کد خبر: ۸۷۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷ 20 July 2020

اگر تمام جمعیت یک کشور ماسک بپوشند، کرونا کنترل می‌شود؟

تابناک/در واقع تغییر دیدگاه‌ها نسبت به نقش ماسک در جلوگیری از شیوع ویروس به حدود ۴۰ روز پیش و مطالعه‌ای برمی‌گردد که سازمان جهانی بهداشت از آن حمایت کرده است. این تحقیق دکتر چو و همکارانش که در مجله لنست منتشر شده است، اطلاعات ۲۵هزار نفر را بررسی کردند تا نتایج فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک و پوشیدن چشم با شیلد یا عینک را روی میزان شیوع ویروس بررسی کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همچنین مطالعه‌ای دیگر که چند هفته پیش توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه کمبریج منتشر شده است، نه تنها این موضوع را تایید می‌کند بلکه مدعی شده که پوشیدن ماسک توسط شهروندان در روند جلوگیری از پاندمی نقش مهمی دارد.

در بررسی یک اپیدمی یا پاندمی کمیتی به اسم R۰ هم اسم ببرم که نشان می‌دهد هر نفر مبتلا، چند نفر دیگر را مبتلا می‌کند، این عدد اگر به زیر یک برسد یعنی یک کشور در کنترل پاندمی موفق شده است، این عدد در ابتدای شروع پاندمی در ایران ۴.۹ بود و در تعطیلی‌های فروردین ماه به ۲.۱ رسید.

حالا نتایج مطالعات کمبریج نشان داده است که اگر تمام جمعیت یک کشور ماسک بپوشند، بدون نیاز به تعطیلی می‌توان این عدد را از ۴ به یک رساند. همچنین نتایج این مطالعه نشان داده که پوشیدن ماسک می‌تواند مانع ایجاد موج دوم پاندمی شود.

پروفسور جان کالوین، نویسنده این مطالعه در این رابطه می‌گوید: «یک دیدگاهی وجود دارد که با پوشیدن ماسک از دیگران مراقبت می‌کنید، اتفاقا با پوشیدن ماسک شما بیشتر از خودتان محافظت می‌کنید.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار