فرمانده انتظامی شهرستان پردیس از متلاشی شدن و دستگیری باند سارقان سابقه‌دار در پردیس خبر داد و گفت: از محل اختفای سارقان مقادیری طلا و جواهر به ارزش تقریبی ۵۰ میلیارد ریال به همراه آلات و ادوات جرم کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۹۷۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶ 29 June 2021

به گزارش «تابناک تهران» ، سرهنگ بهزاد عبدیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری باند سارقان اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل و مقادیری طلاجات و وجه نقد در سطح شهرستان پردیس مراتب در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی کارآگاهان مشخص شد که شیوه سرقت به احتمال قوی توسط سارقان سابقه‌دار انجام شده، لذا تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تشکیل و مسئول پیگیری پرونده شدند.

فرمانده انتظامی پردیس در ادامه گفت: در این راستا با پیگیری در سطح شهرستان مشخص شد که سرقت توسط 3 سارق شامل دو خانم و یک آقا انجام شده است.

سرهنگ عبدیان در ادامه بیان داشت: مأموران پلیس آگاهی با پیگیری‌های ویژه و شبانه‌روزی و با هماهنگی مقام قضایی موفق به شناسایی و دستگیری سارقان شدند.

وی تصریح کرد: متهمین دستگیرشده در ابتدا منکر هرگونه سرقت شدند ولی وقتی با عدله پلیس مواجه شدند چاره‌ای جز اعتراف نداشتند.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس با اشاره به ترفند سارقان اظهار داشت: شگرد متهمان این‌گونه بوده که با پرسه زنی در محلات خلوت و کم تردد با زنگ زدن آیفون و با زدن سنگ به شیشه‌خانه‌ها ابتدا از خالی از سکنه بودن آن‌ها مطمئن شده و با توجه به حرفه‌ای بودن بلافاصله از طریق بالکن وارد شده و مستقیماً گاوصندوق را پیدا کرده و با استفاده از وسایل فنی که در اختیار داشتند گاوصندوق را باز و اقدام به سرقت می‌کردند.

سرهنگ عبدیان گفت: در بازجویی‌های مقدماتی متهمان به 5 فقره سرقت طلاجات به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال اعتراف کردند و از محل اختفای آن‌ها مقادیری طلا و جواهر به ارزش تقریبی 50 میلیارد ریال به همراه آلات و ادوات جرم کشف و ضبط شد.

وی تأکید کرد: پرونده مقدماتی تشکیل و به همراه متهمان تحویل مراجع قضایی شده و با قرار قانونی روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک جهت جلوگیری از خسارات با مرکز فوریت‌های پلیس 110 تماس حاصل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار