سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای استان اردبیل گفت: دوره های آموزشی بازار محور در فنی و حرفه ای استان برگزار می شود.
کد خبر: ۶۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵ 28 July 2015
به گزارش خبرنگار ایرنا ، یونس ممی زاده روز سه شنبه به مناسبت هفته ملی مهارت در نشست با خبرنگاران افزود: در قالب این طرح فنی و حرفه ای با هدف پشتیبانی از تولید و فروش ، کارگاه های آموزشی امکانات خود را در اختیار مهارت آموزان قرار می دهد و این افراد در این کارگاه ها به تولید می پردازند.

وی بیان کرد: پیش از این فنی و حرفه ای در حوزه ارائه آموزش های مهارتی فعالیت می کرد ولی اکنون تلاش می شود امکاناتی در اختیار مهارت آموزان گذاشته شود تا این افراد به امر تولید و فروش محصولات خود در کارگاه های فنی و حرفه ای اهتمام ورزند.

وی با بیان اینکه این کار با هدف اشتغالزایی مهارت آموزان انجام می شود ، از هماهنگی با بانک توسعه تعاون و کارآفرین برای پرداخت تسهیلات به مهارت آموزان خبر داد.

ممی زاده با اشاره به ایجاد مرکز تخصصی آموزش انرژی های نو در مشگین شهر افزود: این طرح به دلیل راه اندازی مرکز تخصصی زمین گرمایی در مشگین شهر و با هدف تربیت نیروهای متخصص مورد نیار در این مرکز اجرا می شود.

وی با بیان اینکه برای ارائه آموزش های فنی و حرفه ای نیاز سنجی می شود ، گفت: رشته ها مهارتی منسوخ از چرخه آموزشی فنی و حرفه ای حذف و رشته های جدید وارد حوزه آموزش فنی و حرفه ای می شود.

وی توسعه همکاری های بین بخشی را از جمله برنامه های فنی و حرفه ای عنوان کرد و از انعقاد 150 تفاهم نامه همکاری فنی جرفه ای با دستگاه های اجرایی استان خبر داد که

بنیاد نخبگان ، آموزش و پرورش ، بیمارستان ها ، کمیته امداد ، بهزیستی و شرکت غله از جمله آنهاست.

وی بیان کرد: در قالب این تفاهم نامه ها یک هزار و 360 نفر از فعالان بخش های مختلف آموزش های فنی و حرفه ای را دریافت کرده اند.

ممی زاده تعداد مراکز آموزش فنی و حرفه ای در استان را 25 مرکز عنوان کرد و افزود: 240 آموزشگاه آزاد نیز در استان وجود دارد که 200 مورد از این آموزشگاه ها فعال هستند.

وی گفت :در سال های گذشته 40 هزار نفر از آموزش های مهارتی بهره مند شده اند که 22 هزار نفر در مراکز دولتی و 18 هزار نفر توسط مراکز آزاد این آموزش ها را سپری کرده اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار