سرپرست معاونت سوادآموزی همدان ابراز کرد: هر اندازه اندیشه انسان والاتر باشد، دارای روحی بزرگ‌تر بوده و به خالق خویش نزدیک‌تر خواهد شد که در نهایت به کسب معرفت و دانش منتهی خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۳۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰ 10 September 2018
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: در دومین دوره از طرح عملی آموزش نماز با عنوان «کلید بهشت»، هزار و ۵۰۰ سوادآموز با احکام و تصحیح قرائت نماز آشنا می‌شوند.
آموزش عملی نماز؛ ویژه ۱۵۰۰ سوادآموز همدانی

به گزارش ایکنا، یاسر نانکلی، در افتتاحیه طرح عملی آموزش نماز با عنوان «کلید بهشت» اظهار کرد: ۱۷ شهریورماه در تاریخ کشور ما، روز به‌یادماندنی است چرا که بسیاری از مردم این مرز و بوم توسط نظام استبدادی شاه به خاک و خون کشیده شدند.

وی افزود: در تاریخ یونسکو نیز ۱۷ شهریورماه به عنوان روز جهانی مبارزه با بی سوادی نام گرفته است و به همه ملت‌ها و دولت‌ها سفارش شده تا در ریشه‎کنی بی‌سوادی اهتمام ویژه داشته باشند.

نانکلی اضافه کرد: یکی از شاخص‌های رشد جوامع تمدن بشری بهره‌مندی مردم از حداقل سواد خواندن و نوشتن است، بدیهی است مبارزه با بی‌سوادی نه تنها در مقوله توسعه فرهنگ هر ملت، بلکه در توسعه همه جانبه کشور نقش مهم و اساسی ایفا می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان ادامه داد: عبور از خط فقر و بسیاری از مشکلات با آموختن سواد امکان‌پذیر است، جامعه‌ای سعادتمند است که با سلاح دین و علم مجهز باشد و تصور هریک از این دو بال بدون دیگری همان انحراف است.

وی عنوان کرد: مربیان سوادآموزی موظفند دو بال علم و ایمان را توأم با هم تقویت کنند تا جامعه‎ای متعالی و موفق داشته باشیم حال در این میان نماز، پاره دین و نردبان رسیدن به اوج کمالات است، بهترین کار‌ها و معیار سنجش اعمال انسان نماز است.

نانکلی با اشاره به اینکه کسی که خدا را یاری دهد خدا هم او یاری می‌کند، عنوان کرد: اگر دانش و نماز هردو همراه با هم باشند، چراغ سعادت انسان پرنورتر از قبل خواهد شد، نماز همراه با دانش و معرفت به نمازگزار رشد و تعالی می‌بخشد.

وی با اشاره به اینکه طرح آموزشی نماز کلید بهشت برای دومین سالی است که در استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: مخاطبان و آموزش‌دهندگان این طرح از نواحی ۱ و ۲ آموزش و پرورش همدان، ملایر، لالجین و جوکار طی دوره ۲ روزه از مباحث مدرس اعزامی از حوزه تخصصی نماز در قم بهره‌مند خواهند شد.

نانکلی با بیان اینکه سال گذشته ۵۰ نفر از مربیان در این طرح شرکت داشتند گفت: امسال نیز همچون سال گذشته ۵۰ نفر از آموزش دهندگان تحت پوشش این طرح قرار دارند که پس از اتمام، مربیان سوا‌دآموزی بخشی از ساعات آموزشی کلاس خود را به بحث آموزش عملی نماز اختصاص خواهند داد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ۱۰۰ نفر از مربیان استان از ابتدای مهر ماه در کنار مسائل آموزشی به مباحث نماز خواهند پرداخت عنوان کرد: در این دوره از طرح، هزار و ۵۰۰ نفر از سواد آموزان دوره‌های مختلف با احکام و تصحیح قرائت نماز آشنا خواهندشد.

نانکلی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح ترویج فرهنگ نماز در جامعه است یادآور شد: طبق آیه «فَإِذَا قَضَیْتُمُ الصَّلَاةَ فَاذْکُرُوا اللَّهَ قِیَامًا وَقُعُودًا وَعَلَى جُنُوبِکُمْ فَإِذَا اطْمَأْنَنْتُمْ فَأَقِیمُوا الصَّلَاةَ إِنَّ الصَّلَاةَ کَانَتْ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ کِتَابًا مَوْقُوتًا؛ پس آن‌گاه که از نماز فراغت یافتید باز در همه احوال، ایستاده یا نشسته یا بر پهلو یاد خدا کنید، سپس که ایمن شدید در این حال نماز به جای آرید، که برای اهل ایمان، حُکمی معیّن و واجب و لازم است» (نسا/ آیه ۱۰۳) شما از اقامه‌کنندگان نماز خواهید بود.

وی در ارتباط با محتوای آموزشی این طرح نیز بیان کرد: همانند سال قبل کتاب «نماز کلید بهشت»، منبع محتوایی این طرح است که در اختیار سواد آموزان قرار می‌گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار