کد خبر: ۷۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸ 08 August 2015
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از ساخت 208 پروژه از جمله خانه‌مسافر، هتل‌های چهار و پنج ستاره در این استان خبر داد.

رضا علیزاده با اشاره به اینکه اکنون حدود 208 پروژه خرد و کلان در گیلان در دست اجرا است، اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل خانه مسافر و هتل‌های چهار تا پنج ستاره است.

وی با بیان اینکه بخش‌خصوصی طی سال‌های اخیر در گیلان مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: طبق اعلام استاندار بانک‌ها از پروژه‌های سرمایه‌گذاری گردشگری حمایت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان میزان اعتبار پروژه‌های مذکور را بالغ بر 300 میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: 14 پروژه نیز در قالب صندوق توسعه ملی مصوبه سفر هیئت دولت است که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت این صندوق توسعه برای اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث مرمت آثار و ابنیه تاریخی تلاش خوبی در حال صورت گرفتن است، تصریح کرد: تلاش کردیم بناها را سرپا نگه داریم و در بحث‌های مرمتی غافل نشویم.

علیزاده خاطرنشان کرد: مرمت بناهایی در رودسر نظیر بقعه نصیرعلی کیا، چهار پادشاهان، بقعه امیر شهید، حمام کسما و ... در حال اتمام است.

وی توجه به بخش خصوصی را مهم دانست و گفت: نگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این است که بخش خصوصی اقدام‌های اجرایی و عملیاتی پروژه‌ها را به‌عهده گیرد.

این مسئول یادآور شد: در حوزه صنایع‌دستی بیش از 16 هزار هنرمند در حال فعالیت هستند که 6 هزار نفر زیرپوشش بیمه قرار دارند.

وی بیمه هنرمندان صنایع‌دستی را از دغدغه‌های آنها ذکر کرد و متذکر شد: محدودیت‌های یکی دوسال اخیر موجب شده که در بحث بیمه نگرانی‌هایی در بخش هنرمندان ایجاد شود که امیدواریم این مشکلات برطرف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار