بسته خبری ویژه «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «افزایش تعداد افراد آلوده به ویروس ایدز در بین داعشی ها»، رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 22 August 2015
۳ سناریو برای درآمد نفت

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به دو مجوز مجلس به دولت برای پرداخت اعتبارات طرح‌های عمرانی بیان داشت: مجوز انتشار اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت فروش نرفته در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده و با توافقی که با دولت صورت گرفته مسئولان می‌توانند خارج از سقف به پیمانکارانی که مطالبات زیادی به خصوص در بخش راه و تولید نیرو دارند پرداخت کنند. این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا طرح‌های عمرانی از پول‌های بلوکه شده سهمی خواهند داشت عنوان کرد: گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد حدود 6 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده سهم دولت است. در زمان بودجه این عدد را مقداری کمتر داشتیم و به دلیل آنکه بودجه سال جاری سطحی بوده، در سطح دوم این رقم پیش‌بینی شده است.وی افزود: در ظاهر بودجه سه سقفی بوده اما در عمل دو سناریو دارد که نفت 45 دلاری و 54 دلاری داریم اما تا فروش نفت 72 دلار و بالاتر از آن نیز پیش‌بینی شده است.اکنون درآمد 4 ماهه محقق شده است اما مشکل نقل و انتقال آن وجود دارد.تاجگردون در مورد اینکه آیا هزینه کرد 6 میلیارد دلار پول‌های بلوکه شده دولت در بودجه 94 وجود دارد گفت: تکلیف این موضوع با فروش نفت‌هایی که در سال 93 و 94 فروخته و می‌شود در بودجه مشخص است و اگر تا سقفی که بودجه را تعیین کردیم محقق شود هزینه خواهد شد و بیشتر از آن نیز به حساب ارزی می‌رود.

انتقاد معنادار میناوند از فغانی

مهرداد میناوند پس از شکست 2 بر یک پرسپولیس مقابل ذوب آهن در ورزشگاه آزادی در جمع خبرنگاران گفت:‌ بازی فوق‌‌العاده‌ای بود پرسپولیس عالی بازی کرد آنها موقعیت‌‌های گلزنی فراوانی به دست آوردند حتی در فوتبال اروپا هم من این همه موقعیت گل را ندیده بودم.وی گفت:‌زیباترین بازی چند سال اخیر پرسپولیس را شاهد بودم اما داور بازی را خراب کرد. برای کمیته داوران متأسفم این داور را باید به تیمارستان ببرند و شاید بهتر است که فغانی را به دست مردم تبریز بدهند.

یعنی از فردا کسی وکیل نمی‌گیرد؟

«کافیست روزنامه‌های چند ماه پیش و نه حتی چند‌ سال پیش را ورق بزنید، کافیست کمی به آرشیو اخبار سایت‌های مختلف سری بزنیم تا ببینید از آن اعتراضات گسترده جامعه پزشکان به سریال «در حاشیه» زمان زیادی نگذشته است؛ حاشیه‌هایی که آن‌قدر پررنگ شد تا یکی از تلخ‌ترین بازگشت‌ها به تلویزیون برای مهران مدیری رقم بخورد. حالا باز این دایره شکایت و شکایت‌کشی چرخیده و نوبت به «تنهایی لیلا» سریال پربیننده این روزهای تلویزیون رسیده است.داستان «تنهایی لیلا» که تازه‌ترین اثر محمدحسین لطیفی است و به قلم حامد عنقا به نگارش درآمده به گونه‌ای بود که تقریبا همه مطمئن بودند شکایتی از سوی معاملات ملکی‌ها یا متولیان امامزاده‌ها آن را تهدید نمی‌کند اما عده‌ای از وکلا با انتشار نامه‌ای سرگشاده به رئیس سازمان صداوسیما به دلیل آنچه مخدوش کردن چهره وکلا نامیده‌اند از سازندگان سریال «تنهایی لیلا» شکایت کرده‌اند و به صداوسیما گفته‌اند یا نقش تنها وکیل این سریال که وکالت شخصیت منفی داستان بر عهده اوست را حذف کنند یا پخش سریال متوقف شود. به این ترتیب وکلا هم با این شکایت نشان دادند که از این به بعد پرداختن به شخصیت آنها در فیلم و سریال نیز باید با اجازه صنف آنها باشد. جالب است که در این نامه سرگشاده وکلا هم از ادبیاتی مثل پزشکان، روانپزشکان، پرستاران و همه شاکیان چند ‌سال اخیر استفاده و صنف خود را از داشتن هرگونه فرد متخلف مبرا کرده‌اند. فارغ از این‌که سریال «تنهایی لیلا» از لحاظ کیفیت در چه سطحی قرار دارد، این‌که شکایت و شکایت‌کشی‌هایی از این دست کم‌کم تبدیل به عادت شده است اتفاق جالبی نیست. »

واکنش جالب کفاشیان به سفرهای خارجی‌اش

رئيس فدراسيون فوتبال خاطرنشان کرد: دوستان در کميسيون اصل 90 گفتند که من از سال 85 تا 93 حدود 188 سفر داشته‌ام که اين رقم درست نيست بلکه تقريباً من نصف اين تعداد سفر کرده‌ام شايد دوستان ورود و خروج‌ها را جدا حساب کرده‌اند که به اين رقم رسيده‌اند.

عارف: امید ایرانیان لیست نمی دهد

رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه تشکیلات متبوعش به عنوان اتاق فکر برای اصلاحلات گام بر می دارد، گفت: بنیاد با حزب اتحاد ملت ایران اسلامی همکاری خواهد کرد. محمدرضا عارف روز پنجشنبه در حاشیه نخستین کنگره حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنیاد امید ایرانیان به عنوان اتاق فکر برای اصلاح طلبان حضور دارد و به طور حتم با حزب اتحاد ملت ایران اسلامی که از اصلاح طلبان هستند نیز همکاری می کند. وی ادامه داد: جایگاه بنیاد امید ایرانیان به عنوان اتاق فکرتمام تلاش خود را برای موفقیت حزب اتحاد ملت ایران اسلامی خواهد کرد. رییس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به این پرسش که بنیاد چه نوع فعالیت انتخاباتی در آینده خواهد داشت و چگونه در انتخابات شرکت خواهد کرد؟ گفت: بنیاد لیست انتخاباتی نمی دهد و در برنامه های آن نیز ارائه لیست مد نظر نیست اما اعضای بنیاد در تشکل های مختلف حضور دارند و فعال هستند و در انتخابات نیز فعالیت می کنند. عارف همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر ایتکه آیا اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی حضور خواهند یافت؟ گفت: اصلاح طلبان با تمام توان در این دوره حضور می یابند.

در ایران چند هزار امام زاده وجود دارذ؟

رییس اوقاف و امور خیریه کشور و نماینده ولی فقیه در این سازمان، گفت: بیش از هشت هزار بقعه امامزادگان و برخی علما، عرفا، فقیهان و روات عظیم الشان در سراسر کشور وجود دارد که این مکانها مورد توجه روزافزون مردم مسلمان ایران است. به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی محمدی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم تکریم امامزاده سید علی (ع) قم در سالن اجتماعات این امامزاده در گفت و گو با خبرنگاران افزود: جمع آوری و تکمیل اطلاعات مربوط به بقاع متبرکه و بازنگری آنها از اولویتهای کاری این سازمان در سال جاری است. وی اظهار کرد: هم اکنون پورتال بقاع متبرکه و امامزادگان کشور فعال شده و در اختیار کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.



طرح عجیب هواداران متمول پرسپولیس برای قضاوت داوران خارجی!

هواداران پرسپولیس از طرحی عجیب برای حضور داوران خارجی و قضاوت بازی های این تیم خبر دادند.به گزارش نامه نیوز، پرسپولیس در فصل جاری از تصمیمات داوری متضرر شده که اوج آن در بازی برابر ذوب آهن مشاهده شد. این مسئله باعث شده هواداران این تیم ذهنیت خوبی نسبت به داوران نداشته و اشتباهات آنها را عمدی قلمداد کنند. جالب است بدانید کانون هواداران پرسپولیس پس از شکست برابر ذوب آهن طرح حضور داوران خارجی را مطرح و برای تامین هزینه های حضور آنها اعلام آمادگی کرده است! طبق این طرح برخی هواداران متمول باشگاه هزینه های این کار را تقبل کرده اند و منتظر موافقت باشگاه و سازمان لیگ هستند!‌ طرحی که البته به خاطر احساسی بودن طبعا شانسی برای پذیرش ندارد.




جای مجلس و دولت عوض شود

حمید رسایی گفت: روز گذشته مقامات دولتی اظهارات عجیبی کردند، معاون وزیر خارجه گفته است که صلاح نیست مجلس در مورد توافق هسته‌ای اظهارنظر کند؛ همچنین معاون رئیس‌جمهور هم روز گذشته گفته که نظر دادن مجلس درباره برجام خلاف قانون اساسی است؛ با توجه به این اظهارنظرات مقامات دولتی به نظر می‌رسد بهتر است ما جایمان را با دولت عوض کنیم و دولت روی عملکرد مجلس نظارت کند. رسایی خاطرنشان کرد: اگر این توافق هسته‌‌ای یک بازی برد برد است، پس چرا می‌ترسند از پشت تریبون مجلس مطرح شود. چرا لایحه برجام ارائه نمی‌شود و چه زمانی قرار است این لایحه تقدیم مجلس شود؟ چرا از طرف مجلس کسی جواب نمی دهد؟چرا این دغدغه رهبری که می خواهند با این توافق نفوذ صورت بگیرد بررسی نمی شود.

افشاگری بی سابقه دادکان

محمد دادکان با اشاره به اینکه فساد در آدم‌هایی است که در فوتبال قرار دارند گفت: همه فکر می‌کنند فساد در فوتبال یعنی اینکه پولی جابجا شود اما آیا جابجایی آدم ها با نظرات دیگران در فوتبال فساد نیست. آیا دروغ و ریا و چنین مسایلی نمی تواند فساد باشد؟ وی در ادامه با اشاره به صحبت‌های سخنگوی کمیسیون اصل 90 که عنوان کرد تبانی بین بازیکنان، مدیران و داوران به صورت مستند گزارش شده و وجود دارد اظهار کرد: خواهش می کنم قبل از اینکه به چنین مواردی برسید اجازه ورود به چنین افرادی را ندهید. از کسی در سمت وزیر استفاده می شود که از ورزش چیزی نمی‌داند. منظور من آقای گودرزی نیست. در 8 سالی که اوج بی انضباطی های مالی وجود داشت مدیرانی را در ورزش قرار دادند که از ورزش چیزی نمی‌دانستند. وی با بیان اینکه در زمان من به داوری رسیدیم که مشکل داشت و او را کنار گذاشتیم گفت: یکی از مسئولان وقت سازمان تربیت بدنی پس از این اقدام درخواست کرد که این داور بازگردد اما ما با جدیت در مقابل آن ایستادیم. رییس سابق فدراسیون فوتبال در ادامه با اشاره به یکی از داوران لیگ برتر که به تازگی محرومیتش تمام شده است خاطرنشان کرد: در زمان محرومیت این داور به من مراجعه کرد و گفت که عوامل سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال از او درخواست کردند که نتیجه یک بازی را از کار درآورد. او از من پرسیدکه حالا چگونه آنها مرا محروم می کنند.

همکاری بنیاد امید با حزب اتحاد ملی

رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه تشکیلات متبوعش به عنوان اتاق فکر برای اصلاحلات گام بر می دارد، گفت: بنیاد با حزب اتحاد ملت ایران اسلامی همکاری خواهد کرد. محمدرضا عارف روز پنجشنبه در حاشیه نخستین کنگره حزب اتحاد ملت ایران اسلامی اظهار داشت: بنیاد امید ایرانیان به عنوان اتاق فکر برای اصلاح طلبان حضور دارد و به طور حتم با حزب اتحاد ملت ایران اسلامی که از اصلاح طلبان هستند نیز همکاری می کند. وی ادامه داد: جایگاه بنیاد امید ایرانیان به عنوان اتاق فکرتمام تلاش خود را برای موفقیت حزب اتحاد ملت ایران اسلامی خواهد کرد. رییس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به این پرسش که بنیاد چه نوع فعالیت انتخاباتی در آینده خواهد داشت و چگونه در انتخابات شرکت خواهد کرد؟ گفت: بنیاد لیست انتخاباتی نمی دهد و در برنامه های آن نیز ارائه لیست مد نظر نیست اما اعضای بنیاد در تشکل های مختلف حضور دارند و فعال هستند و در انتخابات نیز فعالیت می کنند.

تفاوت میان مجلس ایران و کنگره آمریکا

سید حسین موسویان عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای در پاسخ به این که گفته می شود اگر کنگره امریکا برجام را بررسی و تصویب می کند مجلس ایران نیز باید چنین کند، گفت: ورود پارلمان های دو کشور به برجام نقطه مشترک ما است ولی این که در داخل ایران گفته می شود برجام یک معاهده بین المللی و تصویب آن از اختیارات مجلس است، حداقل از نظر طرف امریکایی چنین نیست. وی افزود: تصمیم گیری نهایی در مورد این توافق به عهده کنگره آمریکا نیست. در یک صورت کنگره می تواند مانع از اجرای آن شود و آن اینکه کنگره بتواند رای گیری کند و بالای دوسوم رای بیاورد. در غیراین صورت حتی اگر کنگره تصویب نکند و آن را رد کند هم، رییس جمهور اختیار قانونی برای وتو دارد. در نتیجه، برجام اجرا می شود و رای منفی کنگره هیچ تاثیری روی آن نخواهد داشت. موسویان گفت: تنها در یک صورت ممکن است در داخل آمریکا یک بحران واقعی برای عدم اجرای این توافقنامه به وجود بیاید و آن هم زمانی است که یک رای گیری انجام شده و بالای دو سوم رای بیاورد. اکنون محاسبات و برداشت ها این است که دوسوم رای نمی آورد.


فتوای مفتی وهابی در حريم بيمه خدمات پزشکي و درماني

«شيخ صالح الفوزان» از مفتي هاي سرشناس وهابيت عربستان سعودي و عضو کميته دائم فتواي اين کشور در پاسخ به سوالي درباره حکم شرعي بيمه، به تحريم بيمه خدمات پزشکي و درماني فتوا داد. به گزارش پايگاه القبس عربستان سعودي، فتواي بدون دليل و بي قيد و شرط حرام بودن بيمه پزشکي از سوي صالح الفوزان واکنش و تعجب کاربران سايت هاي اجتماعي را در پي داشت.


واکنش جمعیت رهپویان به اظهارات انتخاباتی روحانی

پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره اظهارات رئیس‌جمهور مبنی براینکه "کار شورای نگهبان نظارت است نه اجرا و آن جایی که باید بگوید فردی برای شرکت در انتخابات صالح است یا نه، هیئت‌های اجرایی هستند"، اظهار داشت: ما از گروه های سیاسی و اصلاح طلبان توقع این اظهارات در مورد شورای نگهبان را داشتیم، ولی از رئیس جمهور که وظیفه حفاظت از قانون اساسی را برعهده دارد، توقع چنین اظهاراتی که به تضعیف نهادهای قانونی کشور منجر می شود، را نداریم. وی ادامه داد: در زمان های گذشته فشارهایی از طرف گروه های سیاسی به شورای نگهبان برای ورود عناصر برانداز و ساختار شکن به مجلس وجود داشت و این اولین بار نیست که نسبت به وظایف شورای نگهبان تشکیک می شود و این مطالب از طرف احزاب و گروه های اصلاح طلب مطرح می شود. قائم مقام جمعیت رهپویان اظهار داشت: رئیس جمهور قادر نیست که حوزه اختیارات شورای نگهبان را تضعیف کند و تنها سود این مباحث به صندوق جریان های برانداز و خارج نشین می رود.


شرط بروجردی برای بازگشایی سفارت انگلیس در ایران

علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر فیلیپ هاموند، وزیر امورخارجه انگلستان به ایران برای بازگشایی سفارت این کشور در تهران گفت: با توجه به اینکه انگلیسی ها خود سفارت را در تهران تعطیل کردند و رفتند و اکنون تصمیم به بازگشت گرفته اند و با توجه به اعداد قابل توجه ایرانیان مقیم انگلیس و تردد ایرانیان به این کشور بازشدن سفارت انگلیس در تهران بدون خدمات کنسولی و صدور روادید ورود به کشور انگلستان به اتباع ایرانی قابل قبول نیست. نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب تاکید کرد:بنابراین اگر وزارت امور خارجه در یک اقدام متقابل تصمیم به فعال شدن دو سفارتخانه گرفته است حتما باید در جهت ارائه خدمات کنوسلی به اتباع ایران اقدام کند تا حتما سفارت خدمات کنسولی را به ایرانیان ارائه کند. عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت همچنین تصریح کرد: سفارت انگلیس در تهران و رفتن اتباع ایرانی به دیگر کشورها برای دریافت روادید انگلیس بی احترامی به مردمی است که قصد سفر به این کشور را دارند و به هیچ وجه قابل قبول نیست.

خبر خوش ایرج طهماسب برای دوست داران کلاه قرمزی

ایرج طهماسب کارگردان مجموعه کلاه قرمزی با انتشار تصویری در صفحه شخصی اش در اینستاگرام به شایعات اخیر درباره مجموعه کلاه قرمزی پاسخ داد. ایرج طهماسب در اینستاپست خود نوشت: مدتی هست در فضای مجازی شایعه شده که مجموعه کلاه قرمزی دیگر در تلویزیون ساخته نمی شود. لازم به ذکر است این مجموعه نه تنها برای نوروز ۹۵ برنامه خواهد داشت بلکه فیلم سینمایی "کلاه قرمزی و دوستان" تا چند ماه آینده کلید خواهد خورد.

واکنش اصولگرایان به فعالیت حزب اتحاد ملت ایران

ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب ایران زمین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، درباره صدور مجوز به حزب اتحاد ملت ایران اظهار داشت: ما با تابلوی حزب مشکلی نداریم، بلکه با محتوای آن مشکل داریم. وی ادامه داد: اگر کسانی در حزب منحله مشارکت و زیر این عنوان فعالیت می‌کردند و مرتکب تخلف شدند و در نتیجه پروانه فعالیت آنها ابطال شده بخواهند تحت عنوان دیگری فعالیت کنند، این اقدام قابل توجیه نیست و در واقع دور زدن قانون است. در همین راستا محمد کوثری نماینده مردم تهران تغییر نام حزب مشارکت و سازمان مجاهدین، را فریب مردم داست و تصریح کرد: آنها اسم عوض کرده‌اند تا توجه مردم را به‌سمت دیگری جلب کنند و نشان دهند که فعالیت این حزب جدید، کاملاً قانونی است. وی افزود: این تغییر نام، نشان می‌دهد که آنها فهمیده‌اند در گذشته اشتباهات بزرگی مرتکب شده‌اند از همین رو عنوان خود را تغییر داده‌اند. آنها اسم عوض کرده‌اند تا مردم تصور کنند که این تشکیلات، تشکیلات جدیدی است و فعالیت آن قانونی می‌باشد، در حالی که مشکل اصلی خود افراد عضو آن هستند و نه عنوان آن تشکل. اسم که هیچ‌گاه مشکل‌ساز نیست عاملان و اعضا مشکل ایجاد کردند و نسبت به نظام در جهت براندازی اقدام کردند. کوثری تأکید کرد: هیچ‌گاه اسم مشارکت یا اسم سازمان مجاهدین به‌تنهایی مشکل‌ساز نبوده است بلکه عواملی که تحت پوشش این نام علیه نظام و در جهت براندازی فعالیت می‌کردند مشکل‌ساز بوده‌اند. اگر این افراد در چهارچوب قانون حرکت می‌کردند هیچ‌گاه قوه قضاییه دستور نمی‌داد که فعالیت این احزاب ممنوع شود.


قاچاق 8 هزار میلیاردی آب در کشور

در روزهای اوج بحران کم‌آبی، برآوردها نشان می‌دهد تنها در تابستان امسال در بازار آب چاه‌های‌ غیرمجاز قابلیت جابه‌جایی بیش از هشت هزار میلیارد تومان برای هرکدام از این چاه‌ها وجود داشته است. آن طور که تابستان سال گذشته اقتصادنیوز در یک گزارش میدانی به موضوع فروش آب چاه‌ها در مناطق روستایی مرکز کشور پرداخته بود برای هر ساعت آبیاری باغ‌ها در این مناطق رقمی حدود 12 هزار تومان پراخت می‌شود. این رقم حاکی از آن است که هر چاه موجود در مناطق مرکزی ایران قابلیت درآمدزایی روزانه 288 هزار تومان و ماهانه هشت میلیون و 640 هزار تومان را دارد. اگر تنها برای فصل تابستان هم این رقم محاسبه شود می‌توان برآورد کرد در 93 روز تابستان امسال قابلیت درآمدزایی هرچاه 26 میلیون و 784 هزار تومان وجود داشته است. این در حالیست که به گفته محمد حاج‌رسولی‌ها، مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بیش از 300 هزار چاه غیرمجاز در کشور وجود دارد. بدین ترتیب می‌توان تخمین زد این 300 هزار چاه غیرمجاز تنها اگر در تابستان امسال فعال بوده‌اند قابلیت تبادل بیش از هشت هزار میلیارد تومان به واسطه آب را داشته‌اند. به گزارش اقتصادنیوز، در مورد بزرگی گردش مالی آب‌های چاه‌های غیرمجاز می‌توان این میزان را بودجه ماهانه دولت برای پرداخت یارانه‌ مقایسه کرد. آن طور که اخیرا علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد اعلام کرده دولت اکنون ماهانه 3.4 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه هزینه می‌کند. در واقع می‌توان برآورد کرد که میزان درآمد چاه‌های غیرمجاز کشور 2.3 برابر بودجه ماهانه یارانه کشور است.

افزایش تعداد افراد آلوده به ویروس ایدز در بین داعشی ها

دستکم 16نفر از شبه نظامیان عضو گروه تروریستی داعش در شهر میادین ، واقع در شرق سوریه به ویروس بیماری ایدز(اچ آی وی) آلوده هستند.به گزارش خبرگزاری مستقل سوریARA News ، این داعشی ها آلوده به ویروس بیماری ایدز در بخش قرنطینه بیمارستان محلی بستری شده اند.به گزارش روزنامه بریتانیایی"دیلی میلگ با استناد به یک منبع محلی، سرکردگان داعش، شبه نظامیان آلوده به ویروس بیماری ایدز را مجبور می کنند در عملیات انتحاری شرکت کنند.موارد ابتدای داعشی ها به بیماری ایدز زیاد است چون بسیاری از آنها معتاد به مداد مخدر و یا جنایتکاران با سابقه هستند. این بیماری به سرعت شیوع پیدا می کند چون چند همسری و استفاده از کنیزهای جنسی در اراضی تحت کنترل داهش رواج زیادی دارد.

چهار هزار نفر در صف نامزدی انتخابات مجلس

وزیر کشور گفت: چهار هزار نفر خود را در معرض نامزدی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داده‌اند.به گزارش خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست خبری خود با خبرنگاران در استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال دولت وظیفه سنگین اجرای انتخابات را برعهده دارد. تمام امور برنامه‌ریزی شده و طبق زمان‌بندی پیش می‌رود.وی افزود: دولت به دنبال برگزاری انتخاباتی قانونی، بانشاط و سالم است و در این حال حضور مردم و اجرای قانونی انتخابات برای دولت اهمیت بسزایی دارد.وزیر کشور تصریح کرد: اقداماتی برای هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی بخصوص در حوزه نظارت انجام شده است، جلسات متعددی به صورت کارشناسی با شورای نگهبان داشتیم، خوشبختانه امر هماهنگی در حوزه نظارت و اجرا بخوبی پیش می‌رود و تاکنون مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشته است.وی با بیان اینکه قوانین و مقرراتی در حوزه انتخابات وجود دارد که باید نامزدهای انتخاباتی آن‌ها را رعایت کنند، تصریح کرد: نامزدها نباید تبلیغات زودرس داشته باشند و تمام موضوعات و مسائل را باید از طریق قانون پیگیری کنند.وی اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون مسئله و موضوع خاص و حادی در مورد انتخابات وجود نداشته است.

هشدار رئیس دفتر رهبری درباره شرکتهایی مثل مک دونالد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد لانه فساد در کشورهای اسلامی منطقه هستند.حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی امشب در مراسم جشن بزرگداشت مقام حضرت شاه‌چراغ (ع) اظهار داشت: آمریکایی‌ها حتی از طریق ایجاد شرکت‌ها و کارتل‌ها و راه‌اندازی برخی بنگاه‌های اقتصادی مانند «مک دونالد» به دنبال ترویج فرهنگ و سبک زندگی خود هستند.وی با بیان این‌که ایجاد هم‌سطحی فرهنگی در جهان و مطیع ساختن ملت‌ها به‌طور غیرمستقیم در دستور کار آمریکا قرار دارد، افزود: پیوند ملت ما با ارزش‌ها، آرمان‌ها و رهبری آسمانی و الهی است و خواب‌های استکبار هیچ‌گاه در مورد ملت ایران تعبیر نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار