تجلیل یک استاد دانشگاه از کارآمدی مدیریت منطقه آزاد کیش
« یکی از شاخص توسعه پایدار شهری، افزایش فرصت های اقتصادی و اجتماعی و رعایت عدالت اجتماعی است که در این راستا در دوره مدیریت دکتر مونسان، علی رغم رکود حاکم بر اقتصاد کشور، شاهد پویایی و تحرک در این زمینه در جزیره کیش هستیم
کد خبر: ۸۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷ 03 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، مهندس حامد سپهری استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کیش در رشته عمران معتقد است دکتر مونسان با تخصص و توان مدیریتی بالا زمینه شکوفا شدن کیش را فراهم آورده است.

مهندس حامد سپهری استاد دانشگاه آزاد اسلامی در واحد بین المللی جزیره کیش در گفتگو  با روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در خصوص مدیریت شهری عنوان کرد:« با توجه به اینکه شهر یک پدیده چند بعدی، پیچیده و در عین حال پویا است، نیازمند برنامه ریزی دقیق و منسجم است و دسترسی به توسعه پایدار در یک شهر مستلزم دقت و تمرکز دو چندان در مسائل است. منظور از توسعه پایدار در پیش گرفتن سیاست هایی است که علاوه بر برطرف نمودن نیازهای نسل امروز و ارتقاء کیفیت زندگی آنان، قابلیت تأمین و رفع نیازهای نسل های آینده را نیز داشته باشد. عملکرد و سیاست گذاری های دکتر مونسان از بدو شروع مدیریت بر سازمان منطقه آزاد کیش حاکی از این بود که به یک شناخت مناسبی از وضعیت موجود جزیره کیش و قابلیت ها و مشکلات آن رسیده است که همین شناخت با درک الزامات توسعه پایدار شهری منجر به سیاست گذاری هایی می شود که در حدود دو سال اخیر در جزیره کیش شاهد آن بوده ایم که در صورت تداوم،  منجر به شکوفا شدن جزیره کیش به عنوان منطقه نمونه در سطح ملی و بین المللی خواهد شد.»

وی در خصوص شاخص های توسعه پایدار در جزیره کیش گفت:« یکی از شاخص توسعه پایدار شهری، افزایش فرصت های اقتصادی و اجتماعی و رعایت عدالت اجتماعی است که در این راستا  در دوره مدیریت دکتر مونسان، علی رغم رکود حاکم بر اقتصاد کشور، شاهد پویایی و تحرک در این زمینه در جزیره کیش هستیم و پروژه های عمرانی و زیربنایی متعددی در این دوره تعریف و به سرانجام رسیده است.»

مهندس سپهری افزود:« ساخت و بهسازی پارک های شهری یکی از مصداق های رعایت عدالت اجتماعی در جهت بهره مندی یکسان کیشوندان از اماکن تفریحی است که افتتاح پارک شهر و خانواده در مرکز دو منطقه مسکونی جزیره کیش موجب رضایت ساکنان جزیره کیش شده است. همچنین توسعه بیمارستان و گسترش امکانات درمانی و نیز بهبود فضاهای آموزشی در سطح جزیره را می توان مصداق دیگری از در نظر گرفتن عدالت اجتماعی دانست. ساکنین جزیره از گذشته، از نظر امکانات درمانی و آموزش در تنگنا بودند و این مسائل به عنوان یکی از دغدغه مهم کیشوندان، مطرح بود که با توسعه فضای بیمارستان و افتتاح چندین درمانگاه و داروخانه خصوصی و نیز بهبود امکانات فضاهای آموزشی گام مهمی در این راستا برداشته شده است.»

وی با اشاره به اینکه استفاده بهینه از منابع یکی دیگر از شاخص های توسعه پایدار شهری است عنوان کرد:« با توجه به اینکه بر خلاف سایر نقاط کشور، جزیره کیش دارای محدودیت زمین است، بنابر این می توان از آن به عنوان مهمترین منبع یاد کرد . متأسفانه در دوره های گذشته شاهد قصور و عدم توجه به این امر در جزیره کیش بوده ایم. این در حالی است که در دوره مدیریت دکتر مونسان، ایشان با اتخاذ سیاست های مناسبی در خصوص نحوه واگذاری زمین، دست بسیاری از افراد زمین خوار را از این منبع ملی کوتاه کرد. سیاست هایی از قبیل واگذاری زمین به صورت اجاره ای به متقاضیان سرمایه گذاری و فروش زمین از طریق مزایده عمومی را می توان از سیاست های درست ایشان ذکر کرد. »

استاد دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص قابلیت های بالقوه در جزیره کیش اظهار داشت:« جزیره کیش دارای قابلیت های بالقوه فراوانی از قبیل سواحل زیبا و کم نظیری است. ایجاد فضای سبز و امکانات رفاهی در جوار سواحل جزیره از جمله کلبه هور سبب شده است که فضای دست نخورده و بکر این منطقه که سال ها بدون توجه باقی مانده بود، به یکی از تفرجگاه های جزیره تبدیل شود. در خصوص افزایش امکانات بازیافت پسماندهای شهری نیز که از دیگر شاخص های توسعه پایدار شهر است، اتفاقات بسیار خوبی طی دو سال اخیر در جزیره کیش رخ داده است که می توان به بهره برداری از سایت بازیافت نخاله های ساختمانی و تصفیه خانه 10000 متر مکعبی اشاره کرد.»

وی در ادامه بهره مندی از سیستم مدیریتی مناسب به عنوان یکی دیگر از شاخص های توسعه پایدار یاد کرد و افزود:« از دیگر الزامات و شاخص های توسعه پایدار شهری، بهره مندی از سیستم مدیریتی مناسب و به کارگیری افراد متخصص و با کفایت در این سیستم است که با نگاهی به تیم اجرایی دکتر مونسان و بررسی سوابق و فعالیت های ایشان، این موضوع قابل درک است. همچنین یکپارچگی عملکرد میان سازمانی، حاکی از وجود سیستم مدیریت مناسب در سازمان منطقه آزاد کیش است.»

مهندس سپهری در پایان از حجت الاسلام دکتر علیدادی امام جمعه جزیره کیش به عنوان یک موهبت در جزیره کیش یاد کرد و گفت:« یکی از موهبت هایی که جزیره کیش از آن بهره مند است، حضور امام جمعه دانشمند و آگاه در جزیره کیش است. حجت الاسلام دکتر علیدادی در طول دوران حضور خود در جزیره همواره مسائل و مشکلات جزیره را از نزدیک رصد می کند و در طول 5 سال حضور اینجانب در جزیره کیش، همواره شاهد آن بوده ام که ایشان از تریبون نمازجمعه به مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، موارد مختلف را تذکر و یادآوری کرده است. اما در طول دوران مدیریت دکتر مونسان خدمات ارزنده و شبانه روزی ایشان در جزیره کیش سبب شده است که بارها امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کیش ، رضایت خود را از عملکرد دکتر مونسان اعلام کند. این امر بیانگر این موضوع است که دکتر مونسان نمونه بارز یک مدیر کارآمد، متخصص و متدین است که با تلاش شبانه روزی توانسته است با بکارگیری تخصص و پشتکار و با بهره گیری  از آموزه های دینی ، زمینه شکوفا شدن جزیره کیش را فراهم آورد.»

شایان ذکر است مهندس حامد سپهری فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران – مهندسی و مدیریت ساخت از دانشگاه علم و صنعت ایران از سال 1390 تا کنون، مدرس دانشگاه های آزاد اسلامی و علمی- کاربردی در جزیره کیش است. همچنین وی مدیر گروه آموزشی مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی و مسئول عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد بین المللی جزیره کیش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار