نماینده ولی‌فقیه در مازندران از تعاون به‌عنوان راهی مناسب برای فقرزدایی یادکرد وگفت: دولت‌ها و تعاونگران باید قانون تعاون را احیا کرده و آن چه مورد نیاز این حوزه است را انجام داده و مشکلات را رفع کنند.
کد خبر: ۹۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 09 September 2015
به گزارش تابناک مازندران آیت‌الله نورالله طبرسی در جشنواره تعاونی‌های برتر مازندران، گفت: تعاونی‌ها راهی مناسب برای فقرزدایی است و راه اقتصاد مقاومتی، مشارکت مردم درصحنه است.
ایشان اظهار کرد:ظهار کرد: اقتصاد در دنیای امروز از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار بوده و تمرکز ثروت در دنیا در یک جا قرار گرفته و به صورت سرمایه‌داری درآمده است.
وی با بیان اینکه اقتصاد علم معاش و معاد است، افزود: مکتب اسلام بر اساس تعاون و همکاری بوده و تک‌روی ندارد و بر اساس محور اجتماعی است.
آیت‌الله طبرسی با تأکید اینکه با تشکیل تعاونی‌ها بهتر می‌توان طعم فقر را از بین برد تصریح کرد: راه پیشگیری از فقره تشکیل و تقویت تعاونی‌هاست.
طبرسی با اشاره به اینکه مسئله تعاون در قانون اساسی نهادینه شده است، ادامه داد: دولت‌ها و تعاونگران باید قانون تعاون را احیا کرده و آن چه مورد نیاز این حوزه است را انجام داده و مشکلات را رفع کنند.
وی با بیان اینکه اسلام به مسئله اقتصاد به اندازه‌ای اهمیت داده که از اصول اسلام است، خاطرنشان کرد: اقتصاد وسیله‌ و اصل لازم است که در اسلام مورد توجه قرار گرفته است.
ماینده ولی‌فقیه به اهمیت انسان در مکتب اسلامی اشاره کرد و گفت: وقتی اقتصاد در دست انسان است، باید آن را توسعه داد تا همه به وضع مطلوب اقتصادی برسند.
آیت‌الله طبرسی بابیان اینکه تقوای بهتری از تشکیل تعاون اجتماعی و اقتصادی نیست، تصریح کرد: تشکیل تعاون سبب جلوگیری از تمرکز ثروت و افزایش رفاه اجتماعی می‌شود.
طبرسی با اشاره به اینکه برای رفع مشکل، افرادی را مشخص کنید تا پیگیر مسائل باشند، تصریح کرد: مشکلات را باید همواره پیگیری کرد نه اینکه در این جشنواره بیان شده و به فراموشی سپرده شود.
وی در پایان با بیان اینکه چرا باید در مازندران بیش از 50 هزار مددجو داشته باشیم، گفت: این مسئله برای مازندران ننگ است و باید به فکر فقرزدایی باشیم و مردم بتوانند معاش خود را تامین کنند و دولت هم نقش ناظر داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار