گزارشی از شب پر گله!
تابناک:مراسم انتخاب بهترین های لیگ گذشته در حالی برگزار شد که اصفهانی ها، یعنی همان هایی که ۲ جام فوتبال کشور ار به نام خود زدند و هر دو را به شهرشان بردند، با وجود سهم بالایی که در جوایز داشتند از انتخاب ها ناراضی بودند.
کد خبر: ۶۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶ 28 July 2015
حال و هوای فوتبالی ها حالا پس از کسب این دو جام و اتفاقات تبریز، به گونه ای شده که دید خوبی نسبت به فوتبالیست های نصف جهان ندارند. این را به خوبی می توان از کنایه ها و صحبت ها و حمایت هایشان دید! البته این را هم باید گفت که آن ها از این مراسم خاطره خوبی ندارند. شاید پارسال همین موقع بود که جایزه پدیده لیگ به عباس زاده تعلق گرفت، موضوعی که نه تنها برای همه تعجب برانگیز بود بلکه به ضأم آن ها خیلی هم ناجوانمردانه بود چرا که سپاهانی ها، با عمبکردی که شریفی به نمایش گذاشته بود، جایزه پدیده لیگ را فقط برای او می دانستند و این عدم تفاهم میان سپاهان و سازمان لیگ باعث شد تا مدت ها شریفی، عباس زاده و سازمان لیگ سوژه رسانه ها باشند. کار حتی به جایی رسید که شریفی که کمتر در برابر دوربین ها ظاهر می شود و مصاحبه می کند، گفته بود: ” ولم کنید! برایم مهم نیست چه کسی پدیده شده است” البته شاید این صحبت شریفی را همه بدین تعبیر معنا کردند ” که ما حرفمان را درون صحنه مبارزه می زنیم…”.

حالا با تمام این پس زمینه ها و اتفاقات سهم اصفهانی ها در مراسم پریشب عنوان بهترین بازیکن لیگ، بهترین سرمربی و بهترین مدافع بود.البته آن ها معتقد بودند که بهترین هافبک و بهترین تیم و بهترین مهاجم نیز باید از اصفهان باشد.

**بهترین بازیکن**

بهترین بازیکنی که هافبک حساب نمی شد!

قاسم حدادی فر، همان بیزینس من فوتبال ایران؛ بازیکن آرام و کم صحبت ذوب آهن، در نبود رجب زاده کاپیتان دوم. خودش گفته در مراسم بهترین ها نماینده اصفهان بوده و از اینکه انتخاب شده خوشحال است، البته حدادی فر تأکید کرده که بازیکنان دیگر مثل طارمی نیز شایستگی این عنوان را داشتند.

گفتنی است که حدادی فر در این فصل تأثیر بسیاری بر قهرمانی ذوب آهن در جام حذفی و کسب عنوان چهارمی و سهمیه جام باشگاه های آسیا داشت.

نکته قابل توجه دیگری که جای تعجب در مراسم بهترین ها داشت، این بود که با وجود انتخاب شدن حدادی فر به عنوان بهترین بازیکن لیگ، وی به عنوان بهترین هافبک انتخاب نشد و آندرانیک تیموریان از تیم تراکتورسازی به عنوان بهترین هافبک لیگ انتخاب شد. موضوعی که سبب تعجب همه شد!

**بهترین مهاجم**

وقتی کسی حسن زاده و رضایی و خلعتبری را نمی بیند!

مهدی طارمی، بازیکن تیم پرسپولیس که شاید ۵ گلی که به ثمر رسانده بود برای سازمان لیگ خیلی شیرین و دیدنی بوده، به عنوان بهترین مهاجم لیگ انتخاب شد.

این در حالی است که فارغ از مسعود حسن زاده، کاوه رضایی و محمدرضا خلعتبری که نه تنها تعداد گل هایشان از طارمی بیشتر بود بلکه عملکرد بهتری را نیز به نمایش گذاشته بودند، نانگ و شهباززاده نیز خیلی بهتر از طارمی ظاهر شده بوند.

**بهترین مدافع**

وریا دفاع برتر در همه جا!

غفوری، یکی از بازیکنان مورد علاقه کی روش است که به تازگی جای خود را ترکیب تیم ملی پیدا کرده و فیکس بازی می کند؛ وریا در اصفهان هم پای ثابت ترکیب سپاهان بود و تقریبا در اکثر بازی ها فیکس بازی کرد. وی با ۲۴۳۰ دقیقه ای که به میدان رفت مستحق این عنوان بود.

البته کارلوس سانتز برزیلی و هادی محمدی نیز مدافعین خوبی برای ذوب آهن بودند و می توانستند شایسته ای این عنوان باشند.

**بهترین مربی**

حسین فرکی، سرمربی تیم سپاهان که از اواسط نیم فصل اول هدایت این تیم را برعهده گرفت و توانست برای دومین سال پیاپی قهرمان لیگ برتر شود، امسال هم همانند سال گذشته بهترین سرمربی ایران شد.

البته خیلی ها معتقد بودند این عنوان باید به گل محمدی یا منصوریان برسد.

**بهترین تیم**

نفت برای سازمان لیگ و ذوب آهن برای تحلیلگران بهترین شد!

شاگردان علی منصوریان با عملکردی که در لیگ برتر و جام حذفی به نمایش گذاشتند توانستند، عنوان بهترین تیم را لیگ را ازآن خود کنند، آن ها با وجود اینکه در حضور قهرمان جام حذفی و قهرمان لیگ برتر با وجود شکست برابر این تیم ها، به این عنوان دست یافتند.

انتخاب نفت برای خیلی ها قابل هضم نبود چرا که نفت نه تنها قهرمان لیگ نشده بود و عنوان سوم را به دست آورده بود بلکه در زمین خود با نتیجه ۳ بر ۱ از ذوب آهن در فینال جام حذفی نیز شکست خورد و نائب قهرمان جام حذفی شد؛ با توجه به این موضوع بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران اصفهانی تأکید داشتند، با وجود اینکه نفت انتخاب شده و انتخاب بین سپاهان و ذوب آهن سخت بوده، این ذوب آهن است که مستحق عنوان بهترین تیم لیگ بوده است.

**نظر مخالفین**

منصوریان: متعجبم که چرا مبعلی حتی کاندید هم نبود!/ من شاگرد فرکی ام

منصوریان که از منتقدین این برنامه بوده در گفت و گو با یکی از رسانه ها گفت: شب برگزاری این مراسم شب تعامل بوده است. وی ادامه داد: آقای تاج طوری برنامه‌ریزی کرد که دل همه را به دست بیاورد اما از آنها می‌خواهم طوری کار کنند که به شعور مردم توهین نشود.

وی ضمن انتقاد از نبود فغانی میان بهترین داور ها تأکید کرد: معیار انتخاب بهترین هافبک لیگ چیست؟ خود من در پست هافبک بازی می‌کردم و آیا برای انتخاب بهترین هافبک معیار پاس گل مطرح نبوده است؟ آیا کیفیت بالای بازیکن مطرح نبوده؟‌ آیا نباید الگوی صحیح درست کنیم؟ ایمان مبعلی ۴۳ بازی برای نفت انجام داده و بالای ۲۰ پاس گل داده است. از طرف دیگر تیمش جزو ۸ تیم برتر آسیاست و در لیگ سوم شده و به فینال جام حذفی هم صعود کرده است. آیا نباید گلسازترین هافبک لیگ به عنوان بهترین هافبک انتخاب شود؟ این مسئله برای من جای سؤال زیاد دارد و جالب اینجاست که مبعلی حتی جزو کاندیداها هم نبود.

سرمربی تیم نفت درباره انتخاب حسین فرکی هم می گوید: باید قبل از هرچیز تبریک بسیار زیادی به استاد خودم حسین فرکی بگویم چرا که او از هفته هشتم در سپاهان کار کرد و توانست تیمش را قهرمان کند. از طرف دیگر من اول راه هستم و تلاش می‌کنم تا بتوانم به موفقیت برسم چرا که نگاه من به این انتخاب‌ها نیست و نگاه من جای دیگری است. من می‌خواهم با جدیت و تلاش اولین مربی لژیونر فوتبال ایران باشم.

**نتیجه گیری برخی رسانه ها**

نکته قابل توجهی که در بیشتر رسانه ها مطرح شد این بود که در این مراسم بیشتر سعی شد عدالت در تقسیم جوایز رعایت شود تا عدالت میان بهترین ها! چرا که سازمان لیگ سعی کرده بود از هر تیم مدعی یک نماینده را انتخاب کند تا همه به جز کسانی که مستحق دریافت جایزه بودند، خوب و خوش و خرم به خانه هایشان بروند و همه هم آخر سر راضی باشند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار