سوگواره شهادت نهمین اختر ولایت حضرت جواد الائمه (ع) در مسجد مزین به این امام بزرگوار در جزیره کیش برگزار شد
کد خبر: ۱۱۷۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۲ 08 June 2024

به گزارشتابناک جزیره و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمین حسین شهامت استاد جامعة المصطفی (ص) در شب شهادت حضرت امام جواد (ع) که با حضور علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان و حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش، مهدی ذوقی سرپرست مدیریت توسعه تجارت و امور گمرکی و مردم مومن و خداجوی کیش برگزار شد؛ از خصوصیات و شخصیت بارز جوانترین امام شیعیان سخن گفت.

وی خاطر نشان کرد: امام محمد تقی (ع) به «جوادالائمه» معروف هستند، چرا که ایشان بسیار بخشنده و سخاوتمند بودند و همواره نیازمندان گِرد خانه حضرت (ع) جمع می‌شدند

حجت الاسلام و المسلمین شهامت در رابطه با این که امام جواد (ع) در سنین کودکی به مقام امامت نائل شدند، گفت: برخی افرادی نادان، بر سن کم حضرت جواد (ع) در رسیدن به امامت شبهه وارد می‌کردند؛ در صورتی که این مهم در تاریخ پیشینه داشته است که مقام نبوت و مقام امامت یک مقام عند اللهی و افاضه از نزد پروردگار است.

وی خاطر نشان کرد: وقتی مادر حضرت عیسی (ع) را مورد اتهام قرار دادند، حضرت عیسی به سخن آمد و فرمود اِنّیِ عَبْدُاللّهِ آتَانِیَ الْکِتَابَ وَجَعَلَنِی نَبِیّاً وَ جَعَلَنِی مُبَارَکاً، خدواند مرا مبارک و با برکت قرار داد. همین تعبیر مبارک را نیز حضرت علی بن موسی الرضا در مورد فرزند بزرگوار خود فرمودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه مبارکه وَلِلَّهِ العِزَّةُ وَلِرَسولِهِ وَلِلمُؤمِنینَ و بیان این که مومنان نباید ذلت بپذیرند و باید با برنامه ریزی و کوشش در همه حوزه‌ها سرآمد باشند؛ گفت: ما معنی این آیه را در شب عملیات وعده صادق احساس کردیم و این شوکت و عزت ملی را به جهانیان نشان دادیم. حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با به صحنه آوردن این آیه قرآن، این کلام الهی را سرلوحه خود قرار دادند تا دستاورد‌های آن را به چشم خود مشاهده کنیم.

گفتنی است در سالروز شهادت نهمین پیشوای شیعیان حضرت امام جواد علیه السلام که در مسجد جواد الائمه (ع) برگزار شد؛ کیشوندان همنوا با مداح اهل بیت، علیرضا مرادی، این مصیبت جانکاه را به آستان مقدس امام رضا (ع) و امام زمان (عج) تسلیت گفتند.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار