دکتر منوچهر کرمی گفت: پارک‌ها و فضا‌های سبز مشمول طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی هستند بنابراین توصیه می‌شود در ساعت پیک و شلوغی شهروندان به این محل‌ها مراجعه نکنند.
کد خبر: ۸۶۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 11 June 2020
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: فعالیت شهربازی‌های این استان که به علت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود دوباره از سر گرفته شد.

به گزارش ایرنا، دکتر کرمی اظهار داشت: حضور در تمامی فضا‌ها از جمله پارکها، فضای سبز و شهربازی‌ها باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باشد.

وی اضافه کرد: پارک‌ها و فضا‌های سبز مشمول طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی هستند بنابراین توصیه می‌شود در ساعت پیک و شلوغی شهروندان به این محل‌ها مراجعه نکنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان توصیه کرد: شهروندانی که در فضا‌های سبز و شهربازی‌ها حضور می‌یابند باید از استفاده و دست زدن به وسایل داخل پارک که مشترک استفاده می‌شوند پرهیز کنند.

کرمی ادامه داد: حضور در پارک‌ها نباید منجر به استفاده از وسایل مشترک موجود در این اماکن شود حتی شهروندان به جای نشستن روی نیکمت‌ها می‌طلبد اقدام به قدم زدن در پارک و استفاده از فضای سبز کنند

وی گفت: در صورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله پیش بینی شده توسط مراجعه کنندگان به پارک‌ها و شهربازی ها، نگرانی در زمینه شیوع ویروس در این محل‌ها پیش نمی‌آید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه برای استفاده از تجهیزات شهربازی نیز توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی ضروری است: ضوابط استفاده از وسایل بازی در اختیار متولیان قرار گرفته و این دستورالعمل‌ها خاص و ویژه هستند.

کرمی ادامه داد: چگونگی گند زدایی مناسب تجهیزات بر اساس اصول استاندارد و دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مرکز بهداشت تهیه شده است و در گام نخست استفاده تمامی کارکنان مجموعه از وسایل حفاظت فردی مناسب شامل ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده دست مورد تاکید است.

وی اطمینان از سلامت کاربران دستگاه‌ها به صورت روزانه، تب سنجی و ممانعت از ایجاد هر گونه تجمع با رعایت نوبت دهی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا باید از ۳۰ درصد ظرفیت برخی تجهیزات شهربازی استفاده کرد یا نشستن با فاصله ۲ صندلی در میان رعایت شود.

وی بیان کرد: دستورالعمل چگونگی استفاده از تجهیزات شهر بازی نظیر «پاراتاور»، «اسکای»، «ترن هوایی»، «ترن یو» و «اسپین بال» به صورت یک صندلی در هر ردیف، استفاده از «اسپین بال» حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت و ۲ صندلی در میان، استفاده از «سالتو» ۲ صندلی کناری با بیشترین فاصله در هر دور همچنین استفاده از قایق با ظرفیت ۵۰ درصد به صورت خانوادگی یا انفرادی ارائه شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با عنوان اینکه استفاده از «سُرسره بادی» با توجه به نبود امکان رعایت فاصله گذاری و مجموعه سالن سرپوشید ممنوع است ادامه داد: استفاده از «جت اسکی»، «یورو بانجی» و «قایق کودکان» منعی ندارد و استفاده از «کشتی صبا»، با بیشترین فاصله از هم از هر ردیف و بهره گیری از «ماشین برقی» و «ترامپولین» و «فریز بی» کودکان با ظرفیت ۵۰ درصد امکان پذیر است.

کرمی اضافه کرد: زدن برچسب و لیبل بر روی تجهیزات شهربازی با مضمون «مجاز برای استفاده» یا «غیرمجاز برای استفاده» الزامی است و در صورتی که در آینده بروز و شیوع بیماری افزایش یابد یا فاصله گذاری اجتماعی رعایت نشود این معاونت اقدام به تعطیلی مجموعه می‌کند.

تاکنون ۱۷۷ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و جان باختگان کرونا به هشت هزار و ۵۰۶ نفر رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار