مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد با اشاره به این که افزایش جمعیت در حواشی شهر یزد و شهرک های جدید مسکن مهر ساخت 50 مدرسه در یزد را ضروری کرده است، گفت: 30 درصد مدارس استان فرسوده است .
کد خبر: ۷۰۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ 31 January 2019

«محمدرضا عارفی» با اشاره به این که نوسازی، توسعه و احداث ساختمان های آموزشی مهمترین وظایف سازمان نوسازی مدارس است، اظهار کرد: این سازمان در راستای انجام وظایف خود 33 طرح آموزشی در قالب 235 کلاس درس، 4 طرح در قالب سالن ورزشی و 7 طرح کمک آموزشی را با اعتباری بالغ بر 46 میلیارد تومان افتتاح کرده است .

وی با بیان این که در حال حاضر 280 طرح فعال با اعتبار 90 میلیارد تومان در حال اجرا است، افزود: بیش از 15 هزار نفر تجهیزات آموزشی شامل میز، صندلی و امکانات آموزشی در استان توزیع شده است .

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد توزیع 10 هزار متر مربع فرش نمازخانه، تعویض بیش از 50 هزار پره رادیاتور فرسوده با اعتباری بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان و آسفالت 130 هزار مترمربع محوطه مدارس را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و گفت: ایزوگام 110 هزار متر مربع از مدارس استان با اعتبار 5 میلیارد تومان هم انجام شده است .

وی در ادامه با اشاره به این که در سال های اخیر اعتبارات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نسبت به سال 94 حدود 200 درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: در سال ۹۴ اعتبار اداره کل نوسازی مدارس در حدود ۲۲ میلیارد تومان بود که خوشبختانه این رقم در سال ۹۵ به ۴۵ میلیارد و در سال ۹۶ هم به ۶۸ میلیارد تومان رسیده است .

عارفی اظهار کرد: ارزیابی عملکرد سازمان نوسازی مدارس کشور در سال جاری نشان داده اداره کل نوسازی مدارس استان یزد رتبه اول تخصیص و جذب اعتبارات عمرانی را در کل کشور بدست آورده است .

وی با بیان این که افزایش 50 درصدی طرح های توسعه، نوسازی و بازسازی مدارس به دلیل مشارکت فعال خیرین یزدی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 30% مدارس استان فرسوده است .

عارفی 250 مدرسه را نیازمند تخریب، بازسازی یا مقاوم سازی دانست و افزود: با توجه به افزایش جمعیت در حواشی شهر یزد و شهرک های جدید مسکن مهر ضروری است 50 مدرسه جدید در مرکز استان ساخته شود .

این مسئول در پایان گفت: در مجموع دانش آموزان استان یزد به 300 مدرسه جدید نیاز دارند که ساخت این مدارس به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار