عضو و دبیر ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: باید نقاط ضعف انتخابات گذشته شناسایی شده و از تکرار آن جلوگیری شود.
کد خبر: ۶۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹ 25 July 2015
عضو و دبیر ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: باید نقاط ضعف انتخابات گذشته شناسایی شده و از تکرار آن جلوگیری شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری همدان علی پورعلی مطلق در جمع اعضای ستاد انتخابات استان همدان گفت: فرمانداران و بخشداران حوزه های مستقل در عین تعامل با سایر ارکان انتخابات، مسوول اصلی اجرای انتخابات هستند.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور افزود: برگزار کنندگان انتخابات فعالیت خود را بر اساس قوانین و ضوابط به طور دقیق انجام دهند تا مردم در انتخابات حضوری پرشور و حداکثری داشته باشند.

وی بر انجام وظیفه مجریان انتخابات بر اساس قانون تاکید کرد و افزود: مسوول ایجاد امنیت انتخابات در شهرستان ها فرمانداران هستند و دیگر دستگاه های امنیتی و انتظامی در این مسیر به فرمانداران یاری می رسانند.

دبیر ستاد انتخابات کشور درباره ضرورت آموزش بیان کرد: آموزش یک نیاز حتی برای افراد با تجربه برگزاری انتخابات متعدد است.

وی اضافه کرد: قانون انتخابات، آیین نامه ها و ارتباطات تغییر کرده و متفاوت شده است به این منظور همه بدون هیچ عذر موجه ای باید در دوره های آموزشی پیش بینی شده شرکت کنند.

علی مطلق با تبیین تفاوتهای این دوره انتخابات با دوره گذشته همچون تجمیع و حساسیتها خاطر نشان کرد: وزیر کشور حساسیت فوق العاده ای در برگزاری انتخابات سالم دارد و ستاد انتخابات کشور برای اولین بار با حضور معاونان وزیر تشکیل شده است.

وی با یادآوری اینکه انتخابات یک پروسه بسیار طولانی است، اظهار کرد: فعالیت ستاد انتخابات کشور از اسفندماه سال گذشته و با صدور نخستین اطلاعیه آغاز شده است.

دبیر ستاد انتخابات کشور گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص قانون جامع انتخابات و اعتبارات لازم برای برگزاری انتخابات این دوره ارائه داد.

رییس ستاد انتخابات استان نیز با ارائه گزارشی از روند شکل گیری و فعالیتهای انجام شده در این ستاد گفت: ستاد انتخابات همدان برای برگزاری انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری آمادگی کامل دارد.

محمد ابراهیم الهی تبار افزود: ستاد انتخابات استان از کمیته های فن آوری اطلاعات، امنیتی و انتظامی، اطلاع رسانی و تبلیغات، استعلامات و حراست، مالی و پشتیبانی، حقوقی و آموزش و همچنین مدیرکل ثبت احوال استان، دبیر و رییس ستاد تشکیل شده است.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند ماه سالجاری همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

استان همدان دارای هفت حوزه انتخابیه و 9 کرسی نمایندگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار