به راستی این اقدام مخابرات و ارسال اطلاعیه از طریق کانال های تلگرامی و دادن اطلاعات هویتی شهروندان برای مدیران کانال های تلگرامی که برابر قانون ممنوع است نقض حقوق شهروندی و لو دادن اسناد هویتی شهروندان نیست ؟
کد خبر: ۷۴۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹ 01 May 2019

تابناک ایلام ؛مجتبی کاور :: بیش از یک هفته از عدم آنتن دهی مناسب تلفن همراه در شهرستان دهلران می گذرد بماند که در برخی از نقاط شهر دهلران وبخش ها سالهاست عدم آنتن دهی مناسب تلفن همراه بخصوص همراه اول باعث نارضایتی شهروندان از خدمات مخابرات شده است اما در هفته گذشته تاکنون نارضایتی بیش از گذشته شده است.

اوایل هفته جاری بود که تابناک گزارشی قطع اینترنت خانگی در شهرستان دهلران ونارضایتی مردم "لزوم توجه بیشتر مسئولان استانی به حل مشکل ارتباطی" منتشر کرد (اینجا ) و مسئولین مخابرات وعده حل مشکلات را دادند ولی مشکل آنتن دهی همراه اول همچنان پا برجاست ومخابرات با رونمایی نوبرانه از خدمات خود با ارسال اطلاعیه در کانال های تلگرامی از شهروندان خواست برای رفع عیب تلفن همراه اول خود مشخصات خود ، آدرس محل زندگی وشماره موبایل را به آیدی تلگرام مدیران کانال ها ارسال ،تا برای حل مشکل مشخصات آنها از طریق مدیر کانال برای مهندسین مخابرات ارسال تا علت خرابی عیب یابی شود !؟

به راستی این اقدام مخابرات و ارسال اطلاعیه از طریق کانال های تلگرامی و دادن اطلاعات هویتی شهروندان برای مدیران کانال های تلگرامی که برابر قانون ممنوع است نقض حقوق شهروندی و لو دادن اسناد هویتی شهروندان نیست ؟

پس نقش میز خدمت در ادارات که توسط رئیس جهمور به تمام دستگاه های اداری ابلاغ شد چیست ؟ چرا مخابرات اطلاعیه خود را از طریق سامانه پیامکی که در اختیار دارند برای مشترکین همراه اول خود ارسال نمی کند و از مشترکین خود می خواهد که اطلاعات هویتی خود را در اختیار افراد غیر بگذارند ؟!

امروزه با گسترش دنیای اینترنت و مخابرات و ظهور تکنولوژی های نوین ارتباطی در عصر حاضر سبب شده تحولاتی عظیمی در فضای مجازی بوجود بیاید و در واقع علاوه بر مزایای خوب این تکنولوژی ها کلاهبرداران اینترنتی و تلفنی همه جا در کمین هستند، تا با ترفندهای مختلف از سادگی برخی شهروندان کلاهبرداری کنند که با رفتن به دادسرا ها به این واقعیت می توان پی برد .

حال این سوال مطرح است که چرا مخابرات که خود با سیستم های هوشمند که در اختیار دارد نمی تواند علت خرابی و عدم آنتن دهی همراه اول که ماهیانه بابت خدمات داده شده و نشده از شهروندان هزینه دریافت می کند را عیب یبابی کند و در اطلاعیه از شهروندان می خواهد تا اطلاع هویتی خود را در اختیار مدیران کانال های تلگرامی قرار بدهند !؟

به راستی مگر مسئولان مخابرات از جرائم وکلاهبرداری ها اینترنتی و فضای مجازی مطلع نیست که بسیاری از کلاهبرداران برای رسیدن به اهداف خود از طریق خط های تلفن فاقد هویت، اینترنتی یا و... با شهروندان تماس بر قرار می کنند و از ترفند های مختلف همانند شما برنده در یک مسابقه تلفنی، خرید از بازار، قرعه کشی ماهیانه یا سفر زیارتی با کمترین قیمت مبالغ کم یا زیادی از آنها کلاهبرداری کرده اند.

اگر مطلع هستند پس چرا شهروندان باید تمام اطلاعات هویتی خود را به کانال های تلگرامی بفرستند واگر اطلاعات کافی در خصوص کلاهبرداری های اینترنتی و... ندارند از پلیس فتا بخواهند تا آموزش های لازم را به آنها ارائه بدهند !

باتوجه به گسترش شبکه های اجتماعی و ارتباط از طریق فضای مجازی در سال های اخیر در بین نسل جوان جامعه ما جایگاه قابل توجهی پیدا کرده ودر واقع شبکه های اجتماعی در ابعاد مختلف زندگی افراد (فردی و اجتماعی) تأثیرگذارند و مشکلات فراوانی برای خانواده ها به وجود آروده است مسئولان مخابرات باید توجه جدی به اطلاعیه های خود داشته باشد چرا که برابر قانون اطاعات هویتی محرمانه است و نباید آنها در اختیار افراد غیرمسئول وکانال های تلگرامی که این روزها به دنبال بالا بردن منبر هستند قرار گیرد.

 انتظار است باتوجه به حساسیت موضوع نهاد های نظارتی و مسئولان اجرایی استان به موضوع ورود پیدا کنند چرا که مخابرات به اندازه کافی نیروی فنی و امکانات وتجهیزات لازم را در اختیار داد که بتواند مشکلات فنی خود را عیب یابی کنند . /م

رونمایی از نوبرانه مخابرات / اطلاعات هویتی محرمانه یا آزاد؟

 رونمایی از نوبرانه مخابرات / اطلاعات هویتی محرمانه یا آزاد؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار