هفته آینده سفر معاون اول رییس جمهور را به استان خواهیم داشت که در این سفر چند طرح بزرگ در حوزه مس و فولاد در شهرستان‌های رفسنجان و سیرجان به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۸۰۴۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰ 21 August 2015
صبح امروز 29 مردادماه در دهمین جلسه شورای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در کرمان اظهار کرد: این شورا برای حل مشکلات بخش خصوصی تشکیل شده و ممکن است برخی موارد در کمیته ها به طور موازی بیان شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در برج میلا تهران افزود: برگزاری جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در تهران کار بدیعی بود که به خوبی برگزار شد و از همه همکاران و دست اندرکاران در این زمینه تشکر می کنیم.

رزم حسینی تصریح کرد: استان کرمان بخشی از قابلیت های خود را در این مدت معرفی کرد که خوشبختانه در این راستا نیز موفق بودیم و همینکه نام کرمان را در کشور مطرح شد، شرایط خوبی برای استان فراهم کرد ضمن آنکه در این هفته هزینه ای بابت این جشنواره پرداخت نکردیم و میهمان شهرداری تهران بودیم.

وی بیان کرد: دبیرخانه دائمی جشنواره را فعال خواهیم کرد و برنامه داریم در کلانشهرهای کشور نیز این جشنواره ها را به صورت رفت و آمد با دیگر استان ها برگزار کنیم.

استاندار کرمان در ادامه گفت: در دولت تدبیر و امید شورای گفت و گو مرتبا برگزار می شود این در حالی است که در دولت قبل به این بخش توجه‌ای نمیشد و مشکلات امروز ما در حوزه های مختلف به علت بی توجهی دولت قبل به برنامه پنجم توسعه بود و مشکلات امروز در واقعی شدن نرخ انرژی به دلیل آن تفکرات است.

وی افزود: دولت یازدهم با رفع گره مذاکرات هسته ای، فضای خوبی در کشور فراهم شده است که امیدواریم بتوانیم به سمت تک نرخی شدن بودن ارز حرکت کنیم زیرا یکی از کلیدهای توسعه کشور، شفافیت نرخ ارز است.

رزم حسینی اظهار کرد: در هفته جاری جلساتی با وزرا و هیئت دولت در تهران داشتیم و نکات خوب و مهمی در این جلسات مطرح شد و بنده در خصوص توسعه اقتصادی و راهبردهای اقتصاد مقاومتی گزارشی ارائه کردم که مورد اقبال رییس جمهور واقع شده و قرار شد در کمیسیون های دولت در این زمینه کار شود که از آنها می توان به الگوی استانی اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بخشی از سیاست های مربوط به عملی کردن اقتصاد مقاومتی، ملی است و به عنوان مثال در خصوص تعرفه واردات و صادرات استان مسوول نیست تصریح کرد: می خواهیم در استان در جهت خلق مزیت و ثروت و تا حدی خودگردانی بودن حرکت کنیم ضمن آنکه رویکرد ما در اقتصاد مقاومتی، رویکرد درون زاست و هدف نهایی اقتصاد مقاومتی، این است که اقتصاد را مردمی کنیم.

وی بیان کرد: کلیات طرح در حال تهیه است و خودمان کار را براساس شاخص های معین عملیاتی می کنیم و نباید کلی گویی کنیم و با توجه به رفع موانع کلی در اقتصاد کلان امیدواریم بتوانیم در استان کار کنیم.

رزم حسینی گفت: حضور آقای جلالپور در اتاق ایران یک فرصت برای استان کرمان است و تصمیم بر این شد کمیته تامین مالی پروژه های استان را در راستای مثلث توسعه اقتصادی و طرح های در حال اجرا، تشکیل دهیم و دو هدفِ رایزنی برای تامین مالی در داخل کشور برای پروژه های استان و همچنین با توجه به حضور سرمایه گذاران خارجی، طرح های آماده استان را در اتاق ارائه و برای جذب سرمایه گذاری آماده کنیم.

وی با بیان اینکه ایده مثلث توسعه اقتصادی شرایط خوبی فراهم کرده و در سال آینده مصوبات را با ایده دیگری دنبال می کنیم تا مدلی ماندگار برای آینده شود اظهار کرد: هفته آینده سفر معاون اول رییس جمهور را به استان خواهیم داشت و چند طرح بزرگ در مس و فولاد در شهرستان های رفسنجان و سیرجان به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: طرح های دیگر از جمله پتروشیمی کرمان و بهترین ترمینال فرودگاهی کشور در کرمان آماده کلنگ زنی است که شاید در این سفر یا با حضور رییس جمهور انجام خواهد شد.

استاندار کرمان در ادامه تصریح کرد: در حوزه شرکت های دانش بنیان کاستی هایی بوده و نتوانسته ایم به خوبی این شرکت ها را فعال کنیم، که جلساتی برای رفع این مشکل با دانشگاه های تهران از جمله دانشگاه صنعت ی شریف برگزار کرده و امیدواریم مثمر ثمر باشد ضمن آنکه در این زمینه خلاء بسیار زیادی در استان کرمان وجود دارد در حالیکه ایده های بزرگی در استان است که می تواند به شرکت های دانش بنیان آمده و تولید ثروت کند.

استاندار کرمان گفت: تا پایان سال تحرک خوب در حوزه شرکت های دانش بنیان صورت خواهد گرفت و از همه کسانی که در این حوزه فعالیت نمایند، حمایت می کنیم و تسهیلات بانکی ارزان قیمت ارائه می دهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
سلام این اقای استاندار بهتره فکر سایر شهرستانهای استان هم باشن همه استان که به کرمان خلاصه نمیشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار