نتایج تحقیقات در مورد ماجرای علی مطهری؛ از زبان معاون وزیر کشور

سردار سرتیپ حسین ذوالفقاری:در این سفر، جلساتی با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و دیگر مقامات استانی برگزار شد که با توجه به موضع گیری های مناسب مسوولان به نتایج خوبی دست یافتیم.
کد خبر: ۱۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰ 17 March 2015
به گزارش تابناک فارس؛سردار سرتیپ حسین ذوالفقاری درپایان سفر دو روزه به شیراز افزود: تاکنون هویت بیش از 10 نفر از عاملان این حادثه با استفاده از مدارک موجود از قبیل فیلم و عکس، شناسایی شده و اقدامات بعد زیر نظر دادستان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد:در این سفر، جلساتی با نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و دیگر مقامات استانی برگزار شد که با توجه به موضع گیری های مناسب مسوولان به نتایج خوبی دست یافتیم.

او اظهار کرد: همچنین برخی از ابهامات و پرسش هایی که درباره این حادثه برای هیات بررسی کننده وجود داشت،در جلسه شورای تامین استان فارس مورد بررسی قرار گرفت.

معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور بیان کرد: در پایان، جلسه ای نیز برای جمع بندی اسناد و مدارک و اطلاعات موجود تشکیل و مقرر شد که دستگاه های اطلاعاتی متشکل از اداره کل اطلاعات استان، حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی و حفاظت اطلاعات سپاه، مستندات و نتایج تحقیقات خود را زیر نظر دادستان ترکیب و تلفیق و اعلام کنند.

ذوالفقاری گفت: همچنین مقرر شد که هر فردی به میزانی که دچار قصور، تخلف و قانون شکنی شده در چارچوب قانون و مقررات و با هماهنگی دادستان با آن برخورد شود.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی های انجام شده و طبق دستور وزیر کشور، استاندار فارس به عنوان رییس شورای تامین استان، مامور پیگیری حادثه شده است.

اوافزود:وظایف قانونی و تکالیف دستگاه ها کاملا مشخص شده است و هر مجموعه ای موظف است که اطلاعات به دست آمده را برای اقدامات بعدی در اختیار مقامات قضایی قرار دهد.

ذوالفقاری گفت:گزارش هیات بررسی حادثه که با حضور در شیراز تهیه شده به زودی به رییس شورای امنیت کشور تقدیم می شود تا پس از بررسی در اختیار مقام های کشوری قرار گیرد.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دوشنبه 18 اسفند93 در فرودگاه شیراز و در مسیر رهسپاری به محل سخنرانی اش در دانشگاه شیراز، مورد حمله برخی افراد قرار گرفت و مهاجمان شیشه های خودرو حامل وی را شکستند.

مهاجمان همچنین با تعقیب خودرو حامل این نماینده، او را بیش از سه ساعت در کلانتری گل سرخ شیراز نزدیک فرودگاه شیراز در محاصره قرار دادند.

مطهری بدون ایراد سخنرانی به تهران برگشت.

وزیر کشور، پنجشنبه 21 اسفند 93 دستور رسیدگی و تحقیق در باره این حادثه داد.

سید محمد احمدی استاندار فارس شنبه 23 اسفندماه گفت:مقدمات شناسایی مهاجمان و معرفی آنان به مقامات قضایی استان فارس فراهم شده است.

مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع علی مطهری سه شنبه بیست وششم اسفند گفت:دادستان شیرازدستورجلب عاملان حمله به این نماینده را صادرکرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار