کد خبر: ۶۹۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵ 21 December 2018

شایگان ابراهیم‌پور | بی قانون

چند روز پیش جناب مطهری حدس زده بودن که مردم با گرون کردن بنزین موافقن. مردم هم بعد از شنیدن این حرف، حدس‌های زیادی درباره‌ آقای مطهری زدن. مثلا حدس زدن آقای مطهری به جای ارزون اشتباهی گفته گرون.
به جای مخالف، گفته موافق. به جای خودمون گفته مردم‌. چند روز بعد آقای مطهری گفتن که صحبتشون تقطیع شده و حدس زدن مردم با این نظر هم موافقن.
مثل همیشه مردم زود قضاوت کرده بودن. همین که مردم خواستن حدس‌های جدیدی در مورد آقای مطهری بزنن، یهو وزیر صنعت و معدن حدس زد که خوب میشه اگه یه جوون رو ببره سر کار.
گشت و گشت و گشت تا رسید به یه گزینه‌ مناسب. هم جوون بود، هم نخبه. شاید خوب متوجه نشده باشید، واسه همین تاکید می‌کنم. گشت و گشت و گشت. خیلی گشت. یعنی خیلی خیلی گشت.
پیش خودش حدس زد که احتمالا مردم موافقن که یه تازه داماد بره سر کار و سر و سامون بگیره. حدس زد که مردم بخیل نیستن ولی وای از این مردم حسود. چشم ندارن ببینن یه جوون رعنا توی 30 سالگی هم معاون وزیر بشه، هم داماد یکی از همکارهای وزیر. واسه همین شروع کردن به شایعه پراکنی. شروع کردن به سیاه نمایی و همین باعث شد یکی از معدود نخبه‌هایی که به جایگاهش رسیده بود،استعفا بده. دوباره اشتباه مردم کار دستشون داد.
یه چند ساعتی سکوت عجیبی بین مردم حکم فرما بود. چند ساعتی بود که هیچ چیزی رو خراب نکرده بودن. انگار رفته بودن توی اتاقشون و داشتن به کارهای بدشون فکر می‌کردن که یهو خبر رسید یکی از نماینده‌های مجلس وقتی که یه کارمند اداری ازش دستور نمی‌گیره، عصبی می‌شه و حرف‌های بد بد می‌زنه.
مردم بعد از دیدن این ویدیو دیگه متوجه داستان شده بودن. واضح و مبرهن بود که این ویدیو تقطیع شده. داستان اینه که وقتی کارمند با کمال پررویی می‌گه این کار شدنی نیست و ما از شما دستور نمی‌گیریم، نماینده‌ مجلس میگه که تو گوهر می‌خوری اگه از من دستور بگیری. یعنی برای این که روند اداری بهتر طی بشه از شیوه‌ تشویقی استفاده می‌کنه و گوهر رو به عنوان جایزه برای کارمند در نظر می‌گیره. یه چیزی تو مایه‌های سر تا پات رو طلا می‌گیرم، زندگیم رو می‌ریزم به پات و... .
شما توی فیلم می‌شنوید که یکی از مراجعین می‌گه که خاک بر سر مردمی که تو نمایندشون هستی. من از شما می‌پرسم، الان به کی توهین شده؟ درسته. هم مردم هم نماینده‌ مظلوم اما نماینده‌ مذکور بدون اینکه ناراحت یا عصبانی بشه خیلی با آرامش می‌گه بله، خاک بر سرش بشه.
کی این‌قدر حرف مردم رو خوب می‌فهمه آخه؟ کدوم مسئول؟ فروتن‌تر و متواضع‌تر از این میشه بود مگه؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار