کد خبر: ۷۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 18 August 2015


رودسر - رییس اداره محیط زیست شهرستان رودسر با ابراز نگرانی از آلودگی دریای خزر اعلام کرد: آلودگی میکروبی دریای خزر بیش از حد استاندارد زیست محیطی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی درویشی در مراسم پاکسازی سواحل رودسر از زباله که دوشنبه برگزار شد، دریای خزر را گنجینه تنوع زیستی و میراثی ارزشمند دانست و گفت: مهمترین تهدید و بحران زیست محیطی دریای خزر، ورود فاضلاب های صنعتی، خانگی، زباله ها، سموم کشاورزی و آلودگی نفتی است.

وی افزود: این آلودگی ها توسط کشورهای حاشیه دریای خزر صورت می گیرد که سهم ساکنین جنوب دریای خزر در خصوص آلاینده ها مربوط به فاضلاب خانگی است.

به گفته درویشی بر اساس آزمایش ها و آنالیزهای به عمل آمده آلودگی میکروبی آب دریای خزر بیش از حد استانداردهای زیست محیطی است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان رودسر راهکار رهایی از این معضل را احداث تصفیه خانه مرکزی در شهرها، احداث چاهک های اصولی دفع فاضلاب در روستا ها و عدم استفاده از سموم غیرمجاز عنوان و بیان کرد: بیشترین بار آلودگی مربوط به بستر رودخانه هایی مثل پلرود و خشکرود است که نقش بسزایی در تکثیر و زاد آوری طبیعی ماهیان مهاجر دارند و به حوزه آبریز دریای خزر می ریزند.

این مسئول افزود: بیش از ۹۵ درصد فاضلاب ها وارد رودخانه ها و به دنبال آن وارد دریای خزر می شود.

درویشی در ادامه به مدیریت پسماند در روستاها اشاره و تصریح کرد: با توجه به مدیریت اجرایی پسماند که بر عهده دهیاران است، طی مکاتبه با دهیاران در سطح روستاها با کمک اعضای شورا، نسبت به گشت و کنترل در سطح مزارع کشاورزی پرداخته ایم.

وی با بیان اینکه آتش زدن و سوزاندن پسماندهای کشاورزی همچون کاه و کلش توسط کشاورزان برخلاف قانون است، گفت: سوزاندن کاه و کلش علاوه بر آلودگی هوا و محیط زیست و ایجاد منظر نامطلوب موجب مزاحمت بهداشتی و زیست محیطی ساکنین شهرها، روستاها و رهگذران می شود که با گشت های بازرسی در صدد ممانعت از این اقدام برمی آییم.

درویشی افزود: در صورت مشاهده سوزاندن کاه و کلش، طبق قانون با خاطیان برخورد خواهد شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان رودسر اضافه کرد: درصد سوزاندن کاه و کلش در سال جاری نسبت به سال گذشته در این شهرستان کاهش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار