فرماندار رودبار جنوب
تالاب جازموریان که سال‌ها منبع تولید علوفه دام‌های جنوب و شرق کشور بود، رو به نابودی است.عطاءالله ناوکی افزود: وجود سدهای متعدد در بالادست هلیل رود باعث شده حقابه این تالاب رها سازی نشود و امیدواریم استاندار کرمان این موضوع را رسیدگی کند.
کد خبر: ۹۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 10 September 2015
 عطاء الله ناوکی عصر سه شنبه در دیدار سران طوایف و مردم بخش جازموریان با استاندار کرمان که در شهر زهکلوت برگزار شد افزود: بخش جازموریان با 54 هزار نفر یکی ار بخش های مستعد استان کرمان است.
وی تصریح کرد: شغل مردم این بخش کشاورزی و دامداری است و بیشتر مردم از تالاب جازموریان امرار معاش می کردند که امروز با بی آبی و خشکسالی دست و پنجه نرم می کند.
وی با بیان این که جازموریان سال ها به عنوان انبار علوفه کشور مشهور بود بیان کرد: وجود سدهای متعدد در بالادست هلیل رود باعث شده که حق آبه این تالاب رها سازی نشود و امیدواریم استاندار کرمان این موضوع را رسیدگی کند.
فرماندار رودبار جنوب گفت: 48 درصد روستاهای شهرستان از آب آشامیدنی سالم بی بهره هستند و امیدواریم نگاه ویژه استاندار مشکلات این روستاها را حل کند.
وی افزود: یکی از عوامل پیشرفت منطقه وجود نیروی متخصص و بومی است که در مدیریت های شهرستان می تواند این مهم باعث آبادانی شود و انتظار داریم مدیران کل نگاه ویژه ای در این زمینه داشته باشند.
ناوکی با اشاره به وسعت و جمعیت بالای بخش جازموریان تصریح کرد: مدیران کل نسبت به راه اندازی نمایندگی در این بخش نگاه ویژه ای داشته باشند تا از مشکلات مردم کاسته شود.
امام جمعه بخش جازموریان هم در این نشست گفت: تالاب جازموریان منبع درآمد مردم این بخش است و مدیران استان برای نجات آن تلاش کنند.
حجت الاسلام محمد محمد نوری با اشاره به وجود 9 هزار و 500 دانش آموز در بخش جازموریان افزود: در این بخش دانش آموزان هنوز در مدارس کپری درس می خوانند و یک سرباز معلم برای شش کلاس درس می دهد.
وی خواستار راه اندازی نمایندگی آموزش و پرورش در این بخش شد و گفت: در بعضی نقاط فاصله مدرسه تا مرکز شهرستان 140 کیلومتر است و باید برای پیشرفت علمی و فرهنگی دانش آموزان تلاش شود زیرا دانش آموزان دختر در بعضی نقاط این منطقه ترک تحصیل می کنند.
این نشست با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان، سرپرست معاونت عمرانی استانداری، سرپرست معاونت امور اقتصادی، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیران کل جنوب کرمان در شهر زهکلوت مرکز بخش جازموریان از توابع شهرستان رودبار جنوب برگزار شد.
مرکز شهرستان رودبار جنوب در فاصله 330 کیلومتری جنوب کرمان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار