کد خبر: ۸۷۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷ 20 July 2020

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ انتشارات کتاب نیستان کتاب صوتی «راهنمای منجی‌گری»، نوشته‌ ریچارد باخ را با ترجمه غلامرضا لایقی منتشر کرد.

ریچارد باخ در این کتاب  به ارائه پندها و نصیحت‌های ارزنده‌ فلسفی می‌پردازد که نوعی راهنمایی معنوی و عرفانی برای مخاطبان است و کمک می‌کند که به شکل دیگری با زندگی خود روبرو شوند.

کتاب صوتی «راهنمای منجی‌گری» از کتاب «یادداشت‌های مرد فرزانه» برگرفته شده که مضمون اصلی آن راه و رسم زندگی است. ریچارد باخ همیشه سعی کرده تا در کتاب‌های خود به معنا و مفهوم زندگی بپردازد و به مخاطبان آثارش امید و انگیزه برای ادامه‌ زندگی و رسیدن به اهداف و خواسته‌ها بدهد.

او در هر حیطه‌ای که به خلبانی مربوط باشد، همچون ایجاد تصاویر متحرک در آسمان توسط نمایش هوایی، نویسندگی و آموزگاری فنی هوانوردی، فعالیت کرده است. او به هوانوردی علاقه بسیار زیادی داشت، اما همیشه در ذهنش رویای نویسنده شدن را می‌پروراند. از سال 1959 به پرنده‌ای فکر می‌کرد که دوست دارد مرزهای محدودیت را از بین ببرد که این تخیل را در قالب کتاب درخشان و محبوبی به نام «جاناتان مرغ دریایی» در سال 1970 به همگان عرضه کرد.

ریچارد باخ در اغلب آثارش از عباراتی حکیمانه استفاده کرده که در حال حاضر تمام آن عبارات در کتاب «راهنمای منجی‌گری» ارائه شده است. این کتاب همان راهنمای معنوی است که در کتاب «اوهام» از سمت منجی مورد علاقه‌ باخ به نام «دانلد شیمودا» به او پیشکش می‌شود.

آنچه در این اثر به وضوح دیده می‌شود، این است که بیشتر این جملات از منظر ورای نگاه انسانی که پیوسته در سلوک به‌سوی حقیقت پیش می‌رود، روایت می‌شود؛ از این رو شاید تمام جملات به دل برخی مخاطبان ننشیند و شاید هم برخی دیگر این کتاب را مطابق حال و مقام‌شان بیابند و از آن بهره بگیرند.

انتشارات نیستان این کتاب را به مدت 1 ساعت و 20 دقیقه با صدای خلیل هدایتی منتشر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار