باز هم امید به وعده ای دیگر ؛ بالاخره بانک صادرات پاسخگوی سپرده‌گذاران «موسسه میزان»می‌شود!؟
برنامه زمان‌بندی سه‌هفته‌ای برای رفع مسایل میزان تعیین شد تا در هفته نخست اموال میزان،شناسایی و قیمت‌گذاری شود، سپس، انجام اقدامات حقوقی برای بانک صادرات است و در هفته سوم جمع‌بندی‌های مورد نیاز برای بازپرداخت سپرده‌ها انجام می‌گیرد...
کد خبر: ۸۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹ 26 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: در جلسه‌ای که نمایندگان با رئیس کل بانک مرکزی داشتند به‌طور قطعی بنابراین شد که بانک صادرات بازپرداخت دیون موسسه منحله میزان را عهده‌دار شود.
حجت‌الاسلام نصرا... پژمانفر اظهار داشت: یکی از ضعف‌هایی که در سامان‌دهی موضوع موسسه میزان وجود دارد، این است که تصمیمی برای کارکنان موسسه میزان اتخاذ نشده است.
وی افزود: در جلسه‌ای که نمایندگان با رئیس کل بانک مرکزی داشتند به‌طور قطعی بنابراین شد که بانک صادرات بازپرداخت دیون موسسه منحله میزان را عهده‌دار شود.
وی تصریح کرد: همچنین در این جلسه برنامه زمان‌بندی سه هفته‌ای برای اقدام در این زمینه در نظر گرفته شد که در هفته نخست آن باید اموالی که در اختیار موسسه منحله میزان بوده است، شناسایی و مراحل کارشناسی روی آن‌ها برای قیمت‌گذاری انجام شود.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: در مرحله بعدی باید اقدامات حقوقی برای بانک صادرات انجام پذیرد تا مسئولان بتوانند امور مربوطه را پیگیری کنند.
پژمانفر خاطرنشان کرد: در هفته سوم نیز باید جمع‌بندی‌های مورد نیاز برای بازپرداخت سپرده‌ها انجام گیرد تا پس از آن مردم بتوانند با مراجعه به بانک صادرات نسبت به دریافت سپرده‌های خود اقدام کنند.
وی افزود: ورود بانک صادرات برای حل مشکل سپرده‌گذاران میزان هم اکنون به صورت مصوبه درآمده و این راهکارهای اجرایی به زودی به‌اجرا در می‌آید.عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی در ارتباط با ضعف‌های موجود در راهکارهای در نظر گرفته شده برای سامان‌دهی مشکل موسسه میزان تصریح کرد: مهم‌ترین ایرادی که این راهکارها دارد، مشخص نبودن وضعیت کارکنان این موسسه است، به بیان دیگر تاکنون هیچ تصمیمی برای اشتغال مجدد این افراد در نظر گرفته نشده است.

چرا صدا و سیما تبلیغات میزان را پخش می‌کرد؟
همچنین نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در خصوص این جلسه گفت: قرار شد دارایی‌های مالی و فیزیکی موسسه میزان ظرف هفته آینده توسط قوه قضاییه از طریق دادستانی تعیین تکلیف شود و اگر باید ورشکستگی آن اعلام شود این کار صورت گیرد تا هیئت تسویه اجازه انتقال اموال و دارایی‌هایش را داشته باشد.
قوامی افزود: این اموال و دارایی‌ها به بانک صادرات ارائه خواهد شد و بانک صادرات از آنهایی که زودتر نقد می‌شود شروع می‌کند و به تدریج از سپرده‌های خودش آنها را تسویه می‌کند.
وی با اشاره به معرفی سرمایه‌گذارانی برای در اختیارگرفتن موسسه منحله میزان با حفظ کارمندان این موسسه نیز گفت: پس از بررسی موارد پیشنهاد داده شده مشخص شد یکی از افرادی به نام (م.الف) که پیشنهاد سرمایه‌گذاری ٢٠میلیاردی در این موسسه را داشت دارای ۵٠میلیارد تومان چک برگشتی بوده و کلاهبردار است.
وی اضافه کرد: کل بدهی میزان به مردم ٢هزار و ۴٠٠تا ۵٠٠میلیارد تومان است و طلب این موسسه از مردم ٢هزارمیلیارد تومان است و اموالی که میزان در اختیار دارد نیز ۶٨٨میلیارد تومان است.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقادها از صداوسیما به دلیل پخش تبلیغات برای موسسه میزان اعلام کرد: البته صداوسیما باید با دقت بیشتری نسبت به پخش تبلیغات برای موسسه‌های مالی و اعتباری عمل کند و تنها برای موسسه‌های دارای مجوز تبلیغ کند اما آنچه مسلم است این است که مسئولان مربوطه از جمله بانک مرکزی می‌بایست طبق ماده ۹۵ و ۹۶ جلوی فعالیت چنین موسسه‌هایی را بگیرد.
وی تاکید کرد: مطالبات سپرده گذاران موسسه منحله میزان قرار شده پرداخت شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
ازاینکه درکشوری زندگی میکنم که........................................احساس بسیار بدی دارم
سبحان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
باسلام متاسفانه كسي از اين نمي گويد كه افرادي كه از ميزان وام گرفته وپس نميدهند داراي چنين نفوذي هستند كه موسسه را تباهي كشيده وموسسه را مجبور كردند به مردم سود ندهد تا انها به راحتي وام را بدون جريمه ذير كرد پرداخت كنند نام يكي از انها در مجلس افشا شد ولي بلافاصله نماينده مورد نظر تحت فشار ساكت شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار