کد خبر: ۷۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴ 04 August 2015
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به فعالیت حدود 60 دفتر خدمات مسافرتی در استان، گفت: در صورت فراهم شدن بستر مناسب، بسیاری از این دفاتر علاقه‌مند به پذیرش گردشگران خارجی هستند.

به گزارش ایلنا، صبح امروز رضا علیزاده با نماینده وزارت امور خارجه در گیلان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این جلسه که با هدف بررسی راهکارهای همکاری‌های مشترک جهت معرفی گیلان و جاذبه‌های متعدد آن به سایر کشورها برگزار شد، علیزاده به پیشینه فرهنگی و تاریخی استان اشاره کرد و گفت: گیلان مهد فرهنگ و هنر ایران اسلامی‌ست.

وی با بیان اینکه گیلان به لحاظ طبیعت بین‌ظیر و پتانسیلهای موجود در آن می‌تواند به قطب بزرگ گردشگری ایران تبدیل شود اظهار کرد: در حوزه تصمیم‌گیری استان عزمی جدی برای رونق صنعت گردشگری وجود دارد.

علیزاده به کمیته‌ها و کارگروه‌های مختلف استان در امر گردشگری اشاره کرد و گفت: جذب سرمایه‌گذار و افزایش ورود گردشگر از اهداف این گروههای تخصصی‌ست.

این مسئول گردشگری را صنعتی فرابخشی خواند و افزود: به دلیل تنوع شاخه‌های این صنعت نیازمند عزم همگانی و مشارکت بین دستگاهی هستیم.

علیزاده با اشاره به فعالیت قریب به 60 دفتر خدمات مسافرتی در استان و علاقه‌مندی بسیاری از آنها برای پذیرش گردشگران خارجی بیان کرد: متاسفانه تعداد محدودی از دفاتر دارای کد ورودی هستند و می‌توانند به جابجایی مسافران خارجی اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با تاکید بر اعطای کد ورودی به دفاتر گردشگری استان،خواستار توجه بیشتر به جذب سرمایه‌گذار متناسب با بسته‌های سرمایه‌گذاری موجود شد.

وی اشتراکات فرهنگی ایران به ویژه گیلان با سایر ملل را فرصت خوبی برای جذب گردشگران خارجی دانست و افزود: حضور سفیران فرهنگی از استان در مراسم مختلف جهت معرفی داشته‌های موجود در کشور آثار خوبی جهت معرفی ایران دارد.

علیزاده به میراث معنوی گیلان به عنوان شاخص بزرگ فرهنگی اشاره نمود و گفت: خوراک و غذای محلی بعنوان یکی از میراثهای معنوی در گیلان در نقطه اوج قرار دارد تا آنجاییکه عنوان شهر خلاق غذا برای رشت در یونسکو مطرح‌ست.

این مسئول تصریح کرد: امروز گردشگری سلامت مورد توجه تمامی کشورها قرار دارد و گیلان با داشتن تجهیزات بهداشتی و نیز ظرفیتهای طبیعی بالقوه جایگاه خوبی را در خاورمیانه کسب کرده است.

وی خواستار تجاری‌سازی فرودگاه سردار جنگل رشت و سهولت بخشی برای ورود گردشگران خارجی به گیلان شد.

در ادامه باقری‌پور مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه گیلان اظهار کرد: استان در سه حوزه گردشگری، صنایع دستی و نیز فرهنگی در جایگاه ممتازی قرار دارد.

وی شرایط اقلیمی گیلان را برای حضور گردشگران ممتاز ارزیابی کرد و گفت: افزایش ظرفیتهای موجود و حل معضلات سرمایه‌گذاری رونق صنعت گردشگری گیلان را دنبال خواهد داشت.

باقری‌پو‌ر با بیان اینکه اکنون در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، آژانسهای مسافرتی به عنوان نمایندگان سازمانهای مسئول به معرفی جاذبه‌های گردشگری خود اقدام می‌کنند، خواستار توجه بیشتر به امر تبلیغ داشته‌های گردشگری شد.

وی توجه به تقویم فرهنگی کشورهای همسایه را فرصتی مناسب برای سفر به آن کشورها برای امور ترویجی دانست و گفت: می‌توان با اقلام و بسته‌های فرهنگی نسبت به شناساندن ظرفیتهای گردشگری خود گام برداشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار