اصفهان رتبه دوم کشوری در صدور پروانه کسب و کار فضای مجازی

اصفهان رُتبه دوم کشور را در صدور پروانه کسب و کار فضای مجازی کسب کرد.
کد خبر: ۱۰۱۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷ 30 November 2021

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: این استان رُتبه دوم کشور را پس از تهران در کسب و کار مجازی و بازاریابی شبکه‌ای، به خود اختصاص داد.

اسماعیل نادری افزود: پارسال ۹۲ فقره مجوز کسب و کار مجازی در استان صادر شد، اما در ۶ ماهه اول امسال ۵۹ مجوز صادر شده که اصفهان در این زمینه رُتبه دوم کشور را پس از تهران کسب کرد.


وی با بیان اینکه امسال سه هزار و ۹۱۹ شکایت به اتحادیه کسب و کار‌های فضای مجازی رسید که ۶۶ مورد از آن‌ها باطل شد افزود: ۱۹۶ مورد به کمیته نظارت ارجاع و ۱۲۵ مورد از آن‌ها به کمیسیون نظارت ارسال شد و ۱۳۰ مورد هم در حال بررسی است.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: کمیته اصلی رسیدگی به وضعیت کسب و کار‌های مجازی و بازاریابی شبکه‌ای در سطح ستاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و در استان‌ها با حضور همه اعضای کمیته برگزار می‌شود.


نادری افزود: بیشتر مشکلات موجود در استان اصفهان در این زمینه در حوزه بازاریابی شبکه‌ای است.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: برخی از شرکت‌ها، پروانه کسب مجازی برای بازاریابی تک سطحی دریافت می‌کنند، اما بعد با آن مجوز اقدام به فعالیت بازاریابی شبکه‌ای و با پروانه کسب مجازی عادی، شروع به فعالیت در حوزه رمزارز‌ها می‌کنند.
نادری افزود: برای صیانت از حقوق شهروندان و حمایت از کسب و کار‌هایی که به صورت قانونی اقدام به دریافت مجوز می‌کنند، کمیته متناظر در استان‌ها به فعالیت این نوع شرکت‌ها رسیدگی می‌کند.


وی گفت: دبیرخانه کمیته نظارت بر عملکرد شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای و کسب و کار‌های مجازی بخشی را در وب سایت خود طراحی کرده که شهروندان می‌توانند گزارش تخلفات شرکت‌ها را وارد کنند تا به صورت مستقیم بررسی و از اداره‌های ستادی نسبت به پُلمپ و فیلترینگ اینگونه وبسایت‌ها و شرکت‌ها اقدام شود.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: اتحادیه به صورت مستقیم و برخط شکایت شهروندان را دریافت می‌کند و با توجه به اینکه این شکایت‌ها به صورت متمرکز است، به راحتی به شرکت خاطی اخطار پلمپ یا فیلترینگ داده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار