مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: بیمه بیکاری به یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه کارگری تبدیل‌شده که حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ کارگر از تاریخ ۲۷ اسفندماه تاکنون برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۸۴۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۰ 09 May 2020

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی، با اشاره افزایش تقاضاها برای برقراری بیمه بیکاری به‌واسطه شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: شیوع این ویروس سبب افزایش مراجعات برای دریافت کمک‌های حمایتی از جمله بیمه بیکاری در کشور و استان قم شده است.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه پرداخت تسهیلات به کارفرمایان در دست اقدام است، ابراز کرد: بیمه بیکاری به یکی از مهم‌ترین مسئله جامعه کارگری تبدیل‌شده است که حدود 12 هزار و 500 کارگر از تاریخ 27 اسفندماه تاکنون برای دریافت بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: این افراد کسانی بوده که به‌واسطه شیوع بیماری کرونا کار خود را از دست داده‌اند و دولت تسهیلاتی برای حمایت از این کارگران در نظر گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه تا قبل از راه‌اندازی سامانه و از یک اسفند تا 27 اسفندماه سال گذشته حدود 3200 نفر برای بیمه بیکاری در قم ثبت‌نام کرده‌اند، یادآور شد: مقدمات برقراری این بیمه برای کارگران فراهم‌شده است که منتظر تأمین کمک دولت در این زمینه هستیم.

کاویانی با اشاره به ثبت‌نام کارگران ساختمانی، هنرمندان و قالیبافان در سامانه بیمه بیکاری تصریح کرد: این افراد در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند ولی مقررات اجازه استفاده آنان از بیمه بیکاری را نمی‌دهد که باید تدابیری در این زمینه اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 12 هزار و 500 نفری که در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند 9000 نفر مشمول قانون کار شده و به آنان بیمه بیکاری تعلق می‌گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار