تابناک- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: برای حمایت از آسیب دیدگان کرونا در بودجه سال آینده۷ هزار میلیارد به این بخش اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۳۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ 02 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، علی اصغر مونسان با تبریک ایام دهه فجر با بیان اینکه در دهه فجر امسال بالغ بر هزارو ۴۰۰ میلیارد تومان از پروژه‌های حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در کشور افتتاح می‌شود، اظهارداشت: با حمایت‌های استاندار بوشهر و تلاش‌های میراث فرهنگی دو کار خوب در استان رقم خورد که یکی از آن بهره مندی استان بوشهر برای نخستین بار از هتل بزرگ ۵ ستاره با هزار تخت است.

وی با اشاره به افتتاح موزه منطقه‌ای در بوشهر، افزود: این موزه به لحاظ محتوایی یکی از بهترین موزه‌های کشور شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه بوشهر و منطقه خلیج فارس آثار تاریخی بینظیری دارد، بیان کرد: در این موزه‌ منطقه‌ای بنا شده در چند استانه انجام شود و دیگر استان‌های اطراف را نیز پوشش دهد.

مونسان با عنوان اینکه گردشگری کشور با تکیه بر ظرفیت‌های درونی به یک جریان اقتصادی تبدیل شده است، تصریح کرد: تا کنون ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شده حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اکنون پروژه افتتاح کردیم و تا پایان دولت به صورت مداوم در این حوزه پروژه‌های مختلف افتتاح میکنم.
وی با بیان اینکه کرونا ضربه بزرگی اضافه بر اتفاقات بد دیگر که در سال ۹۸ برای حوزه گردشگری پیش آمد بود ، خاطرنشان کرد: با تمام این اتفاقات همچنان گردشگری در کشور پویا است و تا کنون حدود هزارو ۳۰۰میلیارد تومان وام کرونایی در خواست شده و پرونده‌های آن فعال است که از این میزان حدود۵۰۰ میلیارد تومان آن تا کنون پرداخت شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۰ بالغ بر ۷ هزار میلیارد برای حمایت از بخش‌های آسیب دیده از کرونا درنظر گرفته شده، عنوان کرد: این اعداد و ارقام جبران ۲۱ هزار میلیارد خسارت که به گردشگری ما تا آبان ماه وارد شده بود، نمی‌شود و امیدواریم با ریشکن شدن کرونا شاهد رونق دوباره گردشگری باشیم.

مونسان در خصوص تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، خاطرنشان کرد: سفرهای نوروزی تحت کنترل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ن۸۳

 

برچسب ها: علی اصغر مونسان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار