مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین تاکید کرد:
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین بر ضرورت معرفی توانمندی‌های روستاها باهدف تبدیل استان به مقصد گردشگری تأکید کرد
کد خبر: ۶۵۳۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 11 September 2018

ضرورت معرفی توانمندی‌های روستاها باهدف تبدیل استان به مقصد گردشگری

به گزارش تابناک قزوین،اکرم نجفی در مراسم اختتامیه «نخستین جشنواره فرهنگ و تمدن دیلمان» در روستای روچ علیا در بخش الموت شرقی که در روز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: احیای سنت‌ها و آیین‌های بومی و محلی روستاها و معرفی و برجسته کردن فرهنگ جوامع روستایی موجب می‌شود گردشگران باهدف آشنایی با این آیین‌ها و فرهنگ‌ها، مناطق روستایی را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند.

نجفی، توانمندسازی جوامع محلی و ایجاد نشاط اجتماعی را از اهداف دیگر این جشنواره عنوان کرد و افزود: ایجاد روحیه نشاط اجتماعی در مناطق روستایی و ترویج بازی‌های بومی و محلی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره‌های روستایی است.

مدیرکل امور روستایی استان همچنین با اعلام رضایت از برگزاری رویداد استارتاپ روستایی منطقه یک کشور به میزبانی دفتر امور روستایی استان قزوین در هفته گذشته اشاره و تأکید کرد: در اقتصاد دانش‌محور، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپها موتور محرک هستند و برای اینکه بتوانیم توسعه روستاها را محقق سازیم می‌بایست به سمت حمایت از استارتاپهای روستایی حرکت کنیم.

نجفی در ادامه با اشاره به‌ضرورت اتصال فناوری اطلاعات و ارتباطات و استارتاپها به این جشنواره، خاطرنشان کرد: بااتصال این دو گروه، هدف ایجاد اشتغال پایدار و پویا در جوامع روستایی و کسب درآمد بیشتر محقق می‌گردد.

وی با اشاره به غرفه‌های متنوع فروش صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی و دامی در این جشنواره تشریح کرد: توسعه گردشگری این منطقه با بهره‌گیری از پتانسیل‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی امکان‌پذیر خواهد بود و لذا مهیا نمودن بسترهایی جهت معرفی این جاذبه‌ها در قالب برپایی جشنواره‌هایی مانند نخستین جشنواره «فرهنگ و تمدن دیلمان» فرصتی مناسب را برای جذب گردشگر، سرمایه‌گذاری‌ها، درآمدزایی و ایجاد اشتغال فراهم می‌کند.

مدیرکل امور روستایی تصریح کرد: ظرفیت‌های موجود برای توسعه صنعت گردشگری در استان مناسب است و برگزاری جشنواره‌های این‌چنینی در سطح استان موجب تقویت اقتصاد روستاها خواهد شد و این حرکت باید تداوم داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار