رئیس جمهور نباید اهل زندگی راحت باشد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: باید به کاندیدایی رای داد که در متن و بطن جامعه حضور داشته و اهل زندگی راحت نباشد.
کد خبر: ۱۱۷۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹ 18 June 2024

به گزارش تابناک اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مصلح نیا، در خصوص اهمیت و حساسیت انتخابات اظهار کرد: آنچه که واضح است این است که انتخابات یک مسئولیت اجتماعی عمومی است چون که همه ما سرنوشت یکسانی داریم. همه ما سوار قطاری هستیم که روی ریل ارزشها و ملیت ما حرکت می‌کند و دلمان برای ارزشها ، ملیت و ایرانی بودنمان می‌سوزد. ما مسافرهای این قطار با همه وجود باید موانعی که پیش می آید را برطرف کنیم و چیزهایی که باعث سرعت گرفتن این قطار می‌شود را مهیا کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: یکی از مباحث مهم کشور بحث انتخابات ریاست جمهوری است، ما در سالیان گذشته به این تجربه و نتیجه رسیدیم که شرکت در انتخابات مهم است و مهمتر از آن به چه کسی رای بدهیم هست . لذا باید به همدیگر «تواصی بالحق» کنیم که در انتخابات شرکت کنیم و تلاش کنیم مشکلات خود را خودمان حل کنیم. دشمن نه ما را می شناسد و نه ما را درک می کند و آن کسی که مملکت را آباد خواهد کرد ملت ایران است.

بهره‌مندی از رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری در انتخاب اصلح

حجت الاسلام والمسلمین مصلح نیا در مورد نحوه انتخاب اصلح آنچه که مشخص و مبرهن است این است که باید در این راستا از رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری بهره ببریم یعنی ما در یک پروسه و آموزش ۴۵ ساله از زمان انقلاب و با آزمون و خطا در مسیر انتخاب درست قدمهای خیلی بزرگی را برداشتیم و یاد گرفتیم که نباید اسیر تبلیغات سنگین و سهمگین کاندیداها یا طرفدارانش یا دشمنان این ملت شد.

وی ادامه داد: باید بدون حب و بغض و بدون غرض ورزی روی تک تک افراد مطالعه کرد و دید کدامشان به درد این ملت و مملکت ، نظام و انقلاب می خورد. یعنی کدامش وابستگی و دلبستگی به وعده های غرب ندارد. کدامش نقطه ضعف ندارد و اطرافیان کدامیک سالم و صالح و درست است. «تعرف الاشیاء باضدادها» یعنی اشیاء از راه نقطه مخالف و نقطه مقابلشان شناخته می‌شوند و به وجود آنها پی برده می‌شود. باید نگاه کنیم اطرافیان کدامیک مثلا پرونده اختلاسی و منبع فساد دارد و یا دل در خارج دارند و فرزند، فامیل و آشنا در کشور و دشمن این ملت دارند و یا کدامشان سالم زندگی کرده و شفافیت مالی و اخلاقی دارد. اینها در هدایت انسان به تشخیص اصلح کمک می کند، چرا که انتخاب صالح هم ظلم به ملت است، البته صالح خوب است اما سرعت اصلح و صالح تر را ندارد.

مسئولین فضای آرامش و بدون نگرانی از تخلف را آماده کنند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در خصوص نقش و وظیفه مسئولین در انتخابات گفت: نقش و وظیفه مسئولین اینست که فضا را آماده کنند که در حالت توام با آرامش و بدون نگرانی از تخلف و هر چیز دیگر، مردم با این ذهنیت در انتخابات شرکت کنند که رایشون احترام دارد و باز هم باید نشان دهند که امانتدار واقعی رای مردم هستند و نظام جمهوری اسلامی در همه سالیان گذشته این را نشان داده است که در هر شرایطی آراء مردم به خودشان عرضه شده است و به تعبیر امام راحل در واقع میزان رای ملت بوده است و مردم این را احساس کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلح نیا افزود: اما انتظارات و مطالبات از رئیس جمهور آینده بعد از شهادت دکتر رئیسی سنگین شده است، چرا که ایشان مرد صندلی نشین نبود که در صندلیش بنشیند و از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر طرحی را افتتاح کند. ایشان در متن و بطن جامعه حضور داشت. در روستاها ، کپرنشین ها و در سیلابها و زلزله ها و در شرق و غرب کشور و در بیرون از کشور و سفرهای خارجی حضور فعال داشت و این چنین رئیس جمهوری که اهل زندگی راحت نباشد باید انتخاب شود و من به امید انتخاب درست ملت ایران اعتقاد دارم. نکته مهم این است که ملت نباید عصبی شده و وارد فضای دوقطبی های کاذب شوند که خدای ناکرده منجر به انتخاب غیر اصلح شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار