کد خبر: ۸۰۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳ 20 August 2015


رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: گیلان با افتتاح نخستین آزمایشگاه ژنتیک خودکفا شده و مردم آن نیازی به مراجعه به تهران ندارند.

احمد شجاعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به سفر خود به گیلان اظهار کرد: هدف از این سفر افتتاح ساختمان مدرن پزشکی قانونی گیلان که سه سال پیش کلید خورده بود، است.

وی افزود: این مجموعه دارای سالن تشریح مجهز، سالن آزمایش پیشرفته و امکاناتی مدرن است که گیلان را از استان‌های همجوار بی‌نیاز می‌کند.

معاون وزیر دادگستری با بیان اینکه گیلان از نظر جمعیت و مراجعات در سطح بالایی قرار دارد، تصریح کرد: لازم و شایسته است که بتوانیم یک مرکز مجهز برای آن احداث کنیم و نیاز این استان به استان‌های همجوار و پایتخت را کاهش دهیم.

وی یادآور شد: با تأسیس آزمایشگاه ژنتیک در مرکز گیلان، این استان تا چند ماه آینده در زمینه پزشکی قانونی خودکفا شده و هیچ نیازی به تهران و استان‌های مجاور نخواهد داشت.

شجاعی، شناسایی 40 جنازه ناشناس در مدت 72 ساعت و تحویل این جنازه‌ها به خانواده‌های آنها را یک افتخار برای سازمان پزشکی قانونی دانست.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد مراجعات پزشکی قانونی به دلیل معاینات و نزاع در کشور است، گفت: در سه ماه نخست امسال بخش نزاع 151 هزار و 375 با مراجعه کننده نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی از کاهش تلفات تصادفات کشور در مدت مذکور خبر داد و یادآور شد: در این مدت چهار هزار و 129 نفر در حادثه تصادفات رانندگی در کشور جان باختند که نسبت به 4 هزار و 382 نفر مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی از محدودیت فروش قرص برنج در کشور خبر داد و متذکر شد: قرص برنج به دلیل دارا بودن ماده سمی سرعت اثرگذاری آن زیاد است و موجب مرگ فرد می‌شود.

به گزارش فارس، مجتمع آموزشی تشخیص و آزمایشگاهی رشت در سایت لاکان با حضور شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی و جمعی از مسئولان گیلان افتتاح شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار