در محور ساسانی فیروزآباد به ثبت جهانی یونسکو رسیده‌اند، بازدید کرد.

مونسان همچنین در این سفر ضمن نشست با فعالان حوزه گردشگری استان برخی پروژه‌های حوزه گردشگری را نیز افتتاح کرد.

رئیس میراث فرهنگی کشور در این سفر در سخنانی از اختصاص 1700 میلیارد تومان سرمایه به پروژه‌های گردشگری فارس خبر داد.

رئیس جدید!

سکان‌دار مدیریت آموزش و پرورش فارس نیز در هفته گذشته انتخاب شد تا این کشتی تلاطم‌زده پس از چند ماه صاحب رئیس شود. سکان این نهاد بالاخره پس از کش و قوس‌های بسیار به عسکر نجفی سپرده شد.

 

نجفی تُرک‌تبار، اهل فیروزآباد، متولد 1345 و دارای مدرک دکتری تاریخ از دانشگاه آزاد نجف‌آباد است و سابقه مدیریت آموزش و پرورش عشایر فارس در کارنامه وی به چشم می‌خورد.

7 نماینده!


اما در هفته گذشته 7 نماینده اتاق اصناف استان فارس با حداکثر آراء به مدت 4 سال به عضویت اتاق اصناف ایران درآمدند.

در جریان این انتخابات عبدالحمید رئیسی از لامرد، افشین کشاورز از بوانات، طمراس محمدی از فراشبند و احمد خارچینه از داراب از صنوف تولیدی-خدمات فنی و همچنین مجید شجاع از خرمبید، محمدرضا زارع از مرودشت و کاظم شاه‌حسینی از سپیدان از صنوف توزیعی –خدماتی به‌عنوان نمایندگان فارس در اتاق اصناف ایران انتخاب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار