كميته طرح حمايت غذايي از گروه‌هاي كم درآمد جامعه در استان يزد و با حضور معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري و جمعی از مدیران کل استان به عنوان اعضاي این کمیته تشكيل شد.
کد خبر: ۶۹۳۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ 20 December 2018

«علي زيني وند» معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري گفت: با توجه به مشكلات اقتصادي و تحميل فشار از سوي دشمنان، توجه به اقشار آسيب‌پذير براي عبور از اين مشكلات داراي اهميت است و اجراي طرح حمايت از گروه‌هاي كم‌درآمد نيز در اين راستا برنامه‌ريزي شده است .
وي خاطرنشان كرد: شناخت دقيق و بخش‌بندي واقعي جامعه، اثربخشي طرح حمايت از گروه‌هاي كم درآمد را تقويت مي‌كند و در اين راستا ايجاد سامانه جامع شناسايي اقشار آسيب‌پذير در استان با همكاري اداره كل تعاون،كار و رفاه اجتماعي،بهزيستي و كميته امداد ضروريست . 
وي بيان كرد: مطالعه عميق، نگاه كارشناسي و تحليل آماري در اين زمينه برش منطقه‌اي را براي برنامه‌ريزي كارآمد ملي فراهم مي‌كند، از اين رو رويكرد بررسي و مقايسه اطلاعات، مورد توجه دبيرخانه كميته طرح حمايت غذايي از گروه هاي كم درآمد جامعه قرار گيرد .
زيني‌وند بر راستي آزمايي اطلاعات تاكيد و اظهار كرد: دستگاه‌هاي حمايتي و موثر در اجراي اين طرح بررسي كافي نسبت به درخواست متقاضيان را مورد توجه قرار دهند تا بسته‌هاي حمايتي در اختيار مخاطبان واقعي و هدف اين طرح قرار گيرد .
معاون استاندار گفت: نوع اطلاع‌رساني در جهت‌دهي اين موضوع بسيار مهم است و  متوليان اجراي طرح حمايت از گروه‌هاي كم درآمد در استان اطلاع رساني صحيح و مناسبي را براي اقشار و گروه هاي مختلف ارائه كنند تا دسترسي افراد داراي شرايط براي بهره‌مندي از اين طرح تسهيل شود .
«محمدحسین ریاحی» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ادامه داد: براساس تصویب نامه هیئت وزیران، سازمان برنامه و بودجه کشور مجاز است به منظور حمایت از گروه‌های کم درآمد جامعه و تامین بسته های حمایتی برای گروه های تحت پوشش، در قالب واریز به حساب سرپرست خانوار از طریق حساب‌های بانکی متصل به یارانه‌های نقدی اقدام کند .
وي خاطرنشان کرد: خانوارهای تحت پوشش و پشت نوبتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، خانوارهای تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران، خانوارهای با درآمد کمتر از ۳۰ میلیون ریال در گروه‌های کارگران ساختمانی، قالیبافان و شاغلان صنایع دستی، مشاغل آزاد و خویش فرمایان، رانندگان بین شهری و درون شهری، زنبورداران، کارگران باربر، شاغلین کسب و کارهای خانگی، کارگران کارگاهها، عشایر و روستائیان، بازنشستگان، دریافت کنندگان بیمه بیکاری و سایر گروه های مشمول که توسط دستگاه های حمایتی مربوطه شناسایی و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی می‌شوند، مشمول طرح حمایت غذایی از گروه‌های کم درآمد جامعه خواهند شد. 
وی افزود: سایر خانوارهای کم درآمد با درآمد ماهانه کمتر از ۳۰ میلیون ریال که درخواست آنها پس از بررسی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی پذیرفته می‌شود، مشمول دریافت سبد حمایت غذایی می‌شوند .
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: براساس دستورالعمل طرح حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه مصوبه هیئت وزیران، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است تا سقف مبلغ ۹۰ هزار میلیارد ریال از منابع موضوع بند ۴ را صرف اجرای این تصویب نامه و مازاد بر سقف یاد شده را صرف حمایت از تولید، اشتغال و قراردادهای پیمانکاران طرح های تملک دارایی سرمایه‌ای کند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار