وقتی از صف‌های طولانی مرغ صحبت می‌کنیم علت آن را خارج از دو بخش توزیع و تولید پیدا نمی‌کنیم. در اخباری که در روز‌های اخیر منتشر شده و بنا به گفته مسئولان به نظر می‌رسد هیچگونه مشکلی در تولید مرغ وجود نداشته و به طور قطع مشکل در چرخه توزیع است.
کد خبر: ۹۸۰۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸ 20 July 2021
 وقتی از صف‌های طولانی مرغ صحبت می‌کنیم علت آن را خارج از دو بخش توزیع و تولید پیدا نمی‌کنیم. در اخباری که در روز‌های اخیر منتشر شده و بنا به گفته مسئولان به نظر می‌رسد هیچگونه مشکلی در تولید مرغ وجود نداشته و به طور قطع مشکل در چرخه توزیع است.

به‌گزارش تابناک همدان، به نقل از ایسنا، شاید تا به حال خروج مرغ از استان همدان و به فروش رساندن آن در بازار تهران به گوشتان خورده باشد، اما به راستی چه کسانی اقدام به فروش مرغ خارج از چرخه توزیع می‌کنند؟

خبرگزاری ایسنا با توجه به گزارشات مردمی، بازدید‌های میدانی از وضعیت مرغ در بازار همدان این موضوع را مورد بررسی قرار داده که در ادامه خواهیم خواند.

صدای ما به جایی نمی‌رسد

یکی از فروشندگان مرغ خیابان شهدا با اشاره به نقص نظارت بر شبکه فروش مرغ، گفت: بنده مرغ را به نرخ مصوب ۲۴ هزارو۹۰۰ می‌فروشم، اما همین مرغ در مرغ فروشی محلات و مرغ فروشی‌هایی که خارج از بازار مرکزی هستند از۳۷هزار تومان تا ۴۵ هزار تومان به فروش رسیده و هیچ نظارتی هم برآن وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به نظارت سفت و سخت واحد‌های نظارتی در خیابان شهدا، افزود: با توجه به نظارت‌های ساعتی که در خیابان شهدا وجود دارد، فروشندگان مرغ در این خیابان به‌هیچ وجه تخلفی ازجمله فروش مرغ خارج از چرخه توزیع و خارج از نرخ مصوب را نداریم، اما اگر قرار است نظارتی انجام شود فقط نباید محدود به خیابان شهدا نظارت باشد بلکه باید در تمام نقاط استان نظارت انجام شود.

این فروشنده مرغ با تأکید بر تخلف اعضاء اتحادیه مرغ و ماهی، خاطرنشان کرد: مشکل ما در چرخه توزیع بوده و ۷۰ درصد مرغ استان همدان به استان تهران فرستاده می‌شود، از طرفی با توجه به نظارت‌های موجود بر فروشندگان مرغ و همچنین کنترل‌های جاده همدان و تهران وجود دارد امکان این تخلف توسط فروشندگان مرغ وجود نداشته و چند نفر که خودشان از اعضاء اتحادیه مرغ و ماهی هستند مرغ را از چرخه توزیع خارج کرده و در بازار تهران به فروش می‌رسانند.

وی در پایان با اشاره به مشکلاتی که برای این صنف وجود دارد، افزود: البته باید بگویم صدای ما به جایی نمی‌رسد، اما اگر بخواهم از مشکلات بگویم به عنوان مثال یکی از همکاران ما از ساعت شش صبح برای تهیه مرغ به اتحادیه رفته و تا الان که ساعت ۱۲ است موفق به تهیه مرغ نشده است.

این فروشنده مرغ با تأکید براینکه اگر می‌خواهیم مشکل مرغ حل شود ابتدا باید ارسال مرغ به بازار تهران متوقف شده ودر نهایت به هر فروشنده باید روزانه حداقل یک تُن مرغ داده شود، ادامه داد: در نهایت به ما ۳۰۰ کیلو مرغ می‌دهند که برای ما بیشتر از کیلویی ۵۰۰تومان سود نداشته و بنده که ماهانه ۱۱ میلیون اجاره مغازه پرداخت می‌کنم در تأمین اجاره واحد خود با مشکل مواجه شدم.

مسئولین به داد ما برسند

یکی از شهروندان با اشاره به اینکه از صبح به چندین مرغ‌فروشی سر کشیده و مرغ پیدا نکرده است، گفت: از ساعت هشت صبح به چندین مرغ فروشی رفته، اما متأسفانه هیچ کدام مرغ نداشتند و اکنون یک ساعت است در صف ایستادم و همچنان معلوم نیست که موفق به خرید مرغ شوم یا نه؟

یکی دیگر از شهروندان همدانی که موفق به خرید مرغ نشده بود، اظهارکرد: مجبور به خرید مرغ قطعه بندی شده به دلیل عدم وجود مرغ کامل شدم، مسئولین به داد ما برسند.

 تخلفی از سمت اعضاء اتحادیه صورت نگرفته است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان ادعای مرغ‌فروشان در مورد تخلف اعضاء اتحادیه مرغ و ماهی را تکذیب کرد و گفت: با توجه به سامانه‌های ثبتی که در سیستم توزیع مرغ وجود دارد امکان هیچ‌گونه تخلفی از جانب اعضاء اتحادیه وجود نداشته و خارج کردن مرغ از چرخه توزیع و ارسال آن به بازار تهران توسط فروشندگان خُرده مرغ صورت می‌گیرد.

داریوش جودکی در گفتگو با ایسنا، با تأکید بر نتایج جلسه اضطراری سازمان تعزیرات حکومتی برای حل مشکل مرغ در استان، اظهار کرد: مرغ گرم با توجه به نیاز استان موجود بوده، اما متأسفانه با توجه به نابسامانی‌هایی که در سیستم توزع مرغ وجود دارد در جلسه تصمیم گرفته شد که ما نیرو‌های نظارتی خود را افزایش داده و نظارت بیشتر بر شبکه توزیع داشته باشیم همچنین از مردم عزیز تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره ۱۲۴ تماس گرفته و گزارش دهند.

این مقام مسئول در پایان با تأکید بر صف‌های طولانی مرغ، خاطرنشان کرد: مرغ گرم کافی در بازار وجود دارد، اما این خود مردم هستند که عجولانه صف‌های طولانی تشکیل داده و احتکار خانگی مرغ را انجام می‌دهند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار