کد خبر: ۹۱۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ 09 September 2015
آستارا - ایرنا - علمای اهل تشیع و تسنن آستارا در یک سانس اختصاصی، به تماشای فیلم محمد رسول الله (ص) در سینما دریای آستارا نشستند.
[علمای اهل تشیع و تسنن آستارا به تماشای فیلم محمد رسول الله (ص) نشستند]

به گزارش خبرنگار ایرنا جمعی از علمای شهرستان آستارا به همراه خانواده های خود، غروب سه شنبه با تماشای فیلم محمد رسول الله (ص) ، نمادی از وحدت و همدلی را خلق کردند.
این فیلم از نخستین روز اکران در شهرستان آستارا با استقبال پرشور شهروندان مواجه شده و باعث آشتی دوباره مخاطبان فرهنگ دوست این شهرستان با پرده نقره ای سینما شده است.
امام جمعه شهرستان آستارا در حاشیه اکران این فیلم به خبرنگار ایرنا گفت: این فیلم پاسخی روشن به دغدغه های مقام معظم رهبری در باب مسائل فرهنگی دارد که توانسته بسیاری از خلاء های موجود در این حوزه را پر کند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا به تصویر کشیدن زندگی پیامبر (ص) به خصوص دوران کودکی ایشان را در این فیلم در نوع خود بی نظیر خواند و افزود: این فیلم در حقیقت پاسخ دندان شکنی است به کسانی که با بیرق منقش به نام محمد رسول الله (ص) در قالب گروه های تکفیری و داعش به جنگ با اسلام ناب محمدی (ص) برخاسته اند.
وی با بیان اینکه بسیاری از رسانه های معاند خارجی با تبلیغات منفی به مقابله با این فیلم برخاسته اند ، اضافه کرد: همسو نبودن این فیلم با اهداف پلید رسانه های بیگانه، زمینه های اعتراض و مخالفت آنها را فراهم کرده است.
حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه این فیلم بارها مورد تحسین بزرگان دینی کشور به خصوص مراجع عظام تقلید قرار گرفته، افزود: از والدین انتظار داریم تا نوجوانان و جوانان را برای تماشای این فیلم ترغیب کنند.
وی از متولیان خواست تا با تولید آثار فاخر سینمایی در حوزه دین اسلام بیش از پیش به معرفی این دین سراسر از نور و رحمت برخیزند.
اکران فیلم محمد رسول الله (ص) از روز پنجم شهریورماه در دو سانس 18 تا 21 و 21 تا 24 در سینما دریای آستارا آغاز شده است.
به گفته مدیر سینما دریای آستارا؛ فیلم محمد رسول الله (ص) در 12 روز گذشته 28 میلیون و 200 هزار ریال در تنها سینمای این شهرستان فروش داشته است.
فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) به کارگردانی مجید مجیدی داستان فیلم کودکی پیامبر اسلام (ص) است و موضوع آن از روزهای آخر شعب ابوطالب آغاز می شود که حدود 20 دقیقه فیلم از زمان حصر پیامبر(ص) در شعب ابوطالب است و سایر صحنه ها به صورت فلاش بک قبل از تولد تا مقطع 12 سالگی رسول خدا (ص) را نشان می دهد.
بازیگران این فیلم به ترتیب علیرضا شجاع نوری در نقش عبدالمطلب ، مهدی پاکدل در نقش ابوطالب ، ساره بیات در نقش حلیمه سعدیه ، مینا ساداتی در نقش آمنه بنت وهب ، محسن تنابنده در نقش ساموئل یهودی ، داریوش فرهنگ در نقش ابوسفیان ، رعنا آزادی ور در نقش ام جمیل ، حمیدرضا تاج دولت در نقش حمزه ، صادق هاتفی در نقش بحیرا ، محمد عسگری در نقش ابولهب، هدایت هاشمی در نقش حناطه ، نگار عابدی در نقش همسر حناطه ، پانته آ مهدی نیا در نقش فاطمه بنت اسد و جعفر قاسمی در نقش حارث شوهر حلیمه ، در این پروژه سینمایی نقش آفرینی می کنند.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و دارای یک سینما با ظرفیت 280 نفر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار