استان فارس کتابخانه مرکزی ندارد

رمضانی گفت: از استاندار فارس برای احداث یک کتابخانه تازه درخواست حمایت داریم زیرا در حال حاضر شهر شیراز و استان فارس از کتابخانه مرکزی محروم است.
کد خبر: ۱۰۴۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 19 May 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: «مهدی رمضانی» در سفر خود به شیراز و با حضور در برنامه «کاشانه مهر» شبکه استانی فارس گفت: سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌ المللی کتاب تهران در حال برگزاری است و امکان حضور در نمایشگاه مجازی کتاب تهران همزمان با نمایشگاه فیزیکی فراهم شده است که فرصت خوبی برای بهره گیری خانواده هاست.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: تمامی کتابخانه‌ های عمومی برای کودکان و نوجوانان بخش مجزا دارند و برای رونق دادن به فضای کتاب و کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان استفاده از کتابخانه های عمومی توسط خانواده ها فرصت مطلوبی است تا عضو کتابخانه محل زندگی خود شوند و مشکل اقتصادی موجب دور شدن از مطالعه و کتابخوانی نشود.

وی اضافه کرد: فضا و ظرفیت مردم کشور ما برای کتاب خواندن خیلی بیشتر از اینهاست و باید فضای کتابخوانی را به سمت مطالعات هدفمند و کاربردی هدایت کرد تا شاهد اتفاقات خوبی در حوزه‌ های مختلف جامعه باشیم.

رمضانی تاکید کرد: کتابخوانی می تواند در حوزه های مختلف روانشناختی، آشپزی، مهارتی و ... زندگی خانواده ها راهگشا باشد و با ایجاد تحول فرهنگی در سبک زندگی تغییرات مطلوبی ایجاد کند.

وی ادامه داد: هدیه دادن و قرض دادن کتاب باید به یک رفتار فاخر در میان خانواده ها و جامعه ما تبدیل شود و در حال حاضر یکی از بیشترین گروه‌ هایی که برای خرید و امانت کتاب، مراجعه می کنند کودکان و نوجوانان هستند و باید برای آنها مسیر ارایه خدمات کتابخانه های عمومی را هموار کرد.

رمضانی تصریح کرد: از استاندار فارس برای احداث یک کتابخانه تازه درخواست حمایت داریم زیرا در حال حاضر شهر شیراز و استان فارس از کتابخانه مرکزی محروم است.

وی گفت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، راهی جز این نیست که آموزش و پرورش پای کار بیاید و در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی نباید شاهد جزیره ای عمل کردن دستگاه ها باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار