طبیعتی که مادر بخشش و ازخودگذشتگی است و بخشش حیات و زندگی است؛ سرزمینی که از دیرباز ساکنانش از سخاوت طبیعت سفره گستری و گشاده دستی آموخته اند، گل ها و زیبایی هایش مهربانی بخشیده اند.
کد خبر: ۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸ 21 February 2015
هشتمین همایش قدردانی از نیکوکاران گیلان با محوریت نکوداشت مدیر گیلانی آسایشگاه خیریه کهریزک تهران در حالی در رشت برگزار شد که حضور اقشار مختلف مردم در آن چشمگیر بود؛ بی گمان پیشتازی گیلانیان در نیکوکاری رنگ از طبیعت سخاومند آن دارد، طبیعتی که زمینش مظهر سبزی و زیبایی، جنگلش شکوفاکننده هستی و زلالی رودهایش، جاری کننده جان و ابرهای رحمتش باران نشاط و طراوت بر سر ساکنانش می بارد.

طبیعتی که مادر بخشش و ازخودگذشتگی است و بخشش حیات و زندگی است؛ سرزمینی که از دیرباز ساکنانش از سخاوت طبیعت سفره گستری و گشاده دستی آموخته اند، گل ها و زیبایی هایش مهربانی بخشیده اند.

نیکوکاران و نیک دوستان با اجتماع شکوهمند خود در سالن مصلای رشت نشان دادند زمانی که دستانی برای کمک خواهی دراز شود، دستان قویتری هم برای کمک کردن وجود خواهد داشت ، این سالن سرشار از گرمای احساسات و عاطفه بود، انبوه مردم آمده بودند تا بگویند که توان زیادی در این زمینه وجود دارد.

بزرگان و نیکان گذشته گیلان؛ بذر نیکوکاری را در این سرزمین حاصلخیز پاشیدند که هنوز در سرزمین پهناور ایران نورافشانی می کند و فرزندان ایران اسلامی از درخشش نور آن متنعم می شوند .

آرسن میناسیان صاحب داروخانه معروف کارون رشت که لقب مسیح گیلان گرفته است، محمدصادق پیروز پزشک انساندوست، محمدرضا حکیم زاده بنیانگذار اولین آسایشگاه سالمندان و معلولین ایران (کهریزک) و آسایشگاه گیلان ، کاظم مژدهی ، حسین استقامت نماد خدمتگزاری به محرومان و نیازمند بشمار می روند و چون ستارگانی در آسمان ایران می درخشند.

انبوه جمعیت در سالن مصلی امام خمینی (ره) رشت شاهد کسانی بود که آمده بودند تا برای تداوم راه نیکان گذشته خود از نیکوکاران و خیرین امروز قدردانی کنند و سنت حسنه نیکوکاری و نیکوکاران در قید حیات را پاس بدارند تا نگویند که ایرانیان مرده پرستند.

از نیکوکار میرحسین زاهدی ، حسینعلی یزدانی ، معصومه حسین زاده ، شیرین ریحانی ، علی اکبر عبدالهی ، محمدرضا سمیعی ، سیده زهرا شفوی، انیس سیدین خزازی، علی کامور، نازنین اکبری ، آمنه اکبری پازوکی ، فرامرز سهمانی و محمدرضا صوفی نژاد که همچون شمع در دنیای ظلمانی به نیازمندان و آرزومندان روشنایی بخشیده اند؛ تجلیل شدند.

در میان نیکوکاران پاسداشت محمدرضا صوفی نژاد بطور ویژه برگزار شد؛ این شمع نیکوکاری کشور خود شمع بود که پروانه های زیادی گرد او می چرخیدند و در مقابل گذشت و خدمات این رادمرد، قدرت ایستادن نداشتند و بسیاری که از همت او توان گرفته بودند و رنج و آلام آنان کاسته شده بود و بیچارگانی که به سامان رسیده بودند؛ صحنه جالبی آفریدند.

550 کودک یتیم جان باختگان زلزله رودبار با همت صوفی نژاد قد کشیده اند و بسیاری از ناتوانان در کشور، صوفی نژاد را چراغ امید شب تاریک خود می دانند؛ نیکوکاری که جزایری رییس اسبق بهزیستی کشور از او به عنوان انسان توانایی که بال های پرواز در ابعاد بین المللی دارد، یاد کرد.

محمدرضا صوفی نژاد در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا اساس نیکوبودن را تربیت درست ذکر کرد و گفت: وقتی انسان خوب تربیت شود، معرفت و دیگر خواهی و مردم دوستی در وجود او نهادینه می شود و تربیت خوب، والدین خوب و آموزش خوب می خواهد.

وی افزود: ما باید معرفت ریزعلی و معلم شین آباد را که در آنها انسانیت و شرافت موج می زند، بزرگ کنیم و باید عناصر بنیادین معرفت ، خداباوری ، گذشت و انسانیت را برجسته کنیم .

او اعتقاد دارد که اول باید انسان مفیدی باشیم بعد انسان مهمی باشیم زیرا مفید بودن، مقدم بر مهم بودن است؛ چه بسا انسان های مهمی که برای جامعه و مردم نفعی نداشته اند.

صوفی نژاد اظهار داشت: انسان های خیر زیادی در کشور وجود دارد که باید جایگاه و اعتمادی برای آنها ایجاد کنیم تا آنها باور کنند که آنچه کمک می کنند، به اهلش می رسد و آنگاه خواهیم دید یک دنیا کمک و امکانات توسط مردم خیر ایران فراهم خواهد شد.

باید نیکوکارانی چون صوفی نژادها شناسایی و معرفی شوند تا دستان نوعدوستان را گردهم آورند و نگذارند تا عضوی به درد آورد روزگار ...

هنوز هم آسایشگاه های سالمندان و مراکز خیریه و نگهداری معلولانی شکسته دل وجود دارد و این افراد، پای رفتن و دستی برای جستن ندارند اما سرشار از عشق و احساس و عاطفه هستند و چشم انتظار دستانی که نوازششان کند و پاهای همتی که به کمکشان بشتابد.

هنوز در اطراف ما آبرومندانی هستند که نمی خواهند آبرویشان را به تاراج بگذارند و دستانشان را پیش ناکسان دراز کنند.

بدرستی نیکوکاری خمیرمایه و ماهیتی دینی و ریشه ای الهی دارد و معیشت الهی بر این قرار گرفته است که همه آدم ها باید بدانند که با کمک کردن به همنوعان خود، انسان شدن را تمرین می کنند و باید بیاموزند که می بایست انسان بود؛ آدم ها زندگی می کنند ولی انسان ها زیبا زندگی می کنند، آدم ها می بینند اما انسان ها عاشقانه نگاه می کنند ...

صدها فرشته بر آن دست بوسه می زنند کز کار خلق یک گره بسته واکند.

مراسم گرامیداشت و پاسداشت محمدرضا صوفی نژاد نیکوکار گیلانی، در آخرین روز بهمن ماه با حضور پرشور نیک اندیشان در سالن اجتماعات مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار