امام جمعه تکاب گفت: بی شک ایام محرم بهترین زمان برای آشنایی جوانان با اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع) بوده و باید از آن بهره برداری مادی و معنوی کرد.
کد خبر: ۶۵۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰ 07 September 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام عیسی برادری ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه تکاب با اشاره به آغاز ماه محرم و شهادت امام حسین(ع) اظهار کرد: باید تمامی علاقه مندان آن حضرت، حرمت ماه محرم را حفظ کرده و در بزرگداشت این ایام بیش از گذشته تلاش کنند.

وی افزود: بی شک ایام محرم بهترین زمان برای آشنایی جوانان با اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع) بوده و باید از آن بهره برداری مادی و معنوی کرد.

امام جمعه تکاب گفت: علاوه بر آن، هیئت‌های مذهبی باید توجه ویژه به منبرمحوری و بیان مسائل معرفتی و پاسخ به شبهات دینی مردم داشته و شور و شعور حسینی را تعمیق بخشند.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای مجلس خبرگان رهبری افزود: بی شک این دیدار بسیار بااهمیت بود و در این دیدار امام خامنه‌ای فرمودند که ایجاد دستگاه های موازی با دولت درست نیست.

برادری بیان کرد: ایشان فرمودند دولت باید کار جهادی انجام دهد این در حالی است که متاسفانه دولت تحرک جهادی ندارد و قیمت دلار و خودرو افزایش یافته و از آن سو نیز با توجه به اینکه در فرهنگ مصرف، مشکلاتی وجود دارد، مردم در زمان گرانی نیز صف‌های طولانی برای خرید خودرو تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه تصریح کرد: با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا فرمودند که دولت باید تحرک جهادی داشته و شبانه روز کار کند اما پس از آن، مجلس شورای اسلامی به تعطیلات دو هفته‌ای رفت بنابراین امیدی به کار جهادی مسئولان نیست و مردم خود باید با همت خود از این پیچ دشوار عبور کنند.

امام جمعه تکاب با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بدون هیچ حب و بعضی از دولت حمایت می‌کند افزود: در این روزها که حتی برخی اصلاح طلبان و سلبریتی‌ها نیز که کورکورانه از دولت حمایت کرده بودند هم اکنون به انتقاد از آن پرداخته و یا سکوت کرده اند اما در این شرایط رهبری به دولت قوت قلب می دهد.

دشمنان با تمام هم و غم خود به دشمنی با انقلاب پرداخته اند

در ادامه امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: هم اکنون از یک طرف دشمنان با تمام هم و غم خود به دشمنی با انقلاب و نظام اسلامی پرداخته و از هر اندیشه و تفکری برای نابودی انقلاب تلاش می کنند و از طرف دیگر نیز برخی مشکلات اقتصادی وجود دارد.

حجت الاسلام حمید حسن زاده گفت: کسانی که تریبون دارند و اهل سخنرانی هستند وظایف مهمی بر عهده دارند که باید بر آن اساس عمل کرده تا از این پیچ مهم مشکلات عبور کنیم.

وی در ادامه افزود :مدیران صالح و زحمتکش بسیاری وجود دارد و همه قوا و آحاد مختلف مردم باید تلاش کرده و دست به دست هم دهند تا از مشکلات گذر کرد.

امام جمعه میاندوآب، برای نماینده مجلسی که در نطق سالانه خود جای اولویت ها را عوض کرده و به جای طرح وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی مردم، مسائل فرعی را مطرح و از رفع حصر فتنه گران سخن می گوید اظهار تاسف کرد و گفت: آیا این افراد وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی مردم را نمی بینند که مسائل سیاسی و فرعی را به عنوان اولویت مطرح می کنند.

وی اظهار کرد: بی تردید در شرایط کنونی، اتحاد و انسجام ملی و عمومی و کار جهادی دیگر شرط گذر از مشکلات است.

حسن زاده افزود: مردم از وضع قوانین، از عملکردها و گرانی ناراحتند و مسئولان مربوطه باید صدای مشکلات مردم را بشنوند و پای درد دل آنها بنشینند و خواسته های آنان را دریابند.

وی بیان کرد: مسببین اتفاقات اخیر از قبیل گرانی ارز، قاچاق و سکه در هر سطحی که باشند باید به دست قانون سپرده شده و با آنها برخورد قانونی و قاطع صورت گیرد.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به سالروز قیام خونین ۱۷ شهریور و کشتار مردم توسط رژیم پهلوی، گفت: به پای انقلاب اسلامی ایران، خون های زیادی ریخته شده است و باید قدردان این انقلاب باشیم.

حسن زاده گفت: واقعه عاشورا ثمره فراموشی غدیر است و اگر عاشورا به وجود آمد به خاطر این بود که غدیر فراموش شود و در شهرستان میاندوآب نیز هیئت های عزاداری تا قبل از عید غدیر اقدام به برگزاری مراسمات اعلان عزا و برگزاری عزاداری نکردند.

وی بیان کرد: باید از ایام محرم که حدود ۲۰۰ روحانی و مبلغ دینی به مساجد اعزام می شوند برای جذب افراد به سمت دین و مساجد استفاده کرد و مانع از طرد شدن آنها شد.

امام جمعه میاندوآب افزود: انقلاب اسلامی ایران، نماز جمعه را که یک نماز عبادی و سیاسی تاثیرگذار است و از صدر اسلام وجود داشته را دوباره احیا کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید فضای مجازی را رها کرد گفت: باید این را در نظر داشت که در امر به معروف و نهی از منکر،«به من چه»جایی ندارد و همه باید احساس مسئولیت کنند.

حسن زاده اظهار کرد: باید مانع از بالارفتن سن ازدواج در جامعه شد و خانواده ها با پرهیز از بدعت های غلط و کم کردن مخارج به نقش خود در راه افزایش ازدواج در جامعه عمل کرده و طبق دستورات دین عمل کنند نه اینکه به خاطر برخی بدعت ها و گفته های غلط مانع از ازدواج شد.

دولت به طور مجاهدانه برای حل مشکلات مردم تلاش کند

در ادامه حجت الاسلام سیدمحمد موسوی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه سلماس با اشاره به قیام 17 شهریور مردم تهران بیان کرد: در این قیام که به جمعه سیاه معروف بوده و در سال 57 رخ داد ماموران ستم‌شاهی مردم را به گلوله بسته که براساس اعلام دادگستری، شمار شهدا به 95 نفر رسید و عده بسیاری نیز مجروم شدند.

وی با اشاره به نزدیکی ایام ماه محرم و شهادت امام حسین(ع)گفت: امام خمینی(ره) فرمود محرم ماهی است که عدالت در مقابل ظلم و نیز حق در مقابل باطل قیام کرد و ثابت کرد که در طول تاریخ، همواره حق بر باطل پیروز بوده است.

موسوی تصریح کرد: امام(ره) همچنین فرمود محرم ماه شجاعت و فداکاری و ماه پیروزی خون بر شمشیر بوده و ماهی است که امام حسین(ع) راه مبارزه با ستمگران را به مسلمانان آموخت.

امام جمعه سلماس در ادامه با اشاره به فرازهایی از فرمایشات بنیان‌گذار جمهور اسلامی ایران و با اشاره به اینکه دولت باید اقتصاد کشور را مدیریت کند افزود: علاوه بر آن باید با همسایگان خارجی ارتباط داشته و به غرب اعتماد نداشته و نیز نباید با آمریکا مذاکره کرد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی اظهار کرد: بی شک در این شرایط حساس اقتصادی انتظار مردم و رهبری از دولت این است که به صورت مجاهدانه برای برون رفت از مشکلات جامعه تلاش کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار