منصور امیریان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء تصریح کرد: پیش بینی می‌شود قریب به ۲ هزار و ۷۵۰ تن زیتون از ۵۵۰ هکتار از باغ‌های شهرستان بیضاء برداشت شود.
کد خبر: ۹۹۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹ 01 September 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: منصور امیریان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء تصریح کرد: پیش بینی می‌شود قریب به ۲ هزار و ۷۵۰ تن زیتون از ۵۵۰ هکتار از باغ‌های شهرستان بیضاء برداشت شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: برداشت زیتون از سطح ۳۰۳ هکتار از باغات ارقام کنسروی شروع و نهایتا با برداشت از سطح ۲۴۷ هکتار از باغات ارقام زیتون روغنی به پایان خواهد رسید.

او بیان کرد: متوسط تولید زیتون در هر هکتار با توجه به بارآور بودن سال آتی ۵ تن در هکتار است.

ارقام زیتون کشت شده در شهرستان شامل: تخم کبکی، کنسروالیا، زرد، دزفول، شنگه، فیشمی، شیراز، دراک است.

او افزود: کشت و توسعه باغ‌های زیتون بعنوان محصولی کم آب بر در راستای صرفه جویی و افزایش بهره وری آب به کشاورزان توصیه می‌گردد، در برخی ارقام مانند رقم زرد بهترین کیفیت در سطح کشور را دارد و درصد روغن تولید شده با توجه به نوع رقم، شرایط محیطی و زمان برداشت از ۱۵ تا ۲۲ درصد متفاوت است.

زیتون برداشت شده به صورت فرآوری شده، ترشی جات، شوری جات، کنسروی، استحصال روغن خوراکی و پزشکی به بازار مصرف شهرستان و استان‌های دیگرعرضه می‌شود.

امیریان گفت: برداشت زیتون با استفاده از نیروی انسانی صورت می‌گیرد که اشتغالزایی بالا و قابل توجهی در فصل برداشت زیتون ایجاد می‌شود.

شواهد طولانی مدت نشان می‌دهد افرادی که روزانه روغن زیتون مصرف می‌کنند، در معرض خطر کمتری از حمله قلبی، فشار خون بالا و مرگ و میر قلبی عروقی نسبت به افرادی که زیتون مصرف نمی‌کنند، هستند.

برچسب ها: برداشت ، زیتون ، بیضا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار