رئیس هیات سوارکاری استان کرمانشاه از برگزاری نخستین جشنواره زیبایی اسب اصیل با عنوان "تاق‌بستان" (جام میباخ) در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲ 31 August 2015

ستار الماسی با بیان اینکه این جشنواره برای اولین بار در تاریخ سوارکاری استان کرمانشاه برگزار می‌شود، عنوان کرد: اگرچه نتوانستیم جشنواره را در رده B برگزار کنیم، اما تلاش می‌کنیم در حد یک رده C عالی باشد.

وی با بیان اینکه این جشنواره صرفا برای نژاد اسب اصیل عرب است، خاطرنشان کرد: پیش از این آنچه که در کرمانشاه برگزار شده بود برای نژاد اسب کرد و آن هم به صورت سنتی بود.

 رئیس هیات سوارکاری استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری جشنواره در دو رده اسب خالص ایرانی و اسب وارداتی(اسب خارجی که خریداری و وارد ایران شده)، عنوان کرد: تاکنون از 100 راس اسب برای شرکت در این جشنواره ثبت‌نام شده ‌است.

به گفته این مسئول از این تعداد 50 تا 60 راس اسب از استان کرمانشاه و مابقی از استان‌های تهران، همدان، البرز، خوزستان، کردستان، آذربایجان شرقی و لرستان است.

الماسی افزود: این جشنواره را چهار داور از کشورهای بلژیک، آلمان، سوئد و هلند یا لهستان قضاوت می‌کنند و نتایج جشنواره در سازمان جهانی اسب اصیل آلمان پذیرفته خواهد شد.

وی معتقد است: داورانی که برای جشنواره انتخاب شده‌اند بسیار خبره هستند و بیش از 100 مسابقه جهانی را داوری کرده‌اند.

رئیس هیات سوارکاری استان کرمانشاه تصریح کرد: اسب‌ها در رده‌های سنی مختلف و در دو بخش نریان و مادیان داوری می‌شوند که در مجموع بین 20 تا 24 رده خواهد بود و در هر رده اسب‌های اول، دوم و سوم برگزیده خواهند شد.

الماسی با بیان اینکه اسپانسر هزینه‌های جشنواره را تقبل کرده، گفت: میباخ که نام جام جشنواره نیز هست، اسپانسر جشنواره است که اسم نوعی اسب خالص ایرانی است.

وی اظهار کرد: این جشنواره پنجشنبه و جمعه این هفته (12 و 13 شهریور) در ورزشگاه 15 خرداد و هر روز از ساعت 17 تا 23 برگزار می‌شود.

رئیس هیات سوارکاری استان کرمانشاه از پیگیری برای برگزاری  اولین جشنواره زیبایی نژاد اسب کرد نیز به میزبانی کرمانشاه خبر داد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار