با حضور مدیر حوزه‌های علمیه کشور؛
مراسم نواختن زنگ نماز جماعت در مدارس استان قم با حضور مدیر حوزه‌های علمیه و مسئولان استان در نخسیتن روز از سال تحصیلی برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ 23 September 2018

به گزارش تابناک قم، زنگ نماز جماعت در مدارس با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، سید موسی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش قم و محمد خامه‌یار رئیس اقامه نماز قم و برخی از مسئولان قم در نخستین روز از سال تحصیلی در دبیرستان نجمیه قم نواخته شد.

آیت الله اعرافی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: تصویر انسان از خویشتن از موضوعات مهم اخلاقی است و دانش آموزان در این سنی که هستند باید تلاش کنند تصویر آینده خود و دورنمایی که از خود به تصویر می‌کشند را مراقبت کنند.

وی ابراز داشت: دانش آموزی که در سن نوجوانی و جوانی است اگر از خود تصویر کوچک و ناقصی داشته باشد حتما در زندگی شکست خواهد خورد و لذا توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه قم با بیان اینکه استعداد انسان از تصویر و برنامه‌ای که برای آینده خود دارد شکوفا می‌شود، افزود: تصاویر بلند انسان را به درجات والا می‌رساند.

احیای دین در نسل جوان تضمین کننده آینده کشور است

وی دانش آموزان را به توجه بر عبادت سفارش کرد و گفت: توجه داشته باشید که نباید عبادت را ظاهر خشک و قالب استاندارد شده در نظر بگیرید؛ احیای دین در نسل جوان تضمین کننده آینده کشور است.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: نماز دو رکن دارد که عبارتند از معرفت و انگیزه؛ معرفت یعنی شناخت خدا و شناخت خویش و هرچه در این مسیر پیش برویم عبادت ما با معناتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید طوری نماز بخوانیم که گویی آخرین نماز ما است، گفت: در دیگر مسائل نیز باید این گونه فکر کنیم و هر فرصتی را آخرین فرصت زندگی تلقی کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: کشوری زنده است که به گذشته مقاومت و جهاد خود افتخار کند به این خاطر باید هفته دفاع مقدس را گرامی بداریم.

وی آموزش و پرورش را از مهم‌ترین نهادهای کشور دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش باید پیشگام حل مشکلات باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار