کد خبر: ۸۹۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷ 26 August 2020

 

پرداخت سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان

 

تابناک/ معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: طی ۲۰ ماه گذشته چهار هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان قرارداد تسهیلات با شرکت های دانش بنیان منعقد شد که تا کنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به آنها پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سیاوش ملکی فر روز چهارشنبه در وبینار معرفی خدمات مالی و اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی در رشت با اشاره به فعالیت پنج هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور " اعم از کوچک، تازه تاسیس تا شرکت های بزرگ" اظهار کرد: در این میان بیش از ۶۳ درصد این شرکت ها تولیدی هستند.

ملکی فر در ادامه خاطر نشان کرد: طی سال گذشته هم در راستای حمایت این مجموعه ها افزون بر ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به شرکت های دانش بنیان در کشور پرداخت شد.

وی خاطر نشان کرد: خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی محدود به تسهیلات نیست بلکه چهار نوع خدمات شامل تسهیلات مالی، ضمات نامه، سرمایه گذاری و توانمندسازی "کمک بلاعوض" از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی است.

وی راهبرد نظام تامین مالی زیست بوم نوآوری، پیشران تجاری سازی فناوری های برتر، حامی اصلی رقابت پذیری شرکت های دانش بنیان و نقش آفرین پویا در شکوفایی اقتصاد دانش بنیان را چشم انداز صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد و افزود: تمامی شرکت ها و موسساتی که از سوی کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت ها و موسسات دانش بنیان تاییدیه دانش بنیانی برای محصول یا محصولات خود را دریافت کنند، مشمول حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی می شوند.

ملکی فر با اشاره به گلایه شرکت های دانش بنیان از صندوق نوآوری و شکوفایی در ارتباط با طولانی بودن فرایندها برای ارایه تسهیلات اظهار داشت: با اقدامات موثر فرآیند خدمات رسانی به شرکت ها را تسهیل کرده ایم.

وی عنوان کرد : صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، بر اساس قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات مصوب ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی تاسیس شده است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی اضافه کرد: این صندوق به منظور کمک به تجاری سازی نوآوری ها، اختراعات، شکوفاسازی و کاربردی کردن دانش فنی از طریق ارایه خدمات مالی به شرکت ها و موسسات دانش بنیان با سرمایه اولیه سه هزار میلیارد تومان تاسیس شد.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد عمومی غیردولتی و تحت مستقیم ریاست جمهوری است، اظهار کرد: هیات امنای این صندوق متشکل از تعدادی از وزیران، معاونان رئیس جمهور، رئیس بانک مرکزی و تعدادی عضو حقیقی به ریاست جمهوری است، رئیس و اعضای هیات عامل صندوق با مصوبه هیات امنا و حکم رییس جمهوری منصوب می شوند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز در این وبینار بیان داشت: استان گیلان پتانسیل بسیار خوبی برای ارتقاء کسب و کارهای دانش بنیان دارد.

سیدموسی جلالی با اشاره به حدود ۱۱۷ هزار دانشجوی  در حال تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی گیلان خاطر نشان کرد: بخش عمده ای از این دانشگاه ها در حوزه تحصیلات تکمیلی نقش آفرین هستند که سهم پژوهشی آنان قابل توجه است.

نشست وبیناری معرفی خدمات مالی و اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی ویژه شرکت های دانش بنیان گیلان امروز "چهارشنبه" در پارک علم و فناوری استان در رشت برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار