«محسن بهشتی» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان این‌که دانشگاه علوم پزشکی مجوز استخدام 400 پرستار را اخذ کرده است؛ افزود: زیرساخت اصلی توسعه بهداشت و درمان، احداث بیمارستان است و جذب نیرو شاید یک مقدار زمان‌بر باشد اما قطعا انجام خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵ 24 August 2020

به گزارش تابناک قم، استاندار قم درخصوص کمبود نیروی پرستار در قم و فرسودگی کادر درمان به خاطر شیوع کرونا اظهار داشت: وقتی ساختار اصلاح شد نفرات آن هم می‌آید؛ به عبارتی وقتی بیمارستان را افتتاح کردید به تبع آن نیرو لازم نیز استخدام خواهد شد.

بهرام سرمست تصریح کرد: بر اساس پیگیری‌هایی که در ابتدای شیوع بیماری کرونا انجام دادیم؛ توانستیم یک اعتبار 100 میلیارد تومانی را برای بیمارستان‌ها بگیریم و از طرفی نیروهای جهادی نیز در بیمارستان‌ها حضور داشتند و اصلا اجازه ندادند که پرسنل بیمارستانی ما احساس تنهایی و افسردگی کنند.

وی افزود: پرسنل ما فداکارانه ایستادند و ما نیز باید دنبال بکنیم که انگیزه و روحیه آنها همچنان بالا بماند.

در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، یکی از ایرادات اساسی این‌که قم با کمبود پرستار مواجه است را بهره‌برداری از سه بیمارستان در قم عنوان کرد و اظهار داشت: بیمارستان فرقانی با 350 تخت، بیمارستان شهداء با 172 تخت، بیمارستان امیرالمومنین(ع) با 230 تخت را داراست و بیمارستان مادر نیز درآینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد. چارت سازمانی دانشگاه علوم پزشکی قم با اصلاحاتی که انجام شده جوابگوی این میزان از بهره‌برداری‌ها نیست.

محسن بهشتی با بیان این‌که دانشگاه علوم پزشکی مجوز استخدام 400 پرستار را اخذ کرده است؛ افزود: زیرساخت اصلی توسعه بهداشت و درمان، احداث بیمارستان است و جذب نیرو شاید یک مقدار زمان‌بر باشد اما قطعا انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه بیمارستان امیرالمومین(ع) افتتاح رسمی نشده است با این حال بخش درمان در حال استفاده از این بیمارستان است و کادر سایر بیمارستان‌ها تحت عنوان شیفت اضافه یا ساعات اضافه به کار گرفته می‌شود و این‌طور نیست که خاطر کمبود پزشک یا پرستار نشود از یک بیمارستان استفاده لازم را کرد.

منبع: قم نا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار