نماینده مردم ملایر در مجلس با تاکید بر اینکه رئیس جمهور در قضیه برجام به مردم بگوید دولت اشتباه کرده است گفت: عوام فریبی زیبنده رئیس جمهور نیست.
کد خبر: ۹۷۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵ 16 July 2021
نماینده مردم ملایر در مجلس با تاکید بر اینکه رئیس جمهور در قضیه برجام به مردم بگوید دولت اشتباه کرده است گفت: عوام فریبی زیبنده رئیس جمهور نیست.
 
به گزارش تابناک همدان، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در خصوص صحبت‌های رییس جمهور در خصوص برجام و اصل ۶۰ قانون اساسی اظهار کرد: این حرف‌ها فرار رو به جلو است کسی با علم به قانون ساری و جاری جمهوری اسلامی و تسلط بر قانون اساسی، بعد از هشت سال مسوولیت مستقیم اشاره به نکاتی می‌کند که به شکلی عوام‌فریبی است و این زیبنده مسئول جمهوری اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه برابر اصول متنوع قانون اساسی و اسناد بالادستی، رییس جمهور کشور همه کاره کشور در حوزه اجراست افزود: قوه مجریه یک قوه مستقل است و قانون هم اختیارات زیادی به او داده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: اختیارات رییس جمهور در قانون مشخص شده به طوری که مهمترین آن سیاست‌گذاری حوزه بودجه‌ریزی، مصارف بودجه، سیاست داخلی و سیاست خارجی و انتخاب کابینه و... است.

وی بیان کرد: در سیاست خارجی و موضوع برجام هم واقعا رییس جمهور تمام اختیارات را داشت و ما دیدیم با وجود اینکه رهبر انقلاب منتقد جدی برجام بودند و با صراحت فرمودند آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند، اما مانع از اعزام تیم مذاکره‌کننده نیز نشدند.

 آزادیخواه اضافه کرد: رهبر انقلاب تا جایی که امکان داشت از تیم مذاکره‌کننده حمایت کردند که این حمایت به معنای تایید برجام نیست بلکه به معنای حمایت از دولت مستقر است که رهبر انقلاب در همه دولت‌ها این مهم را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه آقایان بعد از اینکه سیاست‌های خارجی به خاطر یکسری سیاست‌گذاری‌های اشتباه و ذلت‌مندی که نتیجه آن شکست برجام باشد بیایند و موضوع اصل ۶۰ قانون اساسی را به رخ بکشند، اصلا سزاوار نظام نیست.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای رییس جمهور در روز‌های پایانی با مردم صحبت کند و با صراحت بگوید «همه تلاشمان را کردیم، اما موفق نشدیم، اشتباه کردیم به امریکا و کدخدا اعتماد کردیم».

وی اضافه کرد: اگر چه ما مخالف ارتباط با کشور‌های دیگر و برقراری توسعه سیاسی نیستیم، اما منتقدین برجام هم حرفشان این نیست حرفشان همین است که اتفاق افتاد یعنی هشت سال روحانی دنبال ارتباط با دنیا بود، اما از طرف آن‌ها نشد.

آزادیخواه با تاکید بر اینکه آن‌ها نقص برجام کردند، امضا پس گرفتند و از برجام خارج شدند خاطرنشان کرد: همه این‌ها به این معنی است که پیش‌بینی رهبر انقلاب درست است و ما باید با کشور‌های جهان اسلام و همسایه و منطقه ارتباطمان را وسیع کرده و آرام آرام با کشور‌های دیگر نیز ارتباط بگیریم.

وی تاکید کرد: دولتمردان به جای اینکه مردم را به انحراف بکشانند صادقانه با مردم گفتگو کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار