در تالار فرهنگسرای نمین؛
در نشست کتاب خوان شهرستان نمین که با حضور رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، عبدالعلی پور فرماندار این شهرستان، فتحی شهردار نمین، بخشداران، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران، فرهیختگان و علاقه مندان به کتاب برگزار گردید، 12 نفر از کتابداران، نویسندگان و شعرای نمین، به ارائه خلاصه ای از کتاب های خوانده شده خود پرداختند.
کد خبر: ۹۱۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶ 08 September 2015

شصت و یکمین سلسله نشست های به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده با حضور کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه و فعالان شصت و یکمین سلسله نشست های کتاب خوان برگزار شدعرصه کتاب و کتابخوانی در تالار فرهنگسرای نمین برگزار شد.

به گزارش تابناک اردبیل، در نشست کتاب خوان شهرستان نمین که با حضور رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، عبدالعلی پور فرماندار این شهرستان، فتحی شهردار نمین، بخشداران، اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران، فرهیختگان و علاقه مندان به کتاب برگزار گردید، 12 نفر از کتابداران، نویسندگان و شعرای نمین در یک محیط پرشور فرهنگی، به ارائه خلاصه ای از کتاب های خوانده شده خود پرداختند.

مهین سلامتی، کتابدار کتابخانه مرکزی نمین با ارائه کتاب «دنیای سوفی» در حوزه فلسفه، نخستین کتاب خوان این نشست بود. کتاب دنیای سوفی، نوشته یوستاین گاردر و ترجمه کورش صفوی، از انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی، اثر داستانی است که تاریخ فلسفه را به زبان ساده برای نوجوانان تشریح می‌کند. این کتاب تاکنون به ۵۴ زبان برگردانده شده و علاوه بر نوجوانان، توجه بزرگسالان را هم به‌خود جلب کرده‌است. همچنین با اقتباس ازکتاب دنیای سوفی، فیلم و بازی رایانه‌ای نیز به همین نام ساخته شده‌است.

شصت و یکمین سلسله نشست های کتاب خوان برگزار شد


حسن حیدری، کتابدار کتابخانه عمومی فرهنگی نمین با ارائه کتاب شاهزاده و هفت وزیر فرزانه در حوزه کودک، دومین کتاب خوان این نشست بود. شاهزاده و هفت وزیر فرزانه، نوشته ظهیری سمرقندی و از انتشارات ابتکار دانش، داستانی دربارهٔ حکومت پادشاهی عادل به نام کوردیس است که در کشور هندوستان حکمرانی مینموده و چون فرزندش تا سنّ جوانی هیچ علمی نیاموخت، حُکما و فلاسفه گرد آمدند و وی را توسّط یکی از حکما که سِندباد نام داشت، آموزش دادند.

شصت و یکمین سلسله نشست های کتاب خوان برگزار شد

ابراهیم حیدری، کتابدار کتابخانه عمومی عنبران با ارائه کتاب «قلعه حیوانات» در حوزه رمان، سومین کتاب خوان این نشست بود. قلعه حیوانات، نوشته جورج اورول، ترجمه امیر امیرشاهی و نشر جامی، داستان حیواناتی است که بر علیه صاحب مزرعه شورش میکنند و سعی دارند برای خود جامعه ای جدید بنا کنند.

اکبر طلیعه، کتابدار کتابخانه عمومی فرهنگ نمین با ارائه کتاب «حماسه حسینی» در حوزه دین، چهارمین کتاب خوان این نشست بود. حماسه حسینی، بخشی از سخنرانی های استاد شهید علامه مطهری است که توسط انتشارات صدرا وارد بازار شده است. در این کتاب، استاد سعی دارند با بررسی قیام عاشورا، به تحریفات صورت گرفته در سالهای پیش از انقلاب پاسخ دهند.

شصت و یکمین سلسله نشست های کتاب خوان برگزار شد

محمد فتحی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نمین نیز پنجمین ارائه کننده بود که با ارائه نمایش گونه کتاب «به مجنون گفتم زنده بمان» نوشته فرهاد خضری از انتشارات روایت فتح در حوزه دفاع مقدس، در این نشست شرکت نمود. کتاب مذکور، نشر روایت فتح بوده و به زندگی نامه شهید مهدی باکری میپردازد.

احد پیشگر، استاد دانشگاه نیز به عنوان ششمین ارائه کننده، کتاب «منظومه عاشقانه ادب فارسی» نوشته حسن ذوالفقاری و نشر نیما در حوزه ادبیات را انتخاب نمود. در این کتاب، معرفی و تحلیل منظومه مستقل عاشقانه و شعر های غنایی مورد توجه قرار میگیرند.

سمیه کوکب بخت، کتابدار کتابخانه های عمومی نمین با ارائه کتاب «طب اسلامی، گنجینه تندرسی» در حوزه طب، هفتمین کتاب خوان این نشست بود. این کتاب، نوشته رضا منتظر و نشر نیکان بوده و به طب اسلامی و سنتی و تاریخچه آن پرداخته است.

شصت و یکمین سلسله نشست های کتاب خوان برگزار شد

شهلا قدیرزاده، فعال فرهنگی شهرستان نمین با ارائه کتاب «48 لالایی برای چهارفصل» در حوزه شعر، هشتمین کتاب خوان این نشست بود. این کتاب، نوشته مریم اسلامی و نشر قدیانی بوده و شعرهای این شاعر را در خصوص 4 فصل سال همراه با تصویرگری شامل میشود.

رضا جعفری، فعال ادبی شهرستان نمین با ارئه کتاب «انسان کامل» مشتمل بر سخنرانی های شهید استاد مطهری در سال 1353 ، نهمین کتاب خوان نشست بود که به بررسی صفات یک انسان اسلامی و انسان جامع و نگاه سایر مکاتب به آن پرداخته شد.

مریم شاداب، فعال فرهنگی شهرستان نمین نیز با ارائه کتاب «هستی ات را برافروز» نوشته کوپر دایانا و ترجمه ناهید کاتبی، انتشارات پیدایش در حوزه روان شناسی، دهمین کتاب خوان نشست بود. این کتاب، با نگاهی به مشکلات افراد، خودشناسی و بهره گیری از نیروی اندیشه و خرد را برای غلبه بر مشکلات پیشنهاد میکند.


محرم یوسفی، فعال فرهنگی و یازدهمین کتاب خوان نیز با معرفی کتاب «خاکهای نرم کوشک»، نوشته سعید عاکف و نشر ملک اعظم در حوزه دفاع مقدس، زندگی‌نامه و خاطرات عبدالحسین برونسی، فرمانده تیپ ۱۸ جواد الائمه(ع) را از زبان کتاب شرح داد.

شصت و یکمین سلسله نشست های کتاب خوان برگزار شد

و در آخر نیز، یحیی عسگری نویسنده اهل نمین، با ارائه کتاب «زنان ذی نفوذ در خاندان پهلوی» نوشته نیلوفر کسری و نشر بدرقه جاودان در حوزه تاریخ، این برهه از تاریخ کشور را مورد واکاوی قرار داد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار