مدیرکل فرهنگ و ارشاد و اسلامی استان با اشاره به این که این برنامه سرآغاز اجرای یک بسته از برنامه‌های شاد و پر نشاط در طول یک هفته در همدان است اظهار داشت: سی‌هشتمین جشنوار فیلم فجر همزمان با تهران با اکران ۱۹ فیلم در همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۲۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ 04 February 2020
سی‌هشتمین جشنواره فیلم فجر در همدان با برگزاری آیین افتتاحیه در همدان آغاز به کار کرد.

به‌گزارش تسنیم، آیین افتتاحیه سی‌و هشتمین جشنوار فیلم فجر در همدان شامگاه دوشنبه با حضور حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، مصطفی آزاد بخت معاون سیاسی امنیتی استاندار.

احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، افشاری فرماندار همدان و جمعی از هنرمندان و علاقمندان به هنر هفتم در سینمای قدس همدان برگزار شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در این مراسم با تبریک ایام الله دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در روز‌هایی که مردم ایران در حال جشن و شادی هستند دشمنان ما غمگین و افسرده‌اند.

مصطفی آزاد بخت افزود: از اینرو به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ کردم در این ایام برنامه‌های شاد و مفرحی به منظور تزریق نشاط و امید به جامعه برگزار کند.

وی با اشاره به این که پخش فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره فیلم فجر همزمان با تهران در همدان اتفاق بسیار خوبی است که از نگاهی عادلانه حکایت دارد گفت: هنرمندان ما نقش و وظیفه مهمی در جامعه برعهده دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان عنوان کرد: در حال حاضر نقش و وظیفه هنرمندان در جنگ و تهاجم فرهنگی دشمن همانند رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس است.

آزاد بخت تاکید کرد: خاکریز اول در جنگ فرهنگی دشمن در اختیار هنرمندان است.

وی با اشاره به این که در ایام الله دهه فجر شاهد اتفاقات خوبی در کشور و استان هستیم تصریح کرد: در دهه فجر امسال ۵۹۰ پروژه به ارزش ۹۹۴ میلیارد تومان در همدان افتتاح می‌شود.

آزاد بخت با اشاره به این که در اسفندماه نیز انتخابات مجلس را در پیش داریم گفت: هنرمندان با استفاده از ظرفیت هنری خود می‌توانند مردم را تشویق به حضور در انتخابات کنند.

در بخش دیگری از این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد و اسلامی استان با اشاره به این که این برنامه سرآغاز اجرای یک بسته از برنامه‌های شاد و پر نشاط در طول یک هفته در همدان است اظهار داشت: سی‌هشتمین جشنوار فیلم فجر همزمان با تهران با اکران ۱۹ فیلم در همدان برگزار می‌شود.

احمدرضا احسانی افزود: اکران فیلم‌های جشنواره فجر در ۲ سالن سینما فلسطین و یک سالن سینما قدس انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: اکران فیلم‌ها در ۳ سانس ۱۰ صبح ویژه دانش آموزان به صورت رایگان و دو سانس ۱۷ و ۱۹:۳۰ ویژه عموم با تهیه بلیت صورت می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به این که هنرمندان به ویژه هنرمندان سینما همه عمر خود را برای خلق آثاری که به طرح دغدغه‌های مردم می‌پردازد گذاشته‌اند گفت: آثاری که این عزیزان در دوران انقلاب، جنگ و سازندگی خلق کردند کمتر از جنگیدن و ایثارگری و رشادت نیست.

احسانی با اشاره به دستور معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان مبنی بر اجرای برنامه‌های مفرح و با نشاط تاکید کرد: اجرای نمایش‌های متنوع، برگزاری نمایشگاه‌های عکس، برگزاری جنگ شادی در همه شهرستان‌های استان، برگزاری کارگاه ایده تا اجرا، آیین نکوداشت پیشکسوتان، جشنواره موسیقی سنتی و بیست و چهارمین جشنواره ادبی استان در فامنین از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که ۳۸ اکران فیلم ویژه جشنواره فیلم فجر نیز در این مدت خواهیم داشت: گفت: برای نخستین بار بعد از اکران فیلم در سانس ۱۹:۳۰ نشست نقد و بررسی فیلم‌های اکران شده را با حضور برخی از عوامل فیلم‌ها خواهیم داشت.

احسانی تصریح کرد: به دلیل حجم بالای برنامه‌ها برگزاری جشنواره موسیقی استان نیز به اوائل اسفندماه موکول شد.
 
در ادامه این مراسم از برخی هنرمندان و عکاسان استان تجلیل به عمل آمد و در پایان نیز فیلم ۲۳ نفر برای میهمانان اکران شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار