مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام :
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: مجتمع تجاری و سینمایی در مساحت 12 هزار متر در 11 طبقه با کاربری مجتمع بزرگ تجاری ،فرهنگی و سینمایی از سوی بخش خصوصی احداث شود.
کد خبر: ۷۱۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ 31 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ خودآموز در نشست رسانه ای با حضور خبرنگاران استان  اظهار کرد: با توجه شعار برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتخار به گذشته و امید به آینده  جشن‌های چهل سال همدلی در آینه اقوام با یک عنوان مشخص در تمام شهرستان‌های استان ایلام برگزار می‌شود.

وی عنوان داشت : در مرکز استان این جشن  با همکاری شهرداری، حوزه هنری و دیگر نهادهای فرهنگی جنب نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان در پارک چغاسبز عصر هر روز از ایام دهه فجر در استان برگزار می‌شود.

خودآموز با شاره محوریت برنامه  در دهه مبارک فجر افزود: گروه‌های موسیقی سنتی و محلی و گروه‌های نمایش و برنامه‌های فرهنگی به مناسب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مناطق مختلف استان اجرا خواهد شد.

وی  با بیان اینکه  از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و هنری کشور برگزاری جشنواره فیلم فجر است، گفت: در استان  14 فیلم جشنواره فیلم فجر با 42 سانس در سالن سینما فرهنگ ایلام اکران می‌شود.

خودآموز افزود:از مجموع 14 فیلم،5فیلم به بخش سیمرغ پروانه‌ها اختصاص دارد که با هماهنگی‌های انجام‌شده با اداره کل آموزش‌وپرورش استان، در نوبت صبح برای کودکان و نوجوانان این تعداد فیلم به‌صورت رایگان اکران خواهد شد و در فیلم‌های بخش رقابتی سینمای ایران عصر و شب اکران می‌شود

 وی بیان داشت :  آیین افتتاح اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر پنجشنبه شب از چهره‌های شاخص سینمایی استان و برگزیدگان سینما حقیقت از مهدی پورمحمدی و فتح‌الله امیری در مجتمع فرهنگی و هنری ایلام  تجلیل می‌شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی ایلام افزود: در مرکز استان  یک نمایشگاه از آثار برگزیده و مکتوب نویسندگان  کشوری در حوزه‌های هنرهای تجسمی برگزار می‌شود.

 وی به اجرای 40 هزارنفری سرود انقلاب اسلامی را در سطح کشور اشاره کرد افزود:  در استان ایلام نیز این برنامه با حضور 600 نفر از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی کشور برگزار می‌شود.

خودآموز  گفت:تمام برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از طریق مؤسسات و انجمن‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌شود .

در طراحی جدید این سینما ساخت پارکینگ طبقاتی، رستوران، دو سرسرای سینما، واحدهای تجاری و غیره پیش بینی شده است.

 افزود: هم اکنون مقدمات ساخت مجتمع تجاری و سینمایی ایلام طی یک تفاهم نامه سه جانبه بین ارشاد، مالک سینما و شهرداری این محقق گردید.

وی گفت:سرانه فضای فرهنگی در  استان اکنون5سانتی متر است  که این  میزان در آینده ای نزدیک به8سانتی متر می رسید.

 با اشاره به پیشرفت50 درصدی  پلاتو هنرمندان استان عنوان داشت : یک تالار چند منظور فرهنگی در مرکز استان باهزینه کرد اولیه  3 میلیارد و400 میلیون به زودی عملیات اجرایی آن  آغاز می شود.

خودآموز با اشاره به اینکه سینمای امید نیز به زودی در استان محقق می شود این مهم با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان امور سینمایی وزارت ارشاد و همکاری شهرداری ایلام به زودی اجرایی می شود.

وی افزود: 700 میلیون تومان از طریق سازمان امور سینمایی و یک میلیارد تومان از طریق برنامه و بودجه برای ساخت سینما امید در استان اختصاص یافته است.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان با اشاره به کمک  یک میلیارد و 100 میلیون تومان به هنرمندان استان افزود: بیش از 840 میلیون تومان از یک میلیارد و 240 میلیون بودجه استانی مصوب ارشاد در سال جاری جذب شده است .

وی یادآور شد :امیدواریم برای نیمه اول سال 98 بخش مهمی از پروژه های فرهنگی و هنری در استان محقق شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار