رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مقدس قم با اشاره به آسیب نگاه های بخشی به تمامیت شهر، خواستار نقش آفرینی همه دستگاه ها و نهادها برای حفظ و سازماندهی ساختار شهر شد.
کد خبر: ۹۸۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱ 30 August 2021

به گزارش تابناک قم، روح الله امراللهی که در نشست رسمی و علنی امروز شورای اسلامی شهر سخن می گفت با بیان این که شورای شهر، امین اموال مردم شهر است تصریح کرد: انتظار می رود تا حوزه املاک شهرداری در زمینه واگذاری و خریدها با جدیت بیشتری ورود داشته باشد.

وی با اشاره به این که نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر، امین اموال مردم شهر هستند خاطرنشان کرد: به هر حال اهمیت تملکات و قیمت گذاری ها در محدوده شهری می طلبد تا مجموعه مدیریت شهری با دقت بیشتری درباره آن ها اقدام کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر همچنین با انتقاد از آسیب های وارد شده به شهر به دلیل نگاه های بخشی هر یک از نهادها و سازمان ها گفت: به طور مثال برای شهر قم، ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی تعیین شده است، در حالی که بررسی ها نشان می دهد بخشی از این محدوده اصلا بافت شهری نیست.

وی با تأکید بر این که شهرداری قم همواره برای حفظ قم تاریخی و کهن پیشقدم بوده و هست ادامه داد: بازسازی مرکز محله ها، بقاع متبرکه و بازارهای تاریخی شهر نشانه ای از تلاش مدیریت شهری در حفظ بافت تاریخی است.

امراللهی در ادامه اذعان کرد: به هر حال در شرایطی که رهبر معظم انقلاب به رفع موانع و مانع زدایی اشاره می فرمایند، اما متأسفانه شاهد هستیم که برخی همچنان در فکر ایجاد مانع هستند.

وی در عین حال یادآور شد: همه مسؤولان باید منافع و حقوق مردم را در نظر داشته باشند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهرهمچنین بیان کرد: مدیریت شهری همواره به دنبال هماهنگی بین نهادها و سازمان های مختلف در شهر و استان قم بوده و هست.

امراللهی گفت: کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر هم در دوره جدید خود به دنبال آن است تا در چهار سال پیشِ رو، به تقویت مجموعه های تاریخی شهر و بهسازی بافت تاریخی همت گمارد.

وی با تاکید بر این که برخی مسائل نباید مانع اجرای پروژه های مهم عمرانی و شهرسازی و معطل ماندن آن ها شود گفت: لازم است تا همه سازمان ها و نهادهای قم در کنار هم در حفظ و سازماندهی ساختار شهر فعال باشند و در تحقق این مهم ایفای نقش کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار