کد خبر: ۸۶۰۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ 09 June 2020

۸۰ درصد پروازهای گیلان به روال عادی بازگشت

تابناک/مدیر کل فرودگاه استان گیلان از نزدیک شدن برقراری پروازهای فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به روال عادی خبر داد و گفت: ۸۰ درصد پروازهای برنامه ای این فرودگاه برقرار شده است.

غلامرضا کریم آقایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروازهای یادشده در مسیرهای تهران، شیراز، اصفهان، بندرعباس، تبریز، اهواز و عسلویه و مشهد در حال انجام است و پروازهای جزیره کیش هم بزودی برقرار می شود.
وی اظهار داشت : پروازهای یادشده در نیمه اول اردیبهشت ماه ۳۰ سورتی پرواز در هفته بود که هم اکنون به ۹۸ سورتی افزایش یافته است.

وی بیان کرد: مسیرهای پروازهای یادشده از سوی شرکت های هواپیمایی ایران ایر،آسمان،کاسپین،کارون و ایرتور انجام می شود.
مدیر کل فرودگاه استان گیلان تاکید کرد: افزایش مسیرهای پروازی در اولویت برنامه های سال جدید فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت قرار دارد.
کریم آقایی افزود: با آغاز شیوع بحران کرونا در گیلان به جز پروازهای ضروری به تقریب پروازهای مسافرتی توسط شرکت های هواپیمایی لغو شد.
وی اظهار داشت: اگرچه در راستای شکستن حلقه شیوع کرونا اغلب پروازها از سوی شرکت های هواپیمایی لغو می شد اما فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت در تمام مدت آماده پذیرش پرواز و یاری رسانی در بحران و عملیاتی بود.
وی یادآور شد: با توجه به امکان لغو برخی پروازها بنا به صلاحدید شرکت های هواپیمایی توصیه می شود مسافران پیش از حضور در فرودگاه از طریق ۱۹۹ اطلاعات پروازی خویش را دریافت نمایند.
مدیرکل فرودگاه گیلان با بیان اینکه علت لغو پروازها تصمیم شرکت های هواپیمایی بوده است، خاطرنشان کرد: فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت فعال  است و در راستای سلامت مسافران و کارکنان، ترمینال ها، ساختمان اداری و عملیاتی بصورت مستمر ضد عفونی می شود و هماهنگی لازم برای استقرار تیم بهداشتی بمنظور تب سنجی مسافران صورت پذیرفته است.   
 پیش از کرونا تعداد ۱۰۲ سورتی پرواز داخلی در هفته از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به مقاصد تهران، مشهد، کیش، تبریز، شیراز، اصفهان، بندرعباس، عسلویه و اهواز انجام می شد.
این فرودگاه با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار