دبیر شورای سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور تاکید کرد:
دبیر شورای سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور با بیان اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد از باشگاه های ورزشی در کشور بدون مجوز فعالیت می کنند گفت: در سطح کشور ۳۰۰۰ باشگاه ورزشی وجود دارد که  فعالیت این باشگاه ها نیازمند نظارت دقیق وزارت ورزش و جوانان است.
کد خبر: ۹۳۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 02 February 2021

 ۳۰درصد باشگاه های ورزشی فاقد مجوزند/ لزوم گسترش مراکز تفریحی ویژه بانوان

ب‍ه گزارش تابناک سمنان   سردار رضاییان دبیر شوراری سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور در سمنان بر لزوم استفاده از ظرفیت تشکل های دینی و مردم نهاد تاکید و اظهار کرد: همواره باید از برآیند اقدامات تمام دستگاه ها و مجموعه های مردم نهاد ارزیابی مناسبی داشته باشیم .

وی با اشاره به پیشینه فرهنگی و مذهبی مردم استان سمنان افزود: بین استان های کشور در مقوله ی فرهنگی تفاوت های زیادی وجود دارد و استان سمنان یکی از استان های متدین و شهید پرور کشور است و در مجموع از جایگاه خوبی در حوزه فرهنگی برخوردار است.

 دبیر شورای سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور ادامه داد: هزینه های فرهنگی و اجتماعی که اکنون پرداخت می شود به نگرش ها، کشش ها و کنش هایی بستگی دارد که در جامعه دیده می شود و و در این راستا باید نسبت به کاهش این هزینه ها اقدام کنیم. 

وی از معیشت و سلامت مردم در شرایط فعلی کرونا به عنوان دو دغدغه ی اساسی کشور نام برد و گفت: رأس سوم مثلث معیشت و سلامت، شرافت جامعه است که هیچگاه نباید فراموش شود.

این مقام مسوول به نقش مهم شورای سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور پرداخت و تص یح کرد: معضلات اقتصادی برگشت پذیر است اما مسائل فرهنگی به راحتی برگشت پذیر نیست، برآیند کاری ما می تواند معضلات را کاهش دهد .

وی با بیان اینکه متاسفانه هجمه های متعددی در فضای مجازی به فرهنگ ایران اسلامی وارد می شود ادامه داد: معضلات زیادی در این حوزه وجود دارد که باید از سوی دستگاه های ذی ربط آسیب شناسی و ریشه یابی شود 

‍  سردار رضاییان با بیان اینکه مفاسد اخلاقی و مسائل عفاف و حجاب دو سطح ظاهری و باطنی دارد بر لزوم مقابله جدی با هجمه های دشمنان تاکید و اضافه کرد: این روزها شاهدیم که هجمه های فرهنگی با روش های جدید وارد کشور می شود که باید مورد  توجه و دقت نظر جدی قرار گیرد. 

وی به وظایف دستگاه های مختلف در حوزه عفاف و حجاب پرداخت و اظهار کرد: ارزیابی هر دستگاه در راستای حجاب و عفاف باید همواره مورد توجه قرار گیرد، چرا که هر دستگاه یک ظرفیت و امکاناتی در این بخش دارد.

‍  دبیر شورای سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور با بیان اینکه هر دستگاه متولی، وظایف فرهنگی و ایجابی دارد که باید به آنها توجه شود گفت: متاسفانه در برخی مناطق کشور شاهد فعالیت برخی مجموعه های بدون مجوز هستیم که باید با آنها مقابله شود.‌

وی با بیان اینکه در برخی موارد شاهدیم که ۲۵ تا ۳۰ درصد از باشگاه های ورزشی بدون مجوز فعالیت می کنند افزود: در سطح کشور سه هزار باشگاه ورزشی وجود دارد که  فعالیت این باشگاه ها نیازمند نظارت دقیق وزارت ورزش و جوانان است

وی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا ۸۰ درصد از توجه و تمرکز ما در حوزه ایجابی باشد خاطرنشان کرد: باید بحث های ترویجی و تشویقی در دستور کار حاکمیت قرار گیرد. البته بدون تردید تأثیر نگاه و رویکرد ایجابی بیشتر است اما مشکل ما، عقب ماندگی در حوزه نظارتی است .

رضاییان معتقد است که اگر میخواهیم تدین در جامعه حفظ شود باید مراکز تفریحی ویژه بانوان را گسترش دهیم.
 
وی با بیان اینکه پنج درصد از فضای تبلیغات محیطی، باید به بخش فعالیت های تبلیغی و ترویجی اختصاص یابد اضافه کرد: در حال حاضر، اصلی ترین هدف دشمن تسلط و نفوذ در فضای مجازی است .

این مقام مسوول با بیان اینکه هدف اصلی مقابله با نظام از طریق ایجاد دوگانگی در حوزه عفاف و حجاب و مسائل فرهنگی ایجاد می شود افزود: رویکرد دشمن رویکرد ضد فرهنگی است .

وی با بیان اینکه مقابله غیرمستقیم با دشمن از طریق اقدامات ترویجی و تبلیغی میسر خواهد بود گفت: برخی بازی های رایانه ای ضد فرهنگی که در سطح جامعه توزیع شده در صدد ترویج فرهنگ غربی در کشورند که باید برای مقابله با آن برنامه ریزی جدی داشته باشیم. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار