رییس دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش با اشاره به استقبال کم نظیر هنرمندان از این رویداد، گفت: گروه‌های اجراکننده در بخش نهایی جشنواره مشخص شدند.
کد خبر: ۱۱۷۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰ 26 June 2024

گروه‌های نهایی دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش معرفی شد

ناصر قاسمی‌نیا رییس دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیشبه گزارش تابناک جزیره، ناصر قاسمی‌نیا در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه ۲۸ گروه در جشنواره ملی نی انبان کیش حضور داشتند، افزود: از این بین در مجموع ۵۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی به حضور هنرمندان از استان‌های هرمزگان، خوزستان، بوشهر، کرمان و فارس اشاره کرد و این استقبال را در تاریخ برگزاری رویدادهایی با عنوان موسیقی جنوب در جزیره کیش بی سابقه دانست.

رییس دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش با بیان اینکه گروه «شیلو» به سرپرستی امید صفاری سیما از شهر چغادک استان بوشهر، گروه «حصیر» به سرپرستی جلیل ملاح کنگانی از شهر کنگان بوشهر، گروه «کوب کا» به سرپرستی حسن دانشور و گروه «سار» به سرپرستی امیر تنگسیری از شهر آبادان به بخش نهایی راه یافتند، ادامه داد: گروه «هورا» به سرپرستی اسد طغیانی از بندر ماهشهر، «هلیل‌نوازان» به سرپرستی علیرضا جلالی از جیرفت، «کوش» به سرپرستی قائم شهمرادی از بندرعباس، گروه «فیدوس» به سرپرستی جمال نیکویی از شیراز و گروه «بومیان کیش» به سرپرستی صالح احمدپور از جزیره کیش با رای پایانی هیات انتخاب جشنواره، دیگر گروه‌های راه یافته به مرحله نهایی برای اجرای زنده هستند.

وی با اشاره به اینکه این رویداد هم‌زمان با برگزاری فستیوال تابستانه کیش از دوازدهم تا پانزدهم تیرماه سالجاری برگزار می‌شود، بیان کرد: افتتاحیه و اختتامیه جشنواره در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش شکل اجرایی به خود می‌گیرد و جزییات تکمیلی شامل برنامه، ساعت اجراها و سالن‌های دیگر برگزاری رویداد نیز در نشست خبری روز دوازدهم تیرماه به اطلاع عموم علاقمندان خواهد رسید.

 ایمان سیاه‌پوشان، احمد پاداش و نبیل یوسف شریداوی اعضای هیات انتخاب دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش را تشکیل می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار