فرماندار همدان گفت: آمارشهر همدان آماریست که در سال ۱۳۹۵ گرآوری شده است وبا توجه به افزایش جمعیت متاسفانه به روز نشد لذا نیازمند آمار به روزی برای توسعه متوازن شهر هستیم.
کد خبر: ۹۸۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴ 11 August 2021
فرماندار همدان گفت: آمارشهر همدان آماریست که در سال ۱۳۹۵ گرآوری شده است وبا توجه به افزایش جمعیت متاسفانه به روز نشد لذا نیازمند آمار به روزی برای توسعه متوازن شهر هستیم.
 
توسعه متوازن در گرو آمار به روز/ صدور ۲۰۰ مجوز نانوایی در شهر همدان/مسکن ملی بیش از هر چیز نیازمند اراده است /معترضین انتخابات شورای شهر با ادله شکایت کنند پیگیری می‌شود
به گزارش تابناک همدان، محمد علی محمدی بیان کرد: در ادبیات توسعه دو اطلاح وجود دارد که متاسفانه نسبت به این اصطلاح‌ها بیگانه ایم اصطلاح اول عطش توسعه است لذا کشور‌های در حال گذار زمانی که می‌خواهند کاری را انجام دهند تمامی توان و انرژی خود را صرف می‌کنند تا کار انجام شود مثل سد سازی که در زمان دولت آقای هاشمی سد سازی‌ها شروع شد این امر با یک ترس و ولع وصف نشدنی بدون مطالعه‌ای جامع و کامل در حالی که رویکرد دنیا به سمت و سوی سد سازی دیگر نبود در کشور آغاز شد و جنگ با محیط زیست را علنا آغاز کردیم.

وی ادامه داد: در حالی که دنیا با این روش و نگرش به موضوع نگاه نمی‌شودد کشور‌های اسکاندیناوی در مقابل عطش توسعه سیاست نهضت آهستگی را دارد آن‌ها بعد از به ثمر رسیدن ایده و نگرش‌ها شروع به کار می‌کنند یعنی آن‌ها معتقدا تجربه نباید تجربه شود ما در استان و شهرستان همدان متاسفانه در ارتباط با روش توسعه بیش از اندازه ورود پیدا کردیم.

محمدی گفت: امروز ما وارث نابسامانی‌هایی هستم که مسابقه برای رسیدن به عطش توسعه داشتیم و به هر طریقی در صدد رسیدن به توسعه بودیم.

فرماندار همدان اشاره کرد: ما به دلیل نداشتن اطلسی جامع در زمینه کشاورزی شاهد نا بسامانی‌هایی شدیم مانند کاشت یونجه و صادر به استان‌های همجوار، کاشت هندوانه و عدم مصرف و تبدیل شدن همدان به قطب سیب زمینی که همه این عوامر همدان را با تهدید خشک سالی و کم آبی مواجه کرد.

 صدور ۲۰۰ مجوز نانوایی در شهر همدان

محمدی در خصوص نابسامانی های بازار آرد گفت: در موضوع آرد اخطار‌هایی داده شد که از صدور مجوز‌های بیجا جلوگیری شود با وجود ۲۰۰ نانوایی فعال با سهمیه‌های مشخص وجود داشت و نیازی به اضافه شدن ۲۰۰ مجوز دیگر نبود که با اضافه شدن این تعداد نه تنها سهمیه‌ای اضافه نشد بلکه سهمیه قبلی بین همه نانوایی‌ها تقسیم شد و با مخالفت به صدور مجوز‌ها کار به جایی نرسید و حتی تاکید شد با صدور مجوز ابتدا به فکر تامین آرد باشید و از زمانی که بحث توزیع آرد و نظارت بر نانوایی‌ها به سازمان صنعت، معدن و تجارت واگذار شد در این حیطه سر در گمی‌هایی را شاهدیم و زمانی که از سازمان صمت خواسته می‌شود بر این امر نظارت داشته باشد می‌گویند نیرویی ندارند و نمی‌دانیم با چه مکانیسمی این مسئولیت را پذیرفته اند بنابراین با نبود نظارت آشفتگی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: قیمت نان نیز یکی از موضوع‌هایی است که به آشفتگی بازار نان دامن میزند و با توجه به اینکه چهار الی پنج سالی می‌شود که قیمت نان در همدان افزایش پیدا نکرده خود مزید بر علت می‌شود البته سال گذشته افزایش قیمتی را شاهد بودیم با این حال سیاست‌های عالی استان نپذیرفته که قیمت نان را افزایش دهد و منتظر ابلاغ وزارت خانه‌های مربوطه هستند با این که افزایش قیمت امری اجتناب ناپذیر است و باید صورت پذیرد متاسفانه شاهد فروش نان همدان در استان‌های فارس و خوستان هستیم که اختلاف قیمت باعث اقبال این امر شده است که امید است با اصلاح قیمت دیگر شاهد فروش آرد، تعطیلی‌های زود هنگام و ... نباشیم.

مسکن ملی بیش از هر چیز نیازمند اراده است 

فرماندار همدان گفت: در بحث مسکن مشکل وجود دارد و خیلی از پروژه‌ها دنبال نمی‌شوند از مسکن مهری که باقی مانده بود و مسکن ملی‌ای که اتفاقی نیافتاده و هنوز هم فقط بخشی از کار پیش رفته است، بحث مسکن ملی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم شکل گرفت، اما بیشتر در دولت دوازدهم نمود پیدا کرد با این که بخشی از مسکن مهر به اتمام نرسیده. اما به نتیجه رسیدن مسکن ملی نیازمند اراده ست، اما متاسفانه این ادارده در این حیطه خیلی ضعیف است.

وی گفت: مسکن ملی در شهرک بهشتی، انتهای بلوار سلامت، انتهای بلوار فرودگاه و مریانج در دست اقدام است با توجه به اینکه حاصل تمام زندگی مردم قرار است در این زمینه صرف شود و نباید در این حیطه کم کاری‌هایی صورت بگیرد و با توجه به اینکه متاسفانه در کشور ما به مسکن به عنوان سرپناه نگاه می‌شود در صورتی که مسکن جایی برای آرامش است لذا عطشی برای این کار نداریم با اینکه ثبت نام کنندگان هزینه‌هایی را پرداخت کرده اند، اما باید با خیالی راحت پیگیر این امر باشند و امید است با اراده‌ای قوی با چیدمان دولت مستقر به سرانجامی برسد که کمک شود و با دیدی دلسوزلنه کار را پیش ببرند.

معترضین انتخابات شورای شهر با ادله شکایت کنند پیگیری می‌شود

فرماندار همدان در بحث انتخابات شورای شهر همدان گفت:  آن چیزی که در حیطه کاری شعبه‌های اخذ رای بود تخلفی صورت نگرفته است و اگر موضوعی به نام میثاق نامه و تفاهم نامه اتفاق افتاد مربوط به قبل از انتخابات بوده و دستگاه‌های نظارتی ورود کردند و طبق ادله می‌توانند به سرانجام برسانند.

وی خاطر نشان کرد: به نفرات معترض گرفته شد رای تک تک آن‌ها در تمامی شعب اخذ رای در اختیارشان قرار می‌دهیم اگر واقعا به این قطعیت رسیده اند که آرای آن‌ها جا به جا شده است. 

محمدی اشاره کرد: رای گیری در انتخابات شورا‌ها تمام الکترونیک بود و دستی در آن برده نشد حتی یکی از شعب اخذ رای به دلیل تکرار این صحبت که تخلف صورت گرفته با نظر هیئت نظارت باز شماری شد.

فرماندار همدان تاکببد کرد: الان هم میگویم علی رغم اینکه پرونده انتخابات شورای شهر همدان از طرف هیئت نظارت استان و شهرستان بسته شده با این وجود آمادگی این را داریم که درصورتی که نامزدی بخواهد ریز رای هایش را در اختیارش قرار دهیم البته این امر منوط به این است که اعتراض با ادله باشد.

وی گفت:  کاندیدا‌هایی داشتیم که با این که معترض بودند در بازده زمانی مشخص شده مراجعه نکردند سه نفر از کاندیدا‌ها اعتراض کردند یک نفر خانم و دو نفرآقا که به این اعتراض‌ها رسیدگی شد و زمانی که در هیئت نظارت حضور پیدا کردند خواهان شمارش ۱۰ صندق بودند در حالی که باید قید می‌شود ۱۰ شعبه اخذ رای گیری که ۱۰ شعبه اخذ رای آورده شد و از آن‌ها خواسته شد شعبه‌های مد نظر را ذکر کنند ۱۰ شعبه آورده شد که میانگین آن‌ها سه الی چهار صندوق اخذ رای بود که ۳۸ صندق آورده شد در این میان حرف‌هایی که می‌زدند تغییر کرد گفتند که خواهان باز شماری آرای ۱۰ نفر از کاندیدا‌ها هستند و ... که با توجه به اینکه باید هر نماینده خود تقاضا رسیدگی به اعتراض را تنظیم می‌کرد صحبت هایشان قبول نشد و آن‌ها جلسه را ترک کردند.

محصول سیر همدان به ثبت جهانی می‌رسد

محمدی گفت:  با توجه به پتانسیل محصول سیر همدان که برای خودش برند شده، اما متاسفانه سود این محصول به جیب دلالان می‌رود نه تولید کنند و کشاورز بنابراین لازم است از خام فروشی محصول سیر همدان عبور کنیم وبعد از فرآوری در بازار عرضه شود.

وی ادامه داد: لذا زمینه این امر را فراهم شده و شرکت شهرک‌های صنعتی متولی این کار برای ورود به این عرصه شده است و زیرساخت‌هایی برای این منظور از قبل آماده شده است.

فرماندار همدان تاکید کرد: به دنبال این هستیم محصول سیر همدان به ثبت جهانی برسد که ۷۰ الی ۸۰ درصد این کار انجام شده است و متولی کار در صدد به نتیجه رساندن اقدامات است که همزمان با ثبت انگور ملایر و گردوی تویسرکان سیر نیز به ثبت جهانی برسد.
 
توسعه متوازن در گرو آمار به روز/ صدور ۲۰۰ مجوز نانوایی در شهر همدان/مسکن ملی بیش از هر چیز نیازمند اراده است /معترضین انتخابات شورای شهر با ادله شکایت کنند پیگیری می‌شود
بحث آب همدان از مشکل به معضل تبدیل شده است و این شهر نیازمند آبی پایدار است

در دولت آقای احمدی نژاد تصمیم هاییاز قبیل تقسیمات حوزه آبی استانی گرفته شد و اگر تقسیمات آب همانند سابق حوزی می‌ماند این مشکلاتی که الان مطرح است را شاهد نبودیم.

فرماندار همدان تصریح کرد: اگر قرار است به آب پایدار برسیم باید از منابع آب داخلی استان به این پایداری برسیم و همزمان باید مدیریت منابع صورت گیرد مثلا رودخانه دره مرادبیگ و عباس آباد بعد از سال زراعی رها نشود و به تصفیه خانه‌ها هدایت شوند.

وی گفت: شبکه آب موجود فرسوده است و به عبارتی ۴۰ درصد آب به این دلیل هدر می‌رود و نیازمند این هستیم که گزارشی ارایه دهند که چند درصد اصلاح شبکه صورت گرفته است.

خط انتقال آب اضطراری به زودی وارد مدار می شود 

محمدی اشاره کرد:در آینده نزدیک ۵۰۰ لیتربر ثانیه کثری آب شکل میگیرد که باید از دو محل این کسری تامین شود یکی از منابع تامین آی از طریق چند حلقه چاهی است که سنوات گذشته برای این ار در نظر گرفته شده بود که به بهرهبرداری می‌رسد و دیگری از طریق چاه‌های استیجاری است که این چند حلقه وارد مدار میشوند البته برای این منظور نیازمند چند حوزچه هستیم که با توجه به جلساتی که در آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب برگزار شد تقسیم کار‌هایی صورت گرفت که اجرای خط انتقال آب با آب و فاضلاب شد و ساخت حوزچه‌ها برعهده شرکت آب منطقه ای، که کار‌های شرکت آب و فاضلاب به اتمام رسیده و حوزچه‌هایی که آب منطقه‌ای متولی امر بود به زودی به اتمام می‌رسد که آب وارد مدار شود.

 کشت دوم در همدان ممنوع است

فرماندار همدان گفت: برخی از کشاورز‌های همدانی کشت بهار را انجام ندادند و در حال کشت پاییزه هستند با این حال به شرکت آب منطقه‌ای گفته شده که باید تیم‌هایی را آماده داشته باشند و با جهاد کشاورزی همراه شوند تا افرادی که کشت بهاره داشتند و مجددا در صدد کشت پاییزه هستند برخورد شود.

مرکز واکسیناسیون ماشینی همدان آغاز به کار کرد

محمدی اشاره ای به راه اندازی مرکز واکسیناسیون ماشینی کرد و گفت: مرکز واکسیناسیون ماشینی همدان آماده شده و پشت مرکز رنگین کمان آماده خدمات رسانی است با توجه به اینکه افرادی هستند که توانایی حرکت ندارند لذا این امر نیز محیا شده که خانواده‌ها بتوانند عزیزان خود را در مقابل ویروس کرونا واکسینه کنند.

 اعتبارات شهرستان همدان دو و سه دهم درصد افزایش نسبت به سنوات قبل داشته است
فرماندار همدان در خصوص اعتبارات همدان به موارد زیر اشاره کرد: 
در بحث تملک دارایی‌ها امسال ۲۸ میلیارد تومان برای ادارات و سازمان‌های مختلف توزیع شده است 
در بحث آب روستایی ۴۰ میلیارد تومان 
راه روستایی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان 
از محل اعتبارات نفت و گاز ۶ میلیارد تومان 
اعتبارات توازن ۵۴ میلیارد تومان
اعتبارات ۲۷ درصد ارزش افزوده ۱۹ میلیارد تومان
سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبلغی را در اختیار نمایندگان مجلس قرار داده که از این مبالغ ۱۰ میلیارد آقای حمید رضا حاجی بابایی و ۵ میلیارد حسین فلاح به پروژه‌های شهرستان کمک کردند 
اعتبارات طرح هادی روستاییی بنیاد مسکن یک ومیلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان 
اعتبارات محرومیت زدایی ۸۲ میلیارد تومان 
اعتبارات ردیف ۳۵ که در ارتباط با پروژه‌های ورزشی است ۱۷۵ میلیون 
تالار قرآن و مرکز جامع سلامت ۵۷ میلیارد 
اعتبارات ردیف ۲۳ که مربوط به پروژه‌های دیرهنگام و عقب افتاده ۲ میلیارد که مجموعا ۳۰۹ میلیارد اعتبارات سال ۱۴۰۰ است که در قیاس با سال گذشته ۱۳۰ میلیارد تومان بوده دو و سه دهم درصد افزایش داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار